KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Spotrebitelia sa nevedia odpútať od mobilov

deloitte mobilyNajrýchlejšie rastú nositeľné technológie s približne 10-percentnou globálnou penetráciou. Medziročne sa takmer zdvojnásobila.


Vyplýva to z najnovšej globálnej správy spoločnosti Deloitte o technológiách, médiách a telekomunikáciách s názvom Globálne mobilné spotrebiteľské trendy.

 

Štúdia zdôrazňuje stúpajúci trend pripojenia a používania mobilných telefónov. Intenzita používania a počet vlastníkov mobilov vlani rástli v niektorých kategóriách viac ako dvojnásobne, čo naznačuje dramatickú zmenu spotrebiteľského správania a posun smerom k nehlasovej komunikácii, ako sú textové a okamžité správy.

 

Podľa tohto prieskumu niet pochýb o tom, že realita pripojeného spotrebiteľa pretrvá a bude transformovať každé odvetvie a každý región sveta. Vyhliadky dlhodobého rastu mnohých spoločností budú závisieť od ich schopnosti udržať si náskok pred rýchlo sa meniacimi a vyvíjajúcimi zvykmi pripojených spotrebiteľov.

 

Na rozvíjajúcich sa trhoch sa napríklad až 93 % spotrebiteľov pozrie na telefón do jednej hodiny od prebudenia alebo ešte skôr, pričom až 14 % spotrebiteľov si kontroluje telefóny aspoň 100-krát denne. Na rozvinutých trhoch si kontroluje smartfón počas prvej hodiny po prebudení 78 % spotrebiteľov. Väčšinou si ráno skontrolujú textové a okamžité správy (IM), pričom v priemere si telefóny skontrolujú 40-krát za deň.

 

V celosvetovom meradle spomedzi dostupných mobilných aplikácií spotrebitelia kontrolujú ako prvé hneď ráno najprv textové správy a okamžité správy. Hoci hlasová služba ostáva najčastejšie používanou aplikáciou na rozvinutých trhoch, keď až 76 % respondentov uvádza jej použitie v poslednom týždni, hneď po nej nasledujú textové správy (74 %).

 

Pokiaľ ide o celkovú penetráciu, až 78 % mobilných spotrebiteľov má smartfóny, takmer 10 % vlastní nositeľné technológie (a viac ako 50 % má tablety. Najrýchlejšie rastú nositeľné technológie s približne 10-percentnou globálnou penetráciou, ktorá sa medziročne takmer zdvojnásobila. Hlbšia analýza výsledkov prieskumu v súvislosti s nositeľnými technológiami ukazuje, že jedna štvrtina spotrebiteľov na rozvíjajúcich sa trhoch má v pláne kúpiť si nositeľné zariadenie v najbližších 12 mesiacoch. Krajina s najvyšším počtom pripojených spotrebiteľov je Singapur. Zaujímavosťou je Poľsko, ktoré sa umiestnilo vysoko v každej kategórii, za ním nasledujú USA, Austrália a Taliansko.

 

Na rozvinutých trhoch je rýchlosť 4G siete vyššia ako rýchlosť Wi-Fi. V Severnej a Južnej Amerike sa uprednostňuje na pripojenie k internetu cez Wi-Fi, ale v Európe a v Ázii a v Tichomorí je to mobilná sieť (napr. 4G).

 

Štúdia vychádza z Globálneho mobilného spotrebiteľského prieskumu, ktorý pokrýval 6 kontinentov, 31 krajín a 49 500 respondentov, čo predstavuje takmer 70 % z celkového počtu obyvateľov na svete. Prieskum sa uskutočnil online s cieľom zhromaždiť informácie o spotrebiteľskom správaní, trendoch a názoroch v súvislosti so širokou škálu bezdrôtových a mobilných produktov a služieb v rôznych regiónoch a krajinách.

 

Zdroj: redakcia, Deloitte
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk