Čo je typické pre slovenské predvianočné nákupy?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 29. november 2018
S blížiacimi sa Vianocami rastú výdaje slovenských spotrebiteľov na darčeky aj potraviny. Nerastú však len v porovnaní s predchádzajúcimi jesennými a letnými mesiacmi, ale aj v porovnaní s predvianočným obdobím minulých rokov. Zistil to prieskum agentúry Nielsen.
70% obyvateľov Slovenska nesúhlasí s návrhom zákona o osobitnom odvode reťazcov
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 23. november 2018
Prieskumná agentúra Go4insight zisťovala názor obyvateľov Slovenska na pripravovaný návrh zákona o osobitnom odvode reťazcov. Výsledky prieskumu ukazujú, že väčšina obyvateľov Slovenska nepodporuje tento návrh.
Až dve tretiny Slovákov strácajú počas Black Friday zdravý rozum
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 23. november 2018
Uvádza to aktuálny prieskum značky Gambrinus. Odhalil aj to, že hoci sa o ženách zvykne hovoriť ako o nákupných maniačkach, bezhlavé nakupovanie počas výpredajov je blízke skôr mužom.
Prieskum: Najviac nepotrebných výdavkov smeruje na nákup potravín
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 18. október 2018
Sedemdesiat percent Slovákov priznáva, že zbytočne míňajú peniaze na veci a služby, ktoré nepotrebujú. Približne polovici z ich sa takéto zbytočné náklady darí aspoň čiastočne obmedzovať, pätina ľudí sa však o to snaží márne.
Intersport: V porovnaní s okolitými krajinami máme najpozitívnejší vzťah k športu
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 16. október 2018
A zaujímavé je aj nákupné správanie našincov v segmente športových potrieb. Až 62 % opýtaných v prieskume, ktorý si dala zrealizovať spoločnosť Intersport, uprednostňuje nákup športových potrieb v kamenných predajniach a 38 % cez internet.
Nároky na potraviny rastú. Slováci dnes už viac dbajú na kvalitu a zloženie potravín
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 08. október 2018
Slováci za posledných 25 rokov svoje zmýšľanie pri nákupe potravín zmenili. Kým pred štvrťstoročím zákazníci v predajniach potraviny hľadali a najdôležitejším kritériom bola cena, dnes je na prvom mieste dávame kvalita a zloženie potravín.
DPD: Slováci kupujú online hlavne módu a kozmetiku, tovar vracajú málokedy
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 07. september 2018
Pokiaľ Európania nakupujú online najčastejšie módu, elektroniku a knihy, Slováci okrem módy preferujú hlavne kozmetiku či knihy. Čoraz častejšie objednávajú tovar cez smartfóny, čomu sa prispôsobujú aj technologické inovácie dopravcov pri doručovaní.
Používanie plastových tašiek je stále realitou, postoj našincov sa však mení
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 02. august 2018
Až tri štvrtiny Slovákov a 85 % Čechov, ktorí sú aktívni na internete, zaznamenali problém so zamorením planéty plastovým odpadom. Aj vďaka tomu sú aktívnejší v triedení odpadu. Na Slovensku netriedi podľa Nielsen Admosphere len 4 % opýtaných, v Česku 2 %.
Až 65% Slovákov používa klasické pracie prášky. Priemer v EÚ je 50%
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 26. jún 2018
A.I.S.E (Medzinárodná asociácia pre detergenty a čistiace prostriedky, ktorej členom je Slovenské združenie pre značkové výrobky - SZZV) zverejnila výsledky pravidelného celoeurópskeho prieskumu spotrebiteľského správania, ktorý bol realizovaný aj na Slovensku.
Celebrita v reklame upúta málo ľudí, cena takmer polovicu
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 14. jún 2018
Slováci pri nakupovaní ani zďaleka nedajú na reklamu tak, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Len necelá pätina ľudí tvrdí, že si niečo kúpi práve na základe reklamy.