4 témy, ktoré budú hýbať retailom

freitag store seoul nilsclauss mPočas tlačovej konferencie k veľtrhu EuroShop 2023 predstavil Ulrich Spaan, Senior Vice President, EHI Retail Institute témy, ktoré hýbu a budú hýbať svetom maloobchodu v nasledujúcich rokoch. Pozitívne je, že mnohé z nich už prenikajú aj do Česka a na Slovensko.

Čítať ďalej...

Niečo do regálov pribudne, iné sa natrvalo stratí

pribudne mIgelitky zdarma, živé ryby alebo zábavná pyrotechnika, k tomu niektoré značkové výrobky a málo žiadané privátne značky. Ide o položky, ktoré sa z reťazcov postupne vytrácajú. Niekedy bez náhrady, inokedy namiesto nich obchodníci ponúknu podobné výrobky.

Čítať ďalej...

Podiel potravín pod privátnou značkou dosahuje rekord

podiel potravin 22 mPodiel privátnych značiek dosiahol v roku 2022 podiel 25,6 %, pričom oproti roku 2021 narástol o 0,5 p.b.. Podiel privátnych značiek dosiahol v roku 2022 najvyššiu hodnotu od začatia merania.

Čítať ďalej...

Zálohový systém na Slovensku uzatvára prvý rok

tomra zalohovanie mSpotrebitelia na Slovensku preukázali vysokú mieru zodpovednosti, zapojené organizácie a firmy zasa veľké organizačné schopnosti. Zálohový systém spustený 1. januára 2022 dosiahol v prvom roku lepšie výsledky, ako tvorcovia predpokladali.

Čítať ďalej...

Nedeľný predaj je opäť diskutovanejšou témou

nedelny predaj 2 2022 mDlhý zástup čakajúcich ľudí na banány alebo mandarínky je pred predajňami v predvianočnom období už našťastie minulosťou, takisto ako aj maximálna snaha stihnúť urobiť väčší nákup v sobotu doobeda. Obchody sú už otvorené dostatočne dlho na to, aby si stihol nakúpiť každý. Opakovane sa však vracia iniciatíva zakázať predaj počas nedieľ. Ako je to na Slovensku s nedeľným predajom?

Čítať ďalej...

Vyššia frekvencia nákupov aj zaujímavé novinky v e-shope

eurovea2022 mSpoločnosť dm drogerie markt aj napriek pretrvávajúcej pandemickej situácii a narastajúcej hospodárskej kríze svojimi hospodárskymi výsledkami potvrdila za obchodný rok 2021/22 pozitívny trend rastu.

Čítať ďalej...

Vernostné programy: Zbieranie bodov už nestačí

vernostne programy2022 mZískať verného zákazníka je prirodzeným cieľom každého obchodníka. Mať vernostné programy je dnes nevyhnutnosť. Zbieranie bodov, predkladanie plastových kartičiek či dokonca využívanie mobilných aplikácií sa stalo bežnou rutinou. Aj tu však dochádza k zmene. Vernostné programy prinášajú širšie spektrum benefitov a dokonca sa snažia zákazníkom pomôcť preklenúť neľahké životné obdobie.

Čítať ďalej...

Nákupné centrá: Čo ak sa dlhý rozbeh zvrtne na agóniu?

yosaria plaza mObchodné centrum skončí ako ruina zarastená náletovými drevinami. Čo to spôsobilo? Faktorov je niekoľko a často sa v neprospech očakávaného shopping mallu zbehnú viaceré. Centrum môže zlikvidovať konkurencia, ekonomická kríza alebo napríklad záplavy. Pozreli sme sa na to, aké nové obchodné centrá sa budú otvárať na Slovensku a čo sa môže stať s tými, ktoré prestanú plniť svoju funkciu.

Čítať ďalej...

Osvedčuje sa nám aj pôsobenie v obchodných centrách

karol krasowskiHovorí v rozhovore pre RETAIL magazin.sk Karol Krasowski, konateľ, ktorý je zodpovedný za rezort výstavby a logistiky spoločnosti LIDL. V rozhovore prezrádza ďalšie expanzné plány, spomína novinky, ktoré sa dotýkajú existujúcich predajní, rozoberá oblasť zelených energetických riešení a hodnotí fungovanie e-shopu.

Čítať ďalej...

Ako reaguje retail na energetickú krízu?

energie mPrednedávnom som bol v jednom bratislavskom nákupnom centre a vypadol prúd. Kaderníci si svietili smartfónmi, niektorí obchodníci vytiahli papierové paragóny, ale väčšina personálu sa postavila do dverí a nevpúšťala do prevádzok zákazníkov. Na podzemnom parkovisku svietilo len núdzové osvetlenie. Takýto „blackout“ síce predstavuje extrémny scenár, no i tak sa treba pripraviť na šetrenie.

Čítať ďalej...

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk