Slovensko je predurčené najmä na chov pstruhov
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 14. február 2023
Slovenskí rybári ponúkajú o dve pätiny viac rýb ako pred 20 rokmi, je to však výrazne menej ako v susednom Česku. Zaostávame aj v spotrebe.
Bylinkové čaje sú najobľúbenejšie
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 02. február 2023
Čaj je obľúbený typ horúceho nápoja, ktorý si za posledný rok do košíka vložilo 92% domácností. Hoci sa počet kupujúcich dlhodobo nemení, výdavky domácností na nákup tejto kategórie produktov medziročne klesli.
Hrozí oklieštenie ponuky výrobkov zo Slovenska?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 03. január 2023
Opýtali sme sa niekoľkých slovenských producentov počas podujatia Vianoce so Značkou kvality v Nitre na to, čo očakávajú v roku 2023. Nikto z nich však neprekypoval optimizmom.
Ako sa na Slovensku vyvíja trh s mäsom?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 16. december 2022
Mäso je spolu s mäsovými výrobkami významnou zložkou nákupných košíkov slovenských domácností. Aká je produkcia a spotreba mäsa a ktoré druhy mias či mäsových výrobkov sú najpredávanejšie?
Rastlinné alternatívy sú rýchlo napredujúcim sortimentom
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 13. december 2022
Počas tohtoročnej jesene sa v Bratislave uskutočnil tretí ročník odbornej konferencie Plant-Powered Perspectives. Podujatie bolo zamerané na aktuálne trendy, novinky problémy na slovenskom trhu s rastlinnými potravinovými produktami. Odznelo veľa zaujímavého a inšpiratívneho.
Ako sa dá zlepšiť svet pitím kávy?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 02. december 2022
Viete si predstaviť dni bez vašej rannej šálky kávy či bez vášho kávového rituálu? Asi by vám trvalo dlho, kým by ste si na to zvykli, ak by ste si vôbec zvykli. Či už obľubujete husté espresso, ľahšiu prekvapkávanú kávu, „turka“ alebo „nesku“, jej cesta do vašej šálky je dlhá a plná výziev.
Koniec roka je pre alkohol najsilnejšou sezónou
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 30. november 2022
Alkoholické nápoje sú na Slovensku súčasťou stretnutí a sviatkov. Za rok si niektorý z alkoholických nápojov kúpi takmer každá domácnosť. Najsilnejším obdobím pre nákupy tohto sortimentu je december a potvrdili to aj posledné prieskumy. Platí to pre tiché vína aj liehoviny.
Obchodníci pomáhajú predávať myšlienku Fairtrade
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 22. november 2022
Motívom novej marketingovej kampane Fairtrade je „Malá známka, ale robí veľké veci“. Slogan odkazuje na to, že tovar označený známkou Fairtrade bol vyrobený pri dodržaní jasných sociálnych, environmentálnych a ekonomických kritérií.
Na kompromis v kvalite nepristúpime
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 15. november 2022
Hovorí v rozhovore pre RETAIL magazin.sk Massimo Pepe, Eastern Europe and Export Markets Director v spoločnosti Lavazza. Načreli sme spolu do pozoruhodného sveta kávy, rozobrali aktuálny vývoj na trhu s touto komoditou, zhrnuli trendy, spotrebiteľské preferencie a plány značky Lavazza na Slovensku.
Záujem o strukoviny klesá, hoci sú lacné
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 09. november 2022
Strukoviny, najmä hrach, fazuľa a šošovica, sú veľmi výživné a niektorí odborníci ich považujú dokonca za skvelú náhradu mäsa. Hoci by mali byť súčasťou zdravej výživy, konzumujeme a pestujeme ich menej ako v minulosti. Domáca produkcia strukovín klesla za posledné dvadsaťročie na tretinu.