Čo rozhoduje o úspechu e-shopu?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 28. júl 2023
Letné mesiace sú obdobím pre založenie nového e-shopu. Dôvodom nie je len tzv. „uhorková sezóna“ ale aj strategické časovanie, kedy je stále dosť dlho do predvianočného obdobia, aby sa e-shop etabloval nabral zákaznícku základňu.
Heureka eCommerce Insider: Rast online obchodu sa vrátil
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 03. júl 2023
Slovenský e-commerce sa v 2. kvartáli tohto roka oproti tomu minuloročnému prepadol o 5%, avšak posledné dva mesiace už zaznamenali rast. Prekvapujúcim skokanom kvartálu sú prášky na pranie s nárastom +113 %, ktorý potvrdzuje trend, že na internete už kupujeme takmer všetko. Počet e-shopov zostáva takmer rovnaký.
Obchodné siete zakladajú online trhoviská
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 06. jún 2023
To, že tradiční retaileri vstupujú do online priestoru, nie je nič nové. Mnohí prešli na stratégie multichannel, neskôr omnichannel, prevádzkujú kamenné predajne aj e-shopy, predávajú cez sociálne siete. Avšak to, že umožňujú cez svoju platformu predávať aj ďalším, menším e-shopom, to je novinka posledných rokov.
Prieskum: Až 87 % zákazníkov minie záloh za nápojové obaly
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 21. apríl 2023
Spoločnosť TOMRA zverejnila na nedávno uskutočnenom odbornom veľtrhu EuroShop štúdiu zvyklostí a postojov európskych spotrebiteľov v oblasti recyklovania. Aké sú jej zistenia?
Top trendy v e-commerce na rok 2023
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 20. apríl 2023
Umelá inteligencia čoskoro zrejme zvládne programovanie, logistiku, marketing aj personalizáciu ponúk.
Vytvorenie e-shopu nemusí byť zložité
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 28. február 2023
Nový rok znamená pre mnohých nové začiatky. Potvrdzujú to aj dáta spoločnosti Upgates, podľa ktorých vzniká až 35% nových e-shopov práve v prvom kvartáli roka. Založenie a prevádzkovanie nového elektronického obchodu sa môže zdať na prvý pohľad komplikované, no podľa odborníka to pri dodržaní základných postupov zvládne prakticky každý.
E-commerce s módou očakáva rast tržieb
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 23. február 2023
Módny priemysel po covidových rokoch ožil. Potvrdzujú to aj výsledky nedávneho prieskumu Fashion (Re)search, v ktorom takmer polovica českých a slovenských e-shopov uviedla očakávanie nárastu tržieb v tomto roku. Usilovať sa o zlepšenie ziskovosti potvrdilo až 63 % respondentov.
Zahraničnú expanziu zvažuje viac slovenských e-shopov
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 15. december 2022
Vianoce patria už tradične k obchodne najsilnejším obdobiam pre online nakupovanie. Napriek tomu, vyhliadky slovenských e-shopov sú konzervatívnejšie, najmä čo sa týka očakávaných tržieb v porovnaní s minulým rokom.
Heureka eCommerce Insider: Návrat k rastu zabrzdil september
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 11. november 2022
Z pohľadu e-commerce schladil sľubne sa vyvíjajúce letné mesiace september. Skokanom kvartálu sa stali s rastom 215 % záhradné traktory, ktoré v susednom Česku výrazne rástli už v minulom roku. Naopak prepadákom je záhradný nábytok s poklesom o 56 %.
Pandémia pomohla rozmachu quick commerce
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 08. september 2022
Pandémia akcelerovala nové služby, no najmä zvýšila potrebu ľudí nakúpiť si čoraz viac tovarov a okamžite. Takéto smerovanie sa označuje ako tzv. quick commerce, v skratke q-commerce alebo okamžitá donáška. Podľa odborníkov ide o nakupovanie budúcnosti. Najživelnejšie sa v tejto oblasti rozvíjajú online supermarkety, ktoré sa zameriavajú predovšetkým na rýchlu donášku, a to po vzore gastronomických prevádzok.