Priemerný zárobok umožňuje nakúpiť viac než v roku 1989
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 16. november 2015
November sa u nás tradične nesie v duchu spomienok na udalosti z revolučného roka 1989. Aj tento rok sme sa rozhodli porovnať životnú úroveň v roku 1989 s tou súčasnou a pozreli sme sa na vývoj našich miezd a cien v maloobchode.
Konzumujeme menej mäsa a zemiakov
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 01. október 2015
Posledné dve dekády priniesli pre spoločnosť množstvo zmien. Zmeny sa netýkajú len ekonomiky, módy či technologických noviniek. Zmenili sa aj naše jedálničky. Ako sa Slovákom za posledných 10 či 20 rokov zmenili chuťové preferencie?
Diskusie na sociálnych sieťach: Chceme odmeny a platiť mobilom
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 07. september 2015
Spoločnosť MasterCard v spolupráci s PRIME Research zverejnila výsledky ročnej analýzy 1,6 miliónov príspevkov, ktoré boli publikované na sociálnych sieťach a týkali sa nakupovania a maloobchodu.
Slováci sú tradičnejší než Česi
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 29. júl 2015
S Jitkou Vysekalovou, prezidentkou Českej marketingovej spoločnosti, sme sa v exkluzívnom rozhovore pre RETAIL magazín.sk porozprávali o spotrebiteľoch, zmenách ich nákupného správania a špecifikách, ktorými môžu prekvapiť obchodníkov.
Kde Slováci nakupujú darčeky pre blízkych?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 29. jún 2015
Našinci s obľubou snívajú, no svoje sny si nedokážu splniť. Viac ako polovica z nich to odôvodňuje nedostatkom financií. Na druhej strane, ak môžu, svojim blízkym plnia sny častejšie ako sebe. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse realizovaného exkluzívne pre Poštovú banku.
Digitálny vek intenzívne nahráva spotrebiteľom
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 20. máj 2015
V súvislosti s návrhom Európskej komisie na jednotný digitálny trh pripravila spoločnosť MasterCard novú správu, ktorá ukazuje, ako výskum a inovácie v technológiách robia z digitálneho veku dobu, ktorá je výhodná tak pre spotrebiteľov, ako aj pre obchodníkov a mestá po celom svete.
Európski spotrebitelia venujú nakupovaniu viac času
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 15. máj 2015
Budeme naďalej čeliť kríze alebo dáme priestor potešeniu? Chceme byť pánmi svojho času alebo nám vyhovuje tráviť nákupmi veľa hodín? Na tieto a ďalšie otázky odpovedá najnovší prieskum spotrebiteľov, Barometer Cetelem 2015 spolu s jeho tvorcom, Flavienom Neuvy.
Internet využívame denne kvôli emailom aj nakupovaniu
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 20. marec 2015
Dôvodov, pre ktoré sme na internete závislí je viacero. Je to totiž nekonečná množina informácií, poznatkov, elektronických obchodov, aplikácií, prostredníctvom ktorých komunikujeme, nakupujeme, zabávame sa a vzdelávame alebo len hľadáme odpovede na otázky, ktoré nás zaujímajú.
Dokážeme nakupovať bez hotovosti?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 12. marec 2015
Presne 75 % Slovákov si vie predstaviť, že by všetky platby v obchodoch prebiehali bez hotovosti. Hoci by si teda väčšina ľudí na elektronické platby zvykla, ešte stále majú mnohí spotrebitelia na Slovensku k bankovkám a minciam blízky vzťah.
Čo najviac podporuje rozhodovanie pri kúpe kozmetiky?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 16. február 2015
Jeden z posledných špecializovaných projektov asociácie POPAI France priniesol viaceré zaujímavé zistenia. Aj napriek rozvoju moderných technológií je úloha kamenných predajní pri predaji kozmetiky mimoriadne silná silná. Do hry však súčasne vstupujú aj niektoré nové, špecifickejšie faktory.