Ovplyvňujú inflácia a situácia na Ukrajine nákupy módy?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 18. máj 2022
Inflácia, zdražovanie a vojnový konflikt na Ukrajine majú vplyv aj na segment módnej e-commerce. Čo v tejto súvislosti odhalil aprílový prieskum Fashion (Re)Search?
O zálohovaní jednorazových fliaš vie väčšina Slovákov
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 22. apríl 2022
Na Slovensku je od 1. januára tohto roku povinnosť zálohovať všetky jednorazové plastové fľaše a plechovky od nápojov. Podľa prieskumu Nielsen Admosphere Slovakia túto novinku zaregistrovalo 97 % Slovákov aktívnych na internete.Využívať túto možnosť plánuje 95 % opýtaných.
Analytička: Veľkonočný nákup potravín vyjde Slovákov o 10 % viac ako vlani
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 05. apríl 2022
Prvýkrát po dvoch rokoch pandémie budú môcť Slováci nielen nakupovať, ale aj tráviť veľkonočné sviatky bez výraznejších opatrení. Nákupy ako aj tankovanie vyjdú spotrebiteľov podstatne drahšie ako počas uplynulých rokov.
Traja z desiatich Slovákov uprednostnia platbu hotovosťou
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 22. marec 2022
Množstvo ľudí stále nevyužíva najmodernejšie platobné metódy a držia sa radšej zaužívaných spôsobov. Viac ako polovica Slovákov pri platení v kamenných predajniach uprednostňuje úhradu platobnou kartou so zadávaním PIN-u.
Slováci pristúpili k zmenám vo svojich domácnostiach
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 08. marec 2022
Nový prieskum spoločnosti IKEA o živote v domácnosti odhalil dôležitú úlohu, ktorú domácnosti zohrávali počas minulého roka na Slovensku.
Spotrebiteľov motivujú k nakupovaniu silnejúce faktory
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 01. február 2022
Podľa štúdie Accenture už cena a kvalita nie sú pri nákupe tak rozhodujúce faktory ako boli kedysi. Väčšina spotrebiteľov zároveň prehodnocuje svoje nákupné správanie a do hry vstupujú nové impulzy.
Vianoce si nemožno predstaviť bez kníh
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 10. december 2021
Slovensko má najviac „darovačov“ kníh, konkrétne 26,7% a tých, ktorí knihy prežívajú – vžívajú sa do ich deja a nechajú sa ním pohltiť je 23,6%. Naopak najmenej je „ukazovačov“ teda tých, ktorí sa s knihou radi ukazujú na verejnosti, aby pôsobili intelektuálne. Je ich len 12,5%.
Ako sa zmenilo nakupovanie od roku 1989?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 11. november 2021
Nežnú revolúciu z roku 1989 si každoročne pripomíname v novembrových dňoch. Pre Slovákov priniesla výrazné zmeny v ekonomike – v spotrebe a nakupovaní nevynímajúc. Čo sa v prípade obchodu, nákupov ale i cien tovarov a služieb za vyše tri desaťročia zmenilo najviac?
Bratislavčania navštevujú nákupné centrá čoraz viac kvôli zážitkom
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 26. október 2021
Moderné obchodné centrá sú na Slovensku realitou už 21 rokov. Ich najväčšia koncentrácia je v Bratislavskom kraji s najväčšou kúpnou silou obyvateľstva. Bratislavčania pritom nenavštevujú nákupné centrá iba kvôli nákupom.
Najčastejšie sa vyhadzujú zvyšky vareného jedla a pečivo
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 30. september 2021
Medzinárodný deň povedomia o potravinových stratách a plytvaní potravinami (29.9.) každoročne upozorňuje na nadmerné vyhadzovanie potravín do odpadu. Štatistiky plytvania potravinami sú alarmujúce aj na Slovensku.