Dôvera spotrebiteľov v EÚ je najvyššia za posledných deväť rokov
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 23. október 2017
Spotrebiteľská nálada v rámci EÚ sa počas tretieho štvrťroku naďalej zlepšovala a skončila na úrovni 20,9 bodu. To je viac než 19,1 bodu zaznamenaných na konci druhého štvrťroka a teraz dosahuje hodnoty, ktoré boli naposledy dosiahnuté na konci roka 2007.
Tridsiatnici sa menia. Bohatnú a žijú naplno
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 04. október 2017
Túžia po vlastnom bývaní, jazdia vlastným autom, sporia, investujú a takmer každý druhý je spokojný so svojím príjmom. Súčasná generácia tridsiatnikov je však iná, ako tie predošlé. Stále síce vedia tvrdo pracovať a stále lipnú na tradičných veciach, sú však tiež plne online a neboja sa naplno si užívať život. Aj takto by sa dala popísať súčasná generácia 30+.
Ako sa ľudia cítia pri nakupovaní luxusných tovarov?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 04. september 2017
Šťastne a sebavedomo. Presne takto sa cíti až 82 % zákazníkov nakupujúcich luxusný tovar. Ako ďalej vyplýva z globálnej štúdie spoločnosti Deloitte o najväčších výrobcoch luxusného tovaru a luxusných značkách, 60 % opýtaných nakupuje luxusné značky impulzívne.
Čo najviac nakupujú v zahraničí slovenské domácnosti?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 28. august 2017
Vďaka rôznym diskusiám o dvojitej kvalite produktov v oblasti rýchloobrátkového tovaru vo východnej a západnej Európe sa nákupy v zahraničí stávajú opäť stredobodom záujmu. Aká je aktuálna situácia?
Dôvera Slovákov voči značkám je veľmi silná
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 16. august 2017
Pre tri štvrtiny Slovákov je značka zárukou kvality, dôvery a bezpečnosti. Vyplýva to z prieskumu, ktorý bol realizovaný pre Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) v júni tohto roka.
Viac než tretina Slovákov nakupuje vo výpredajoch
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 04. august 2017
Nakupujú aj počas zľavových akcií alebo navštívia viac predajní len preto, aby zohnali tovar za najnižšiu cenu. Vyplýva to z rozsiahleho prieskumu, ktorý nedávno realizovala na Slovensku skupina KRUK. Prieskum sa týkal hospodárenia s rodinnými financiami.
Očakávania slovenských spotrebiteľov v príjmoch poklesli
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 31. júl 2017
Pozitívna nálada medzi európskymi spotrebiteľmi pretrvávala aj v druhom štvrťroku roku 2017. Po tom, keď z hľadiska celej európskej dvadsaťosmičky dosiahla spotrebiteľská klíma na začiatku roka maximum za deväť rokov, naďalej sa drží vysoko a koncom júna zaznamenala hodnotu 19,1 bodu.
Prieskum: Slováci najviac dôverujú domácim potravinám
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 27. júl 2017
Takmer 60 % spotrebiteľov považuje slovenské potraviny za kvalitnejšie ako zahraničné. Dôvodom sú čerstvosť a prísnejšia kontrola. Napriek tomu počet vystavení slovenských výrobkov v obchodoch dosiahol len 37%. Hoci záujem je vysoký, obchodné reťazce ich ponúkajú oveľa menej.
Až 68% našincov sa spolieha na názory iných spotrebiteľov
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 10. júl 2017
Nachádzajú ich predovšetkým v internetovom prostredí. Tie potom uprednostňujú aj pred odporúčaniami predavačov v predajniach (52%). Menej ako 35 - roční Slováci sa dokonca spoliehajú na názory a vyjadrenia iných spotrebiteľov v online prostredí ešte o niečo viac (74%).
Tradície pri pečive prestávajú platiť
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 29. máj 2017
Chlieb a soľ sú naša národná klasika, no ak by sme sa riadili chuťovými preferenciami Slovákov, po novom by sme mali vítať zahraničných hostí celozrnným chlebom.