GDPR: Spotrebitelia budú silnejší
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 12. január 2018
K vlastným osobným údajom sa spotrebitelia dostanú jednoduchšie. Zároveň sa dozvedia, ak firmy či úrady o ich údaje prídu a mohlo by ich to ohroziť. Stop marketingovým ponukám bude jednoznačnejší. To je malá ukážka práv spotrebiteľov, ktoré rozširuje prísnejšia európska regulácia o ochrane osobných údajov GDPR (General Data Protection Regulation). Pozrite si výber, ktorý zostavili odborníci z TÜV SÜD Slovakia.
S predstihom alebo na poslednú chvíľu?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 13. december 2017
Ako nakupujú vianočné darčeky Slováci, Česi a Poliaci? Z aktuálneho prieskumu realizovaného firmou Westwing Home & Living vyplýva viacero zaujímavých skutočností.
Kde bude nakupovať generácia Z?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 05. september 2017
S veľkou pravdepodobnosťou všade tam, kde sa budú intenzívne využívať najnovšie digitálne nástroje a kanály. Maloobchodní predajcovia, ktorí sa usilujú získať vernosť ďalšej generácie spotrebiteľov – generácie Z tak budú musieť viac zaostriť na uplatnenie najnovších technológií.
Zmena nákupného správania pomôže eliminovať šedú ekonomiku
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 23. jún 2017
Spoločnosť Mastercard prináša výsledky nového prieskumu verejnej mienky o informovanosti a postojoch verejnosti k problematike šedej ekonomiky. Štúdia IPSOS, realizovaná na reprezentatívnej vzorke respondentov, ukázala, že až tri štvrtiny opýtaných Slovákov si myslia, že vláda by jednoznačne mala bojovať proti šedej ekonomike.
Pätina Slovákov platí kreditnými kartami aj v zahraničí
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 25. máj 2017
Dvaja z desiatich Slovákov aktívne využívajú kreditné karty v cudzine. Najčastejšie je to v susednej Českej republike, nasledujú Veľká Británia, Rakúsko, Maďarsko, a prvú päťku uzatvára Nemecko. Vyplýva to z interných štatistík spoločnosti Home Credit za uplynulé tri roky *.
Slováci si čoraz viac potrpia na vyšší štandard
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 09. marec 2017
Internetový trh na Slovensku každý rok napreduje. Slováci nakupujú čoraz drahšie spotrebiče, o čom svedčí zvyšujúca sa priemerná cena zakúpených produktov. Jednotkou na trhu je stále IT príslušenstvo, no skokanom roka 2016 sa stali elektrické zubné kefky a kávovary.
Spotrebiteľská klíma v EÚ je čoraz lepšia
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 16. február 2017
Celkovo zaznamenala dôvera spotrebiteľov v Európe vo štvrtom štvrťroku 2016 veľmi pozitívny rast. Ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery podľa GfK stúpol v celej dvadsať osmičke o 5,6 bodu a v decembri dosiahol 17,9 bodu - to je najvyššia hodnota od roku 2008.
Domácemu prostrediu aj vareniu dávame stále prednosť
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 16. január 2017
Väčšina Slovákov sa na návštevu teší, no zároveň má aj rôzne obavy. Pozvať si k sebe domov návštevu je pre 75% Slovákov spojené s radom obáv. Mladšia generácia si robí starosti, či je ich domov dostatočne reprezentatívny, ženy sa strachujú, aby sa im podarilo jedlo.
Z klenotov je najvyšší záujem o prstene
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 13. december 2016
Vianoce sú obdobím pokoja a nepochybne aj darčekov. Ľudia každoročne rozmýšľajú nad tým, čo by potešilo ich blízkych.
Európania chcú biometrické overovanie platieb
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 30. august 2016
Európski spotrebitelia pri platbe kartou záujem využívať biometrické bezpečnostné prvky, a to najmä v kombinácii s ďalším zabezpečením. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Visa. Podľa jeho výsledkov až 73% spotrebiteľov považuje dvojfaktorové overenie platby s využitím biometrického prvku za bezpečný spôsob overenia identity majiteľa účtu.