KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Grilovaniu sa Slováci venujú niekoľkokrát do roka

grilovanieOpekačky sa postupne zmenili na  grill party. Podľa prieskumu najviac Slováci grilujú mäso, nevyhýbajú sa ani zelenine a syrom. Za potraviny a pochutiny na grilovanie vynaloží väčšina do 5 €.


Grilovanie je stále obľúbenejšou voľno časovou aktivitou našincov. Grilujeme niekoľkokrát do roka, v prieskume to potvrdilo až 55% opýtaných respondentov. Za začiatok grilovacej sezóny pokladá 52% opýtaných Slovákov mesiac máj, kedy je prijateľnejšie nielen počasie a aj dni sú dlhšie. Exkluzívny prieskum spoločnosti Dunnhumby pre reťazec Tesco, realizovaný vo februári 2016 na reprezentatívnej vzorke 450 respondentov ďalej ukázal, že grilovačky najviac organizujeme vo svojich domácnostiach. Až 60% opýtaných Slovákov má na to dokonca potrebné vybavenie a podmienky. Na stretnutia pri grile si 77% z nás pozýva rodinu a známych, vo dvojici s partnerom griluje len 3% z opýtaných.

 

Rastúce hamburgery

 

Najradšej grilujeme podľa zistení tohto prieskumu mäso (93%), klobásky a údeniny (83%). Nasleduje zelenina (59%) a ryby (47%). Postupne prichádzame na chuť aj grilovanému syru (26%). Stúpajúci trend obľúbenosti sledujú obchodníci u hamburgerov (12%). „Snažíme sa stále sledovať trh a pri každom výbere sortimentu o unikátnosť, zachytenie trendov, ktoré oslovia našich spotrebiteľov. V prípade trendu grilovania sme uvažovali dopredu a mali prehľad v oblasti nových receptúr. Sústredili sme sa pritom nielen na produkt, ale aj na jeho obal, “ hovorí Peter Piešťanský, manažér nákupu kategórie mäso, hydina, ryby pre strednú Európu.

 

Najobľúbenejšia kuracina

 

Na griloch slovenských domácností vedie kuracie mäso s podielom 59%. Druhým najobľúbenejším grilovaným mäsom je bravčové, ktorého podiel je 34%. Dobre ugrilovať hovädzie mäso je náročnejšie, možno aj preto ho grilujú Slováci pomenej, iba 5%. Vďaka kvalitnej ponuke sortimentu hovädzieho mäsa však jeho popularita narastá. Až 80% fanúšikov grilovania nakupuje potraviny a potreby na grilovanie v hypermarketoch a supermarketoch. Celkom 58% opýtaných utratí v priemere na osobu od 2 do 5 €. Tých, čo si priplatia do 10 € na osobu je 23% a 11% Slovákov nakúpi tovar v hodnote od 10 do 20 €.

 

Originálne pečivo

 

Zákazníkov postupne láka aj špecializovaná ponuka pečiva a chlebov určená na grilovačky. V prípade reťazca Tesco ide napríklad o dva druhy čerstvých žemlí na hamburger (maslová a so sezamovou posýpkou), ciabatty so sušenými paradajkami, alebo olivami a rôzne druhy chlebov inšpirovaných receptúrami zo stredomorskej kuchyne. Podľa vyjadrenia Pavla Halásza, manažéra nákupu kategórie pečivo, Tesco rozšírilo za posledný rok sortiment pečiva vhodného ku grilovaným špecialitám až o 30%. „Obľúbenosť grilovania každým rokom rastie, preto sme pre zákazníkov rozšírili sortiment a nárast tržieb v celom sortimente pekárenských výrobkov na grilovanie oproti minulému roku dosahuje 100%,“ dodáva P. Halász.

 

Marinujeme svojpomocne

 

Mäso, syry a zeleninu na gril si najradšej marinujeme a koreníme sami – tvrdí to až 60% opýtaných a iba 16% kupuje hotové, marinované produkty. Tomu zodpovedá aj nákup korenín. Z doplnkov, ktoré ku grilovaniu nakupujeme najvyšší podiel tvoria koreniny - 67%, pričom 23% opýtaných nakupuje hotové grilovacie koreninové zmesi. Špeciálne grilovacie marinády nakupuje 56% respondentov. Najobľúbenejšou pochutinou je horčica (66%), nasledujú dresingy a omáčky (55%) a kečup si na tanier s grilovanou pochúťkou pridá 50% Slovákov.

 

Pripravil: dk
Zdroj: Tesco, redakcia 
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk