KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

S predstihom alebo na poslednú chvíľu?

prieskum vianoce westwingAko nakupujú vianočné darčeky Slováci, Česi a Poliaci? Z aktuálneho prieskumu realizovaného firmou Westwing Home & Living vyplýva viacero zaujímavých skutočností.


Až 40 % obyvateľov Českej republiky kupuje darčeky pre najbližších celý rok, kým každý tretí Poliak a každý štvrtý Slovák si necháva nákupy na poslednú chvíľu. Najčastejšie darčeky na internete kupujú ľudia vo veku 25-39 rokov, a najčastejšie... práve najmladší skúmaní vo veku menej ako 25 rokov.


Česi sú najviac predvídaví


Nákup vianočných darčekov s najväčším časovým predstihom plánujú obyvatelia Českej republiky. Až 40 % opýtaných z tejto krajiny priznalo, že nákup vianočných darčekov plánujú s najväčším predstihom, a to celý rok – keď natrafia na niečo vhodné – a čakajú až do Štedrého dňa. Podobné správanie deklaruje pätina Poliakov a Slovákov. Najviac osôb v každej zo skúmaných krajín darčeky pod stromček kupuje mesiac či dva pred sviatkami – takú odpoveď zvolilo 56 % Slovákov, 48 % Poliakov a 43 % Čechov.


A kto si necháva nákup vianočných darčekov na poslednú chvíľu? Najviac Poliaci – uviedol to takmer každý tretí opýtaný, zatiaľ čo na Slovensku – každý štvrtý, a v Českej republike – každý piaty. V takýchto nákupoch kraľujú mladí Poliaci a Česi – túto odpoveď vybralo 49 % a 30 % respondentov mladších ako 25 rokov. Na Slovensku nákup darčekov na poslednú chvíľu deklaruje len 18 % opýtaných v tejto vekovej skupine.

 

Všetko na internete? 

 

Až 62 % obyvateľov Českej republiky, 47 % Poliakov a 41 % Slovákov takmer všetky vianočné darčeky kupuje na internete. V každej zo skúmaných krajín nákup darčekov na internete najviac robia osoby vo veku 25-39 rokov – takúto odpoveď vybralo 71 % obyvateľov Českej republiky a viac ako polovica Poliakov a Slovákov. Zároveň však aj ľudia starší ako 40-55 rokov radi hľadajú darčeky na internete. Prekvapivé je, že darčeky na internete radšej kupujú ľudia starší ako 55 rokov.


„Väčšina internetových obchodov v predvianočnom čase ponúka predĺžený termín vrátenia či výmenu tovaru, ktorý často siaha až do konca januára. Darček, ktorý sa nehodí, tak zákazníci môžu vrátiť či vymeniť za iný. Nakupovanie darčekov online je preto pre nich pohodlné, bezpečné a navyše im ušetrí veľa času. To vysvetľuje, prečo je tento spôsob nakupovania stále obľúbenejší,“ uvádza Delia Fischer zakladateľka a kreatívna riaditeľka Westwing.sk.


Najmenej milovníkov nákupov v kamenných obchodoch je v Českej republike – len 3 %, a najviac v Poľsku – viac ako 8 %. U našich severných susedov kamenné obchody navštevujú najradšej ľudia mladší ako 25 rokov a starší ako 55 rokov.


Pripravil: dk
Zdroj: redakcia, Westwing
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk