Keď nákup potravín riadi zdravotný stav
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 02. september 2020
Spôsob stravovania môže ovplyvniť celý životný štýl človeka a aj celej rodiny. Niekedy je jedálniček obmedzený intoleranciami, či alergiami, inokedy sa ľudia dobrovoľne podriaďujú pravidlám tej-ktorej diéty alebo stravovacieho režimu. Retail na tieto trendy reaguje a prináša sortiment pestrý natoľko, aby sa aj ľudia s intoleranciami necítili obmedzovaní ponukou.
Mladé rodiny majú vysoké očakávania
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 06. júl 2020
Od začiatku 90-tých rokov prešla kategória mladých ľudí vo vekovom rozmedzí 20-30 rokov výraznými zmenami. Ako a kde títo ľudia nakupujú a za čo sú ochotní utrácať viac? Prinášame vám niekoľko zaujímavých zistení o mladých ľuďoch aj rodinách.
Čo ste o senioroch v maloobchode nevedeli? (2. časť)
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 26. máj 2020
Viete, čo majú spoločné Angela Merkel, Donald Trump, Vladimir Putin, Xi Jinping, John Travolta, Jackie Chan, Richard Branson alebo Tom Hanks? Všetci už majú viac ako 65 rokov. Naše vnímanie seniorov, ako ľudí, ktorých charakterizujú francúzske palice, sieťovky a démodé odev, by sme mali rýchlo napraviť. Najmä ak tvoria aj vašu cieľovú skupinu.
Je typológia zákazníkov preceňovaná?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 28. november 2019
S množstvom informácií a štúdií, ktoré sa týkajú typológie spotrebiteľov, sa vynára aj klišé, zovšeobecňovanie a jednoduché škatuľkovanie.
Billa: Slováci sú milovníkmi chleba
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 23. október 2019
Až dve tretiny z nás konzumujú podľa prieskumu na raňajky chlieb a pečivo. Hoci chlieb konzumuje až 98,6 % našej populácie, mnohí žijú modernejším životným štýlom, prikláňajú sa k zdravej výžive, a tento trend sa prejavuje aj v ich záujme o pekárenské výrobky.
Pri výbere nábytku preferujeme minimalizmus
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 18. júl 2019
Ešte pred desiatimi rokmi dominovala v slovenských aj českých obývačkách obývacia stena, v súčasnosti je stredobodom miestnosti sedacia súprava. Za tú sú rodiny ochotné minúť v priemere 1 560 €, pričom ju obmieňajú približne každých 5 rokov.
Raňajky preferujeme v domácom pohodlí, obedy a večere mimo domova
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 22. august 2018
S rastúcim internetovým pripojením, urbanizáciou, rýchlym životným štýlom a hektickou pracovnou dobou rastie dopyt spotrebiteľov po pohodlných riešeniach, ktoré nám uľahčujú život viac než kedykoľvek predtým.
Generácia Z bude mať vyššiu kúpnu silu. Čo by ste mali o týchto zákazníkoch vedieť?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 30. júl 2018
Prečo sa vyplatí už teraz začať premýšľať nad tým, ako správne a efektívne zacieliť na postupne prichádzajúcu generáciu Z?
Nálada spotrebiteľov v Európe je mierne optimistická. Ako je to u nás?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 27. apríl 2018
Počas prvého štvrťroku 2018 bola spotrebiteľská nálada v Európe pomerne stabilná. V marci sa však výsledky prieskumu GfK Consumer Climate za celú
európsku 28-ku znížili na hodnotu 20,6 bodu.
Porovnávať ceny pred nákupmi je bežné. Pre niekoho aj nevyhnutné
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 23. apríl 2018
Kúpiť tovar bez porovnania cien vo viacerých predajniach je pre väčšinu Slovákov nepredstaviteľné. Ceny tovarov u jednotlivých predajcov pravidelne porovnávajú pred nákupmi viac ako tri štvrtiny ľudí.
Video
Hašlerky oslavujú 100 rokov
Retail Podcast
Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?
Otvoriť na novej karte
RETAIL SLOVNÍK
NOVINKA