Pestovateľ kávy: Ďakujeme, že predávate fairtradovú kávu

Fairtrade Bladimir4 mČo predchádza tomu, kým si doprajeme šálku lahodnej rannej kávy? Príbeh férového kávovníkového zrnka, ktoré do pražiarní, predajní a kaviarní putuje až z kolumbijského pohoria Sierra Nevada de Santa Marta, sme si začiatkom novembra vypočuli v Bratislave, v rámci zaujímavého stretnutia pri okrúhlom stole od miestneho pestovateľa kávovníkov. 

Čítať ďalej...

Philip Morris pokračuje v inováciách, predstavuje IQOS ILUMA

iqos 11 2022 mIde o najnovší prírastok do portfólia bezdymových výrobkov pre dospelých fajčiarov, ktorí by inak pokračovali vo fajčení cigariet. Pod značkou IQOS, ktorá je v súčasnosti jednotkou na trhu medzi bezdymovými výrobkami, uviedla už niekoľko generácií tohto systému na nahrievanie tabaku.1

Čítať ďalej...

Ekomodulácia nie je len formalita

makovnik jan mEkomodulácia, čiže ekonomický stimul v prospech vyššej recyklovateľnosti obalov, naberá aj na Slovensku čoraz zreteľnejšie kontúry. Ide o celoeurópsky model, ktorý členské štáty postupne implementujú na lokálnej úrovni. Hovorili sme s Jánom Makovníkom, konateľom konzultačnej spoločnosti RecycleMe.

Čítať ďalej...

Značky nemeníme, staráme sa o ich relevantnosť

mars vesely mHovorí Radovan Veselý, manažér pre slovenský trh spoločnosti Mars. V rozhovore uvádza, aké trendy ich najviac ovplyvňujú, aké kroky v tejto súvislosti realizujú a ako sa mení spotrebiteľ, ktorý najčastejšie siaha v predajniach po ich výrobkoch.

Čítať ďalej...

Pomohli by efektívnejšie kontroly?

efekt kontroly mKaždý výrobca by mal odvádzať recyklačný poplatok organizácii zodpovednosti výrobcov (OZV) a tieto organizácie majú následne povinnosť zabezpečiť zber, triedenie a recykláciu odpadu. Ako to funguje na Slovensku v praxi? Je všetko tak, ako má byť? 

Čítať ďalej...

Predaje fairtrade tovarov pomáhajú bojovať s klimatickou zmenou

fairtrade anei kolumbia mPredaje tovarov s etickou certifikáciou Fairtrade, ktorá označuje produkty, za ktoré pestovatelia dostali zodpovedajúcu odmenu a ktoré vznikli bez zapojenia detskej práce a ničenia životného prostredia, dynamicky rástli na Slovensku aj v minulom roku.

Čítať ďalej...

Recyklačné poplatky majú byť nastavené férovo

Michal SebíňNiektoré organizácie zodpovednosti výrobcov začali v poslednej dobe intenzívnejšie usilovať o priazeň výrobcov obalov a uplatňujú pritom aj neférové taktiky. O tom, ako sa to deje a aké komplikácie to môže priniesť, sme hovorili s Michalom Sebíňom, riaditeľom spoločnosti NaturPack.

Čítať ďalej...

Zákazníci premýšľajú viac o svojom zdraví

zdravieKým začiatok pandémie poznačil vysoký dopyt a dočasný nedostatok dezinfekcie a rúšok, v súčasnosti tieto produkty bežne dostať aj v predajniach s prevahou potravinárskeho sortimentu. Avšak predajne stále nemôžu ponúkať širší sortiment zdraviu prospešných produktov. Ten je dostupný naďalej len v lekárňach.

Čítať ďalej...

Obchod musí byť obojstranne výhodným vzťahom

lubomir kadaneHovorí Lubomír Kadaně, riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko. V rozhovore prezradil, s akými výzvami sa na novej pozícii pasuje, aké má ciele a ako vníma oblasť Fairtrade. Spomenul tiež niektoré z pripravovaných aktivít.

Čítať ďalej...

GfK: Zákazníci častejšie siahajú po novinkách

gfk novinky mDobrou správou pre retail je, že klesá počet kupujúcich, ktorý nedôverujú novinkám, a naopak, je stále viac tých, ktorí novinky vyhľadávajú, kúpia si ich a následne ich aj vyskúšajú. Zaujímavé je tiež to, že na Slovensku je medzi spotrebiteľmi vyšší záujem o novinky než v susednom Česku.

Čítať ďalej...

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk