Značky nemeníme, staráme sa o ich relevantnosť

mars vesely mHovorí Radovan Veselý, manažér pre slovenský trh spoločnosti Mars. V rozhovore uvádza, aké trendy ich najviac ovplyvňujú, aké kroky v tejto súvislosti realizujú a ako sa mení spotrebiteľ, ktorý najčastejšie siaha v predajniach po ich výrobkoch.

Čítať ďalej...

Pomohli by efektívnejšie kontroly?

efekt kontroly mKaždý výrobca by mal odvádzať recyklačný poplatok organizácii zodpovednosti výrobcov (OZV) a tieto organizácie majú následne povinnosť zabezpečiť zber, triedenie a recykláciu odpadu. Ako to funguje na Slovensku v praxi? Je všetko tak, ako má byť? 

Čítať ďalej...

Predaje fairtrade tovarov pomáhajú bojovať s klimatickou zmenou

fairtrade anei kolumbia mPredaje tovarov s etickou certifikáciou Fairtrade, ktorá označuje produkty, za ktoré pestovatelia dostali zodpovedajúcu odmenu a ktoré vznikli bez zapojenia detskej práce a ničenia životného prostredia, dynamicky rástli na Slovensku aj v minulom roku.

Čítať ďalej...

Recyklačné poplatky majú byť nastavené férovo

Michal SebíňNiektoré organizácie zodpovednosti výrobcov začali v poslednej dobe intenzívnejšie usilovať o priazeň výrobcov obalov a uplatňujú pritom aj neférové taktiky. O tom, ako sa to deje a aké komplikácie to môže priniesť, sme hovorili s Michalom Sebíňom, riaditeľom spoločnosti NaturPack.

Čítať ďalej...

Zákazníci premýšľajú viac o svojom zdraví

zdravieKým začiatok pandémie poznačil vysoký dopyt a dočasný nedostatok dezinfekcie a rúšok, v súčasnosti tieto produkty bežne dostať aj v predajniach s prevahou potravinárskeho sortimentu. Avšak predajne stále nemôžu ponúkať širší sortiment zdraviu prospešných produktov. Ten je dostupný naďalej len v lekárňach.

Čítať ďalej...

Obchod musí byť obojstranne výhodným vzťahom

lubomir kadaneHovorí Lubomír Kadaně, riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko. V rozhovore prezradil, s akými výzvami sa na novej pozícii pasuje, aké má ciele a ako vníma oblasť Fairtrade. Spomenul tiež niektoré z pripravovaných aktivít.

Čítať ďalej...

GfK: Zákazníci častejšie siahajú po novinkách

gfk novinky mDobrou správou pre retail je, že klesá počet kupujúcich, ktorý nedôverujú novinkám, a naopak, je stále viac tých, ktorí novinky vyhľadávajú, kúpia si ich a následne ich aj vyskúšajú. Zaujímavé je tiež to, že na Slovensku je medzi spotrebiteľmi vyšší záujem o novinky než v susednom Česku.

Čítať ďalej...

4 trendy, ktoré ovplyvňujú vývoj obalov

obalyObal by mal byť ľahko použiteľný, v ideálnom prípade ekologický a recyklovateľný, a zároveň musí spĺňať technické požiadavky obchodníkov. Každý výrobca však musí zohľadniť aj povahu baleného tovaru, desiatky legislatívnych nariadení, vlastnú ekonomiku a v neposlednom rade logistiku. Aké sú aktuálne trendy v balení výrobkov?

Čítať ďalej...

Je sklený obal ekologickejší ako plastový?

plasty ilustracne mJe naozaj sklo ekologickejšie ako plastový obal alebo nápojový kartón, ktorý takisto obsahuje trochu plastu? Odpoveď prináša medzinárodne uznávaný odborník, profesor Pavol Alexy z Fakulty chemickej a potravinárskej technológie Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.

Čítať ďalej...

Rast tržieb, nové príležitosti, zároveň obavy spotrebiteľov

analyzaNielsen mSituácia okolo koronavírusu mení chod celého sveta, a to vo všetkých ohľadoch. Mení sa aj nakupovanie a preferencia určitých sortimentov. 

Čítať ďalej...

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk