Ako chce nakupovať generácia X alebo Y?

xgeneraciaNároky nakupujúcich rastú. V online i offline prostredí rozhoduje každý detail. Kľúčom ako uspieť u mladej generácie sú pre obchodníkov moderné technológie, sociálne siete a poskytnutie zážitku.

Čítať ďalej...

Neznalosť a neochota k pozitívnemu vyriešeniu sú častým fenoménom

mtulakO ochrane spotrebiteľa, reklamačných procesoch a najčastejších problémoch v tejto oblasti na strane obchodníka sme hovorili s Ing. Miroslavom Tulákom, výkonným riaditeľom Združenia slovenských spotrebiteľov.

Čítať ďalej...

Najvýhodnejšie nakupovanie ponúka našincom Poľsko

zahranicieVianoce sa nezadržateľne blížia a obchody sa čoraz viac zapĺňajú nakupujúcimi zákazníkmi. Slovensko je malá krajina, a tak z väčšiny miest nie je ďaleko ani do blízkeho zahraničia. Pohyby mien okolitých krajín pritom často spôsobujú výkyvy v cenách v susedných krajinách v eurovom vyjadrení.

Čítať ďalej...

Slovenské domácnosti si priemerne z príjmov ušetria desatinu

setrenieVýška príjmu je jedným z hlavných faktorov, ktoré určujú našu životnú úroveň, a teda aj to, čo si môžeme dovoliť. Na základe výsledkov 2. vlny zisťovania finančnej situácie a spotreby domácností [HFCS], ktoré v roku 2014 realizovala Národná banka Slovenska, sme sa pozreli na situáciu v slovenských domácnostiach.

Čítať ďalej...

Priemerný zárobok umožňuje nakúpiť viac než v roku 1989

cenyplatyNovember sa u nás tradične nesie v duchu spomienok na udalosti z revolučného roka 1989. Aj tento rok sme sa rozhodli porovnať životnú úroveň v roku 1989 s tou súčasnou a pozreli sme sa na vývoj našich miezd a cien v maloobchode.

Čítať ďalej...

Konzumujeme menej mäsa a zemiakov

chlapikPosledné dve dekády priniesli pre spoločnosť množstvo zmien. Zmeny sa netýkajú len ekonomiky, módy či technologických noviniek. Zmenili sa aj naše jedálničky. Ako sa Slovákom za posledných 10 či 20 rokov zmenili chuťové preferencie?

Čítať ďalej...

Diskusie na sociálnych sieťach: Chceme odmeny a platiť mobilom

mobilomSpoločnosť MasterCard v spolupráci s PRIME Research zverejnila výsledky ročnej analýzy 1,6 miliónov príspevkov, ktoré boli publikované na sociálnych sieťach a týkali sa nakupovania a maloobchodu.

Čítať ďalej...

Slováci sú tradičnejší než Česi

jitkaS Jitkou Vysekalovou, prezidentkou Českej marketingovej spoločnosti, sme sa v exkluzívnom rozhovore pre RETAIL magazín.sk porozprávali o spotrebiteľoch, zmenách ich nákupného správania a špecifikách, ktorými môžu prekvapiť obchodníkov.

Čítať ďalej...

Kde Slováci nakupujú darčeky pre blízkych?

darcekyNašinci s obľubou snívajú, no svoje sny si nedokážu splniť. Viac ako polovica z nich to odôvodňuje nedostatkom financií. Na druhej strane, ak môžu, svojim blízkym plnia sny častejšie ako sebe. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse realizovaného exkluzívne pre Poštovú banku.

Čítať ďalej...

Digitálny vek intenzívne nahráva spotrebiteľom

digitalneV súvislosti s návrhom Európskej komisie na jednotný digitálny trh pripravila spoločnosť MasterCard novú správu, ktorá ukazuje, ako výskum a inovácie v technológiách robia z digitálneho veku dobu, ktorá je výhodná tak pre spotrebiteľov, ako aj pre obchodníkov a mestá po celom svete.

Čítať ďalej...

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk