Kaufland Moja malá záhradka

Kaufland Moja malá záhradka

Kaufland Moja malá záhradka

Spotrebiteľov motivujú k nakupovaniu silnejúce faktory

Podľa štúdie Accenture už cena a kvalita nie sú pri nákupe tak rozhodujúce faktory ako boli kedysi. Väčšina spotrebiteľov zároveň prehodnocuje svoje nákupné správanie a do hry vstupujú nové impulzy.

 zakaznici nakupovanie

 

Až 50% opýtaných spotrebiteľov tohto prieskumu, uviedlo, že počas pandémie prehodnotili, čo je pre nich v živote skutočne dôležité. V rámci nákupného rozhodovania viac zohľadňujú hodnoty, ktoré im dávajú väčší zmysel. Ďalších 33% ľudí svoje doterajšie nákupné správanie ešte len prehodnocuje a 17% respondentov uviedlo, že skúsenosť s pandémiou sa na ich nákupnom správaní zatiaľ vôbec nepodpísala.


Štúdia je výsledkom prieskumu, ktorého a zúčastnilo viac ako 25 000 spotrebiteľov v 22 krajinách sveta. Popisuje, ako môžu firmy vyťažiť z neustále sa vyvíjajúcich očakávaní spotrebiteľov, tak aby zostali aj naďalej konkurencieschopné. Výskum analyzoval viac ako 80 faktorov v 14 priemyselných odvetviach a zistil, že pri rozhodovaní spotrebiteľov o nákupe je dôležitejších päť oblastí, ktoré prevažujú doteraz tak dominantný faktor ceny a kvality. Sú to faktory zdravie a bezpečnosť; oblasť služieb a osobnej starostlivosti; jednoduchosť a pohodlie nákupu; pôvod produktu a povesť firmy či daného výrobku. Týchto päť faktorov pritom nie je dôležitých len pre generáciu Z a mileniálov, ako tomu bolo donedávna, ale aj pre ostatnú populáciu.


Zdravie a bezpečnosť


Téma bezpečnosti a ochrany zdravia je pre spotrebiteľov stále dôležitejšia, pričom 71% opýtaných v prieskume uviedlo, že je dôležité, aby spoločnosti brali väčší ohľad na zdravie nielen spotrebiteľov ale aj zamestnancov a začlenili túto tému aj do svojich rozhodovacích procesov. Príkladov z tejto oblasti je veľmi veľa. Tak napríklad je to britský reťazec supermarketov Asda Stores, ktorý uviedol na trh high-tech riešenie pre čistenie nákupných košíkov. Tie prechádzajú automaticky rozstrekovanou antimikrobiálnou hmlou a sú tak dokonale vydezinfikované a pripravené na bezpečné používanie.


Zákaznícky servis a osobná starostlivosť


Viac ako 50% spotrebiteľov tiež tvrdí, že by zmenili značku, pokiaľ by im neumožnila dostatočne rýchlo a jednoducho kontaktovať zákaznícky servis, alebo pokiaľ by nezabezpečila jasné odpovede o úrovni jej služieb vzhľadom k aktuálnej situácii, napríklad v súvislosti s pandemickými, ekonomickými či spoločenskými problémami. Spoločnosť L’Oreal napríklad v reakcii na 40% nárast otázok ohľadom súčasnej úrovne služieb na zákazníckej linke spustila platformu „24/7“ farbenia vlasov a ponúkla textové a video chaty s odborníkmi, vďaka čomu si zákazníci môžu zafarbiť vlasy bez obáv aj pohodlí domáceho prostredia.


Jednoduchosť a pohodlie


V štúdii sa ďalej uvádza, že až 57% spotrebiteľov by zmenilo predajcu, pokiaľ by „neponúkol nové, rýchle a flexibilné možnosti dodania tovaru“, ako je napríklad click and collect, kedy si zákazník objedná tovar na internete a vyzdvihne v niektorej z pobočiek predajne. Prípadne tzv. curbside pickup, čo je vyzdvihnutie tovaru v mieste, kde to zákazníkovi najviac vyhovuje, často bez nutnosti vystúpenia z auta. Tovar mu môže byť doručený napríklad až do kufra.


Pôvod produktu


Zákazníci tiež chcú vedieť, ako a z čoho je produkt, ktorý kupujú vyrábaný a ako ďalekú cestu urazí, kým sa k nim dostane. Tri štvrtiny opýtaných (76%) v prieskume uviedlo, že ich viac lákajú značky, ktoré pri rozhodovaní o výrobe zohľadňujú etické faktory. Až 65% spotrebiteľov sympatizuje so značkami, ktorých výroba je šetrná k životnému prostrediu.


Napríklad odevná značka Ralph Lauren testuje nový spôsob farbenia bavlny, ktorý je šetrnejší k životnému prostrediu. Vďaka novým technológiám je zabránené plytvaniu vodou pri farbení, a naopak je umožnená jej recyklácia a opätovné použitie. Do roku 2025 by spoločnosť chcela tento systém využiť až pre 80% svojich výrobkov z bavlny.


Ako príklad je možné uviesť aj holandský online supermarket Piknik, ktorý sa rozhodol pre udržateľné dodávanie tovaru. Používa výlučne elektromobily, minimalizuje plytvanie potravinami a optimalizuje rozvážku pre celú danú oblasť. To všetko so záväzkom dodávať rovnakú kvalitu potravín ako v kamennom obchode, ale lacnejšie.


Zdroj: ek/RETAIL NEWS
Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk