Očakávania slovenských spotrebiteľov v príjmoch poklesli

ocakavania GfK 2017Pozitívna nálada medzi európskymi spotrebiteľmi pretrvávala aj v druhom štvrťroku roku 2017. Po tom, keď z hľadiska celej európskej dvadsaťosmičky dosiahla spotrebiteľská klíma na začiatku roka maximum za deväť rokov, naďalej sa drží vysoko a koncom júna zaznamenala hodnotu 19,1 bodu.

Čítať ďalej...

Prieskum: Slováci najviac dôverujú domácim potravinám

vnimanie kvality2017Takmer 60 % spotrebiteľov považuje slovenské potraviny za kvalitnejšie ako zahraničné. Dôvodom sú čerstvosť a prísnejšia kontrola. Napriek tomu počet vystavení slovenských výrobkov v obchodoch dosiahol len 37%. Hoci záujem je vysoký, obchodné reťazce ich ponúkajú oveľa menej.

Čítať ďalej...

Až 68% našincov sa spolieha na názory iných spotrebiteľov

cetelem2Nachádzajú ich predovšetkým v internetovom prostredí. Tie potom uprednostňujú aj pred odporúčaniami predavačov v predajniach (52%). Menej ako 35 - roční Slováci sa dokonca spoliehajú na názory a vyjadrenia iných spotrebiteľov v online prostredí ešte o niečo viac (74%).

Čítať ďalej...

Tradície pri pečive prestávajú platiť

chliebChlieb a soľ sú naša národná klasika, no ak by sme sa riadili chuťovými preferenciami Slovákov, po novom by sme mali vítať zahraničných hostí celozrnným chlebom.

Čítať ďalej...

Stali sa z nás milovníci grilovania

grilovanie 2017Vyplynulo to aj z aktuálneho prieskumu spoločnosti Weber Stephen. Práve v roku 1952 jej zakladateľ George Stephen vyrobil prvý kotlový gril z bóje. Slováci nadšene nielen grilujú, ale aj nakupujú grily. Táto kategória v porovnaní s predošlým rokom zaznamenala nárast o takmer 20%, 37% ďalších nadšencov grilovania si záhradný gril plánuje v tomto roku kúpiť.

Čítať ďalej...

Slovensko: Nálada spotrebiteľov sa stále zlepšuje

spotrebitelia nalada 2017Pozitívna nálada európskych spotrebiteľov sa preniesla aj do prvého štvrťroku 2017. Už na konci decembra 2016 dosiahla spotrebiteľská klíma európskej dvadsať osmičky najvyššie hodnoty od januára 2008.

Čítať ďalej...

Osem z desiatich Slovákov má finančné predsavzatia

setrenie 2017Väčšine Slovákov sa zatiaľ darí dodržiavať tohtoročné predsavzatia, ktoré sa týkajú ich financií. Až 55% z nich uviedlo, že napĺňajú ciele, ktoré si dali v tejto oblasti začiatkom roka 2017. Osem z desiatich Slovákov totiž doňho vstupovalo so zámerom urobiť si poriadok vo svojich financiách.

Čítať ďalej...

Dôležité je rýchlo zaplatiť. Aké možnosti sú obľúbené?

platby dvaOkrem platieb bezkontaktnou kartou, ktorú pri nákupoch využíva 68 % Slovákov, sa stále populárnejšími stávajú aj ďalšie moderné spôsoby platieb.

Čítať ďalej...

Koľko Slovákov platí v predajni kartou?

platby kartouIde tak o prevažnú väčšinu Slovákov, ktorá používa na platenie pri nákupoch platobnú kartu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard pri príležitosti vyhlásenia súťaže MasterCard Obchodník roka 2016.

Čítať ďalej...

Ako spotrebitelia vnímajú prémiovosť?

premiovostPrémiové produkty sa tešia z nárastu predaja naprieč krajinami celého sveta. Predaje v tzv. prémiovej rade, ktorú charakterizuje Nielsen ako produkty s cenou vyššou minimálne o 20% oproti priemernej cene za kategóriu, rastú rapídnou rýchlosťou.

Čítať ďalej...

Video

Atmosféra Retail Summitu 2023

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk