Vytvorenie e-shopu nemusí byť zložité
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 28. február 2023
Nový rok znamená pre mnohých nové začiatky. Potvrdzujú to aj dáta spoločnosti Upgates, podľa ktorých vzniká až 35% nových e-shopov práve v prvom kvartáli roka. Založenie a prevádzkovanie nového elektronického obchodu sa môže zdať na prvý pohľad komplikované, no podľa odborníka to pri dodržaní základných postupov zvládne prakticky každý.
E-commerce s módou očakáva rast tržieb
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 23. február 2023
Módny priemysel po covidových rokoch ožil. Potvrdzujú to aj výsledky nedávneho prieskumu Fashion (Re)search, v ktorom takmer polovica českých a slovenských e-shopov uviedla očakávanie nárastu tržieb v tomto roku. Usilovať sa o zlepšenie ziskovosti potvrdilo až 63 % respondentov.
Zahraničnú expanziu zvažuje viac slovenských e-shopov
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 15. december 2022
Vianoce patria už tradične k obchodne najsilnejším obdobiam pre online nakupovanie. Napriek tomu, vyhliadky slovenských e-shopov sú konzervatívnejšie, najmä čo sa týka očakávaných tržieb v porovnaní s minulým rokom.
Heureka eCommerce Insider: Návrat k rastu zabrzdil september
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 11. november 2022
Z pohľadu e-commerce schladil sľubne sa vyvíjajúce letné mesiace september. Skokanom kvartálu sa stali s rastom 215 % záhradné traktory, ktoré v susednom Česku výrazne rástli už v minulom roku. Naopak prepadákom je záhradný nábytok s poklesom o 56 %.
Pandémia pomohla rozmachu quick commerce
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 08. september 2022
Pandémia akcelerovala nové služby, no najmä zvýšila potrebu ľudí nakúpiť si čoraz viac tovarov a okamžite. Takéto smerovanie sa označuje ako tzv. quick commerce, v skratke q-commerce alebo okamžitá donáška. Podľa odborníkov ide o nakupovanie budúcnosti. Najživelnejšie sa v tejto oblasti rozvíjajú online supermarkety, ktoré sa zameriavajú predovšetkým na rýchlu donášku, a to po vzore gastronomických prevádzok.
Online nákupy predstavujú 15 % všetkých nákupov v Európe
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 26. august 2022
Maloobchodné prevádzky sa čoraz viac venujú tzv. omnichannel stratégiám. Tie si vyžadujú rast elektronického predaja, no na druhej strane aj potrebu inovácií v kamenných prevádzkach.
Očakávania online nakupujúcich stále rastú
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 12. august 2022
Online nákupy tovarov a služieb sú dnes bežnou záležitosťou. Aj na tento spôsob nákupu sú neustále kladené vyššie požiadavky. Vyplýva to aj z aktuálneho prieskumu spoločnosti DPD group E-shopper Barometer 2021. Štúdia odhalila veľa zaujímavého, napríklad rozpor medzi tým, čo spotrebitelia deklarujú a ich reálnym nákupným správaním.
Heureka eCommerce Insider: Online obchod sa vracia do normálu
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 30. jún 2022
Po výraznom poklese nákupov na internete v prvom štvrťroku tohto roka sa situácia v druhom kvartáli začína stabilizovať. Pokles o 11 % oproti minuloročnému 2. kvartálu síce nie je v súlade s dlhodobým rastovým trendom e-commerce, objem nákupov je už v porovnaní s minuloročným júnom takmer identický.
Ako pretaviť ľudskosť do e-commerce?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 05. máj 2022
Počas nedávno uskutočnenej konferencie New Retail Summit 2022, ktorá mala podtitul „Obchod bližšie k ľuďom“, sa viacero rečníkov zamýšľalo nad tým, čo je to ľudskosť v obchode. Ako by ľudskosť mali obchodníci vnímať a ako ju pretaviť do praxe, najmä do online priestoru? Ľudskosť je širší pojem, ktorý zahŕňa aj v online priestore známy parameter „customer experience“ (CX), teda zákaznícku skúsenosť.
Trendom je hyperpersonalizácia a livestream shopping
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 30. marec 2022
Výsledky minuloročného vydania dlhodobého prieskumu Fashion (Re)search módneho vyhľadávača GLAMI potvrdzujú rastúci trend módnej e-commerce. Prieskum sa zameral na prehľad trhu, zmeny zákazníckeho správania či prehľad obľúbených kategórií produktov a značiek.