Motoristi ocenia na čerpačkách aj čerstvé potraviny
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 17. máj 2023
Takmer 9 z 10 našincov považuje koncept predaja potravín na čerpacej stanici za výhodný. Najviac by ho využili cestou do práce a z nej, vo večerných a nočných hodinách, keď sú už ostatné predajne zatvorené a, samozrejme, počas štátnych sviatkov či dní pracovného pokoja.
Inflácia zatriasla obsahom nákupných košíkov
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 10. máj 2023
Menej čerstvého mäsa, rýb a ovocia, lacnejšie produkty alebo menej elektroniky. V časoch prudko stúpajúcich cien potravín spotrebitelia nakupujú viac produktov, ktoré napodobňujú tie značkové, pretože obdobné obaly pozitívne ovplyvňujú názory spotrebiteľov na základný výrobok.
Čo si všímajú spotrebitelia na obaloch?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 04. máj 2023
V poslednej dobe viac ekologické parametre obalov. V konečnom dôsledku je však cena pri nákupnom rozhodovaní stále oveľa dôležitejšia ako obal vyrobený z ekologického alebo recyklovateľného materiálu. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu organizácie zodpovednosti výrobcov ENVI – PAK.
Sentiment európskeho spotrebiteľa sa mení
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 14. apríl 2023
Nákupné správanie upravilo v poslednej dobe až 93 percent európskych spotrebiteľov a rozpočty domácností sú pod dôslednejšou kontrolou. Také sú závery nedávnej štúdie GfK, ktorá poskytla prehľad úsporných opatrení spotrebiteľov a rozdielov medzi jednotlivými národnosťami.
Prieskum: Slováci sa doma cítia horšie ako pred rokom
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 17. február 2023
Podľa nového prieskumu IKEA o živote v domácnosti sa vyše polovica Slovákov a Sloveniek (53 %) obáva finančnej situácie vo svojej domácnosti a 49 % celkového stavu ekonomiky.
Ako nakupuje generácia Z v porovnaní s mileniálmi?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 30. január 2023
Rastie do produktívneho veku a čoskoro prevezme štafetu od mileniálov. Generácia Z chce nakupovať výrobky značiek, ktoré vyznávajú rovnaké hodnoty. Trendy, rýchla móda a zľavy sú však kľúčové faktory, ktoré vo finále ovplyvnia ich nákup módnych kúskov.
Najviac nakupujeme v decembri, tentokrát však drahšie
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 08. december 2022
Dôvodom intenzívnejšieho decembrového míňania sú nákupy potravín na štedrovečerný stôl alebo darčekov pod vianočný stromček. Obchodníci tak v priebehu decembra utŕžia o desiatky percent viac ako počas iných mesiacov roka. Väčšina Slovákov realizuje nákupy počas decembra, niektorí aj na poslednú chvíľu. Nájdu sa však i takí, ktorí začínajú s vianočnými prípravami v predstihu.
Slováci potešia vianočným darčekom menej ľudí
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 08. november 2022
Doprajú im však kvalitnejšiu voľbu. O darčekoch mnohí rozmýšľajú rozumnejšie, namiesto zbytočností chcú kupovať praktickejšie veci. Každý desiaty Slovák, ktorý nakupuje na internete, neplánuje tento rok darovať dokonca žiadny darček.
Ako sa Slováci pripravujú na šetrenie v domácnosti?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 21. september 2022
Energie sú horúcou témou posledných týždňov. Niet divu, že s prichádzajúcou jeseňou čoraz viac ľudí hľadá spôsoby, vďaka ktorým by sa dokázali vyhnúť neskorému vianočnému darčeku – nepríjemnému nedoplatku. Sme ochotní uskromniť sa aj za cenu nižšieho komfortu?
Úvod školského roka sa rodičom predraží
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 31. august 2022
Začiatok nového školského býva pre rodiny školopovinných detí finančne náročný. Tento rok to navyše podčiarkuje aj inflácia v dvojciferných číslach. Tá sa premietla do plošného zdražovania, vrátane zošitov aj učebníc a mnohí rodičia tak na výbave pre školákov budú musieť šetriť.