KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Slovenské domácnosti si priemerne z príjmov ušetria desatinu

setrenieVýška príjmu je jedným z hlavných faktorov, ktoré určujú našu životnú úroveň, a teda aj to, čo si môžeme dovoliť. Na základe výsledkov 2. vlny zisťovania finančnej situácie a spotreby domácností [HFCS], ktoré v roku 2014 realizovala Národná banka Slovenska, sme sa pozreli na situáciu v slovenských domácnostiach.

Čítať ďalej...

Priemerný zárobok umožňuje nakúpiť viac než v roku 1989

cenyplatyNovember sa u nás tradične nesie v duchu spomienok na udalosti z revolučného roka 1989. Aj tento rok sme sa rozhodli porovnať životnú úroveň v roku 1989 s tou súčasnou a pozreli sme sa na vývoj našich miezd a cien v maloobchode.

Čítať ďalej...

Konzumujeme menej mäsa a zemiakov

chlapikPosledné dve dekády priniesli pre spoločnosť množstvo zmien. Zmeny sa netýkajú len ekonomiky, módy či technologických noviniek. Zmenili sa aj naše jedálničky. Ako sa Slovákom za posledných 10 či 20 rokov zmenili chuťové preferencie?

Čítať ďalej...

Diskusie na sociálnych sieťach: Chceme odmeny a platiť mobilom

mobilomSpoločnosť MasterCard v spolupráci s PRIME Research zverejnila výsledky ročnej analýzy 1,6 miliónov príspevkov, ktoré boli publikované na sociálnych sieťach a týkali sa nakupovania a maloobchodu.

Čítať ďalej...

Slováci sú tradičnejší než Česi

jitkaS Jitkou Vysekalovou, prezidentkou Českej marketingovej spoločnosti, sme sa v exkluzívnom rozhovore pre RETAIL magazín.sk porozprávali o spotrebiteľoch, zmenách ich nákupného správania a špecifikách, ktorými môžu prekvapiť obchodníkov.

Čítať ďalej...

Kde Slováci nakupujú darčeky pre blízkych?

darcekyNašinci s obľubou snívajú, no svoje sny si nedokážu splniť. Viac ako polovica z nich to odôvodňuje nedostatkom financií. Na druhej strane, ak môžu, svojim blízkym plnia sny častejšie ako sebe. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse realizovaného exkluzívne pre Poštovú banku.

Čítať ďalej...

Digitálny vek intenzívne nahráva spotrebiteľom

digitalneV súvislosti s návrhom Európskej komisie na jednotný digitálny trh pripravila spoločnosť MasterCard novú správu, ktorá ukazuje, ako výskum a inovácie v technológiách robia z digitálneho veku dobu, ktorá je výhodná tak pre spotrebiteľov, ako aj pre obchodníkov a mestá po celom svete.

Čítať ďalej...

Európski spotrebitelia venujú nakupovaniu viac času

spotrebiteliaBudeme naďalej čeliť kríze alebo dáme priestor potešeniu? Chceme byť pánmi svojho času alebo nám vyhovuje tráviť nákupmi veľa hodín? Na tieto a ďalšie otázky odpovedá najnovší prieskum spotrebiteľov, Barometer Cetelem 2015 spolu s jeho tvorcom, Flavienom Neuvy.

Čítať ďalej...

Internet využívame denne kvôli emailom aj nakupovaniu

internetDôvodov, pre ktoré sme na internete závislí je viacero. Je to totiž nekonečná množina informácií, poznatkov, elektronických obchodov, aplikácií, prostredníctvom ktorých komunikujeme, nakupujeme, zabávame sa a vzdelávame alebo len hľadáme odpovede na otázky, ktoré nás zaujímajú.

Čítať ďalej...

Dokážeme nakupovať bez hotovosti?

nakupovanie hotovostPresne 75 % Slovákov si vie predstaviť, že by všetky platby v obchodoch prebiehali bez hotovosti. Hoci by si teda väčšina ľudí na elektronické platby zvykla, ešte stále majú mnohí spotrebitelia na Slovensku k bankovkám a minciam blízky vzťah.

Čítať ďalej...

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk