Svetový deň pre fair trade pripomína problémy pestovateľov
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 11. máj 2023
Už od roku 2002 si každý rok druhú májovú sobotu pripomíname Svetový deň pre fair trade, ktorý je venovaný podpore spravodlivého obchodu. Jeho zmyslom je poukázať na ťaživú situáciu pestovateľov z Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky.
Pomôžu smart technológie s predajom piva?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 05. máj 2023
Spomínate si na pivnú uličku? S veľkou slávou bola otvorená v predajni Hypernova v obchodnom centre Avion Shopping Park v Bratislave v roku 2005. Dnes už tu nie je ani Hypernova, ani pivná ulička. Ako sa medzitým zmenil spotrebiteľ nakupujúci pivo? Kam presne v rámci predajní chodí nakupovať tento nápoj?
Silnie príklon k pivu vo vratných sklenených fľašiach
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 26. apríl 2023
Hovorí David Kovář, obchodný riaditeľ pre reťazce a retail spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. V rozhovore hodnotí predaj piva na Slovensku a preferencie nakupujúcich, prezrádza, ako sa darí jednotlivým značkám z portfólia tejto spoločnosti, ako fungujú, aké prednosti poskytujú zákazníkom aj výrobcom pivné uličky a akým smerom sa uberá vývoj obalov pre pivá.
Bude slovenské mlieko luxusom?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 06. apríl 2023
Spotreba kravského mlieka klesla od nežnej revolúcie na dve pätiny. Ešte rapídnejší bol úbytok chovaných dojníc, ten klesol na pätinu. Len vďaka ich vyššej produktivite sa produkcia slovenského mlieka až tak výrazne nezmenila. Dve z troch mliek, ktoré sú dostupné v maloobchodnej sieti, sú však zo zahraničia, pritom pred 20 rokmi sme si mohli vyberať najmä zo slovenských mliek.
Viaceré rastlinné alternatívy majú dvojnásobnú DPH
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 14. marec 2023
Produkty, ktoré súperia o rovnakého spotrebiteľa či spotrebiteľku a majú rovnaké použitie, majú významne rozdielnu štartovaciu pozíciu. Tak napríklad za mnohé rastlinné alternatívy platia nakupujúci v súčasnosti až dvojnásobnú DPH, ako za ich náprotivky živočíšneho pôvodu. Niektorí výrobcovia hovoria o znevýhodňovaní veľkej skupiny spotrebiteľov a spotrebiteliek.
Zrnkovú kávu kupujú viac západoslovenské domácnosti
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 22. február 2023
Bez kávy si mnoho z nás nevie predstaviť deň. Napokon, svedčí o tom aj vysoký počet kupujúcich tejto potraviny. Akýkoľvek z rôznych druhov káv si za sledovaných 12 mesiacov kúpili aspoň raz takmer všetky slovenské domácnosti. Domácnosti sa pritom na nákup svojej kávy vyberajú 18-krát za rok a v rámci jedného minú 5 €.
Ikonická cukrovinka KOFILA oslavuje 100 rokov
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 15. február 2023
Súčasne s oslavami si to namierila do nového storočia. Na prvý pohľad je však iná, aktuálne sa prezentuje v obaloch talentovaných študentov grafického designu Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne. V týchto bude v predaji počas celého roka 2023. Oslavy storočnice dopĺňa aj novinka - KOFILA cukríky.
Našou konkurenčnou výhodou sú nápoje pre každú príležitosť
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 17. február 2023
Hovorí v rozhovore pre RETAIL magazin.sk Kateřina Ježková, obchodná riaditeľka pre slovenský retail segment spoločnosti Coca-Cola HBC.
Slovensko je predurčené najmä na chov pstruhov
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 14. február 2023
Slovenskí rybári ponúkajú o dve pätiny viac rýb ako pred 20 rokmi, je to však výrazne menej ako v susednom Česku. Zaostávame aj v spotrebe.
Bylinkové čaje sú najobľúbenejšie
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 02. február 2023
Čaj je obľúbený typ horúceho nápoja, ktorý si za posledný rok do košíka vložilo 92% domácností. Hoci sa počet kupujúcich dlhodobo nemení, výdavky domácností na nákup tejto kategórie produktov medziročne klesli.