Cigaretové ohorky a tabakové náplne na zem nepatria

EcoButt m titAž 35,8% dospelých fajčiarov cigaretové ohorky na zem zahadzuje. Užívatelia nahrievaného tabaku pristupujú k životnému prostrediu a ekológii pritom oveľa zodpovednejšie než fajčiari. Tabakové náplne zahadzuje na zem polovica z nich v porovnaní s fajčiarmi klasických cigariet.

Čítať ďalej...

Obaly z lepenky chránia a dokážu aj zaujať

Karol Krcmar obaly lepenka mHovorí v rozhovore pre RETAIL magazin.sk Karol Krčmár, výtvarník a dizajnér obalov. V rozhovore prezrádza, prečo ho nadchla práve vlnitá lepenka, v čom vyniká, aké možnosti využitia má v potravinárstve alebo pri balení darčekov a čo všetko sa ukrýva za každým jedným obalom, aj za tým jednoduchšie pôsobiacim.

Čítať ďalej...

IQOS prináša dospelým zákazníkom novú dimenziu pri produktoch i službách

iluma mKoncom minulého roka predstavil Philip Morris Slovakia dospelým fajčiarom najmodernejšie bezdymové zariadenie na trhu. Tým, ktorí nevedia alebo nechcú prestať fajčiť, ponúka vhodnejšiu alternatívu ku klasickým cigaretám. Zákazníkom sa prihovára aj cez novootvorené Call centrum.

Čítať ďalej...

Pestovateľ kávy: Ďakujeme, že predávate fairtradovú kávu

Fairtrade Bladimir4 mČo predchádza tomu, kým si doprajeme šálku lahodnej rannej kávy? Príbeh férového kávovníkového zrnka, ktoré do pražiarní, predajní a kaviarní putuje až z kolumbijského pohoria Sierra Nevada de Santa Marta, sme si začiatkom novembra vypočuli v Bratislave, v rámci zaujímavého stretnutia pri okrúhlom stole od miestneho pestovateľa kávovníkov. 

Čítať ďalej...

Philip Morris pokračuje v inováciách, predstavuje IQOS ILUMA

iqos 11 2022 mIde o najnovší prírastok do portfólia bezdymových výrobkov pre dospelých fajčiarov, ktorí by inak pokračovali vo fajčení cigariet. Pod značkou IQOS, ktorá je v súčasnosti jednotkou na trhu medzi bezdymovými výrobkami, uviedla už niekoľko generácií tohto systému na nahrievanie tabaku.1

Čítať ďalej...

Ekomodulácia nie je len formalita

makovnik jan mEkomodulácia, čiže ekonomický stimul v prospech vyššej recyklovateľnosti obalov, naberá aj na Slovensku čoraz zreteľnejšie kontúry. Ide o celoeurópsky model, ktorý členské štáty postupne implementujú na lokálnej úrovni. Hovorili sme s Jánom Makovníkom, konateľom konzultačnej spoločnosti RecycleMe.

Čítať ďalej...

Značky nemeníme, staráme sa o ich relevantnosť

mars vesely mHovorí Radovan Veselý, manažér pre slovenský trh spoločnosti Mars. V rozhovore uvádza, aké trendy ich najviac ovplyvňujú, aké kroky v tejto súvislosti realizujú a ako sa mení spotrebiteľ, ktorý najčastejšie siaha v predajniach po ich výrobkoch.

Čítať ďalej...

Pomohli by efektívnejšie kontroly?

efekt kontroly mKaždý výrobca by mal odvádzať recyklačný poplatok organizácii zodpovednosti výrobcov (OZV) a tieto organizácie majú následne povinnosť zabezpečiť zber, triedenie a recykláciu odpadu. Ako to funguje na Slovensku v praxi? Je všetko tak, ako má byť? 

Čítať ďalej...

Predaje fairtrade tovarov pomáhajú bojovať s klimatickou zmenou

fairtrade anei kolumbia mPredaje tovarov s etickou certifikáciou Fairtrade, ktorá označuje produkty, za ktoré pestovatelia dostali zodpovedajúcu odmenu a ktoré vznikli bez zapojenia detskej práce a ničenia životného prostredia, dynamicky rástli na Slovensku aj v minulom roku.

Čítať ďalej...

Recyklačné poplatky majú byť nastavené férovo

Michal SebíňNiektoré organizácie zodpovednosti výrobcov začali v poslednej dobe intenzívnejšie usilovať o priazeň výrobcov obalov a uplatňujú pritom aj neférové taktiky. O tom, ako sa to deje a aké komplikácie to môže priniesť, sme hovorili s Michalom Sebíňom, riaditeľom spoločnosti NaturPack.

Čítať ďalej...

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk