Obchodníci by podľa spotrebiteľov mali tovary Fairtrade ponúkať aktívnejšie
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 01. október 2019
Nedávno zrealizovaný prieskum naznačil vyšší záujem Slovákov o témy spojené s princípmi Fairtrade, ako sú ochrana životného prostredia alebo zákaz detskej práce.
Aké skúsenosti majú Slováci so zdieľanou ekonomikou?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 09. september 2019
Takmer polovica Slovákov aktívnych na internete pozná pojem zdieľaná ekonomika, avšak nevedia presne, čo znamená. Respondenti, ktorí zdieľanie služieb alebo vecí využívali v minulosti alebo ich využívajú aj dnes, tvoria spolu tretinu, a ich skúsenosti sú prevažne pozitívne.
Lojalita k značke stráca hodnotu
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 15. august 2019
V súčasnosti chcú spotrebitelia viac ako kedykoľvek predtým skúšať niečo nové a v dôsledku toho sa zvyšuje nelojalita voči značke.
Slováci dbajú pri nákupoch aj na potreby svojich blízkych
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 26. jún 2019
Názor partnera je pri nákupe potravín najdôležitejší, deti majú naň výrazne menší vplyv. Muži nakupujú potraviny väčšinou podľa nákupného zoznamu, ženy nakupujú spontánnejšie.
Ochota nakupovať u obyvateľov Slovenska rastie
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 10. jún 2019
Až tri štvrtiny obyvateľov našej krajiny plánujú minúť podľa prieskumu L’Observatoire Cetelem v roku 2019 viac. Prieskum bol realizovaný na vzorke 13 800 spotrebiteľov v 17 európskych krajinách.
Aká je najobľúbenejšia značka Slovákov?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 12. apríl 2019
Podľa novej štúdie zákazníckej skúsenosti KPMG na Slovensku je najobľúbenejšou značkou Slovákov internetové kníhkupectvo Martinus. V prvej desiatke sa umiestnili z obchodníkov ešte Panta Rhei, Yves Rocher, Lidl, Kaufland, IKEA a dm drogerie markt.
Prémiové produkty sú nakupované hlavne v kamenných predajniach
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 13. marec 2019
Online nakupovanie si získalo obľubu po celom svete a nielen pri nákupe štandardných produktov, ale aj v prípade prémiového segmentu.
Prieskum: Pivu dávame prednosť pred vínom
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 05. marec 2019
Aspoň raz týždenne si pivo vychutná až 85 % dospelých Slovákov . Spotreba piva rastie, v porovnaní s inými alkoholickými nápojmi, a ročne ho v priemere vypijeme až 72 litrov na hlavu, čo predstavuje asi 144 veľkých pív.
Plateniu hotovosťou za bežné nákupy sa snaží vyhýbať 25% populácie
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 25. február 2019
Spoločnosť Go4insight zisťovala, ako sa obyvateľstvo Slovenska prakticky stavia k platbám v hotovosti a kartou pri bežných nákupoch a koľko obyvateľov už so sebou nepotrebuje nosiť hotovosť.
Aký je záujem Slovákov o cigarety?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 12. február 2019
Trh s klasickými cigaretami z roka na rok rastie, kvôli rastu cien sa dynamickejšie ako predaný objem navýšili tržby. Na nákup cigariet Slováci najviac preferujú klasické predajne s potravinami, ale do popredia sa dostávajú čerpacie stanice.