Ako nakupujú Slováci čerstvé mäso?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 07. jún 2021
Podľa prieskumov GfK si niektorý z predávaných druhov čerstvého mäsa minimálne raz v rámci sledovaného obdobia kúpili takmer všetky slovenské domácnosti. Do nákupného košíka si tento tovar vložili približne 40x a celkovo naň minuli 264 €.
Mlieko zaznamenalo v spotrebe domácností výrazný rast
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 18. máj 2021
Mlieko patrí medzi potraviny, ktoré v sledovanom období od marca 2020 do februára 2021 nechýbali v nákupnom košíku takmer žiadnej slovenskej domácnosti.
Až 54 percent domácností označuje plastový odpad za najväčšiu hrozbu
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 22. apríl 2021
Plastový odpad vníma ako najväčšiu výzvu trvalej udržateľnosti 54 percent slovenských a 49 percent českých domácností. Druhou celosvetovo najzásadnejšou identifikovanou výzvou sú klimatické zmeny. Platí to pre 46 percent domácností na Slovensku.
Aký je postoj Slovákov k domácemu pečeniu?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 30. marec 2021
Aspoň raz za týždeň piekli v uplynulom roku dve z piatich domácností na Slovensku a v Čechách. Až 41 % českých a 48 % slovenských domácností sa dokonca nechalo inšpirovať novými trendmi v pečení.
Spôsobujú vegánske „mliečne“ výrobky medzi Slovákmi zmätok?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 20. január 2021
Európsky parlament odhlasoval v októbri minulého roka zmenu, ktorá môže výrazne zasiahnuť odvetvie rastlinných mliek, jogurtov, syrov či zmrzliny.
Väčšina Bratislavčanov chce minúť na darčeky viac alebo rovnako ako vlani
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 09. december 2020
Predvianočné obdobie býva každoročne pre maloobchod najsilnejším. V rámci Slovenska sa najviac nákupov realizuje v Bratislavskom kraji – na území s najvyššou koncentráciou predajní a obchodných centier.
Slováci sú v nakupovaní falšovaného tovaru na popredných priečkach
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 24. november 2020
Napriek tomu, že 38 % Slovákov výslovne uprednostňuje originálny tovar pred falšovaným, až 11 % z nich si ho za posledný rok vedome kúpilo.
Iba tretine zákazníkov chýba nakupovanie v nákupných centrách
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 10. november 2020
Bitka o „vianočného“ zákazníka sa zrejme bude viesť na internete. Dôvodom je bezpečnosť, ktorá počas pandémie zohráva kľúčovú úlohu. Najúspešnejší budú tí, ktorí zvládnu logistiku, zásobovanie a zákazník od nich odíde s pozitívnym zážitkom z nakupovania.
Slováci plánujú kúpiť lepší počítač a umývačku riadu
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 04. november 2020
Pandémia koronavírusu zmenila naše priority, ľudia prehodnotili svoje plány ohľadom väčších investícií, rekonštrukcie bývania či jeho zariadenia.
Medzi raňajkovými potravinami nesmie chýbať chlieb a pečivo
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 22. október 2020
Neoddeliteľnou súčasťou jedálnička Slovákov sú chlieb a pečivo. Podľa prieskumu ich na dennej báze konzumujú tri pätiny opýtaných ľudí.