4 témy, ktoré budú hýbať retailom
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 30. január 2023
Počas tlačovej konferencie k veľtrhu EuroShop 2023 predstavil Ulrich Spaan, Senior Vice President, EHI Retail Institute témy, ktoré hýbu a budú hýbať svetom maloobchodu v nasledujúcich rokoch. Pozitívne je, že mnohé z nich už prenikajú aj do Česka a na Slovensko.
Niečo do regálov pribudne, iné sa natrvalo stratí
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 05. január 2023
Igelitky zdarma, živé ryby alebo zábavná pyrotechnika, k tomu niektoré značkové výrobky a málo žiadané privátne značky. Ide o položky, ktoré sa z reťazcov postupne vytrácajú. Niekedy bez náhrady, inokedy namiesto nich obchodníci ponúknu podobné výrobky.
Podiel potravín pod privátnou značkou dosahuje rekord
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 19. december 2022
Podiel privátnych značiek dosiahol v roku 2022 podiel 25,6 %, pričom oproti roku 2021 narástol o 0,5 p.b.. Podiel privátnych značiek dosiahol v roku 2022 najvyššiu hodnotu od začatia merania.
Zálohový systém na Slovensku uzatvára prvý rok
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 15. december 2022
Spotrebitelia na Slovensku preukázali vysokú mieru zodpovednosti, zapojené organizácie a firmy zasa veľké organizačné schopnosti. Zálohový systém spustený 1. januára 2022 dosiahol v prvom roku lepšie výsledky, ako tvorcovia predpokladali.
Nedeľný predaj je opäť diskutovanejšou témou
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 09. december 2022
Dlhý zástup čakajúcich ľudí na banány alebo mandarínky je pred predajňami v predvianočnom období už našťastie minulosťou, takisto ako aj maximálna snaha stihnúť urobiť väčší nákup v sobotu doobeda. Obchody sú už otvorené dostatočne dlho na to, aby si stihol nakúpiť každý. Opakovane sa však vracia iniciatíva zakázať predaj počas nedieľ. Ako je to na Slovensku s nedeľným predajom?
Vyššia frekvencia nákupov aj zaujímavé novinky v e-shope
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 16. november 2022
Spoločnosť dm drogerie markt aj napriek pretrvávajúcej pandemickej situácii a narastajúcej hospodárskej kríze svojimi hospodárskymi výsledkami potvrdila za obchodný rok 2021/22 pozitívny trend rastu.
Vernostné programy: Zbieranie bodov už nestačí
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 07. november 2022
Získať verného zákazníka je prirodzeným cieľom každého obchodníka. Mať vernostné programy je dnes nevyhnutnosť. Zbieranie bodov, predkladanie plastových kartičiek či dokonca využívanie mobilných aplikácií sa stalo bežnou rutinou. Aj tu však dochádza k zmene. Vernostné programy prinášajú širšie spektrum benefitov a dokonca sa snažia zákazníkom pomôcť preklenúť neľahké životné obdobie.
Nákupné centrá: Čo ak sa dlhý rozbeh zvrtne na agóniu?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 07. október 2022
Obchodné centrum skončí ako ruina zarastená náletovými drevinami. Čo to spôsobilo? Faktorov je niekoľko a často sa v neprospech očakávaného shopping mallu zbehnú viaceré. Centrum môže zlikvidovať konkurencia, ekonomická kríza alebo napríklad záplavy. Pozreli sme sa na to, aké nové obchodné centrá sa budú otvárať na Slovensku a čo sa môže stať s tými, ktoré prestanú plniť svoju funkciu.
Osvedčuje sa nám aj pôsobenie v obchodných centrách
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 29. september 2022
Hovorí v rozhovore pre RETAIL magazin.sk Karol Krasowski, konateľ, ktorý je zodpovedný za rezort výstavby a logistiky spoločnosti LIDL. V rozhovore prezrádza ďalšie expanzné plány, spomína novinky, ktoré sa dotýkajú existujúcich predajní, rozoberá oblasť zelených energetických riešení a hodnotí fungovanie e-shopu.
Ako reaguje retail na energetickú krízu?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 22. september 2022
Prednedávnom som bol v jednom bratislavskom nákupnom centre a vypadol prúd. Kaderníci si svietili smartfónmi, niektorí obchodníci vytiahli papierové paragóny, ale väčšina personálu sa postavila do dverí a nevpúšťala do prevádzok zákazníkov. Na podzemnom parkovisku svietilo len núdzové osvetlenie. Takýto „blackout“ síce predstavuje extrémny scenár, no i tak sa treba pripraviť na šetrenie.