KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Medzi raňajkovými potravinami nesmie chýbať chlieb a pečivo

Neoddeliteľnou súčasťou jedálnička Slovákov sú chlieb a pečivo. Podľa prieskumu ich na dennej báze konzumujú tri pätiny opýtaných ľudí.

 

pecivo

 

Slováci si pritom chlieb alebo rôzne druhy pečiva najčastejšie doprajú na raňajky. Najobľúbenejším sladkým pečivom je vianočka, ktorú zákazníci vyhľadávajú pre jej tradičnú chuť, ale aj z nostalgie za detstvom.


Konzumácia chleba a čerstvých pekárenských výrobkov má na Slovensku dlhoročnú tradíciu. Ľudia si ich zvyknú natierať maslom, džemom či medom, ale aj paštétami či slanými nátierkami. Pečivo sa konzumuje aj ako doplnok k iným jedlám, napríklad k slanine, klobáse, treske v majonéze alebo hustej polievke.


Obľúbenosť pečiva u Slovákov potvrdzuje aj prieskum agentúry 2muse, ktorý si v auguste na vzorke 506 respondentov nechala vypracovať spoločnosť BILLA. Z prieskumu vyplýva, že tri pätiny opýtaných ľudí konzumujú chlieb a pečivo denne, pričom necelé tri štvrtiny opýtaných začínajú pečivom svoj deň v podobe raňajok.


„Okrem toho viac ako polovica opýtaných uviedla, že chlieb a pečivo si kupuje pre seba, a pätina oslovených tieto produkty vyhľadáva pre partnera či partnerku. Najviac pečiva v domácnosti pritom skonzumujú muži (66 %),“ povedala hovorkyňa maloobchodnej siete BILLA Kvetoslava Kirchnerová.


Nie je pečivo ako pečivo


Najdôležitejším faktorom pri výbere pečiva je pre tri štvrtiny opýtaných ľudí jeho chuť, a takmer rovnaké percento oslovených si na pečive všíma jeho čerstvosť. Pre viac ako polovicu ľudí zapojených do prieskumu je dôležitá aj mäkkosť, vláčnosť pekárenských výrobkov. Vo všeobecnosti platí, že nie je pečivo ako pečivo, a kvalita sa môže aj pri zdanlivo rovnakých druhoch líšiť.

 

Obľúbená vianočka


Najobľúbenejším sladkým pečivom sa v prieskume 2muse jednoznačne stala vianočka, ktorú v rámci sladkých druhov pečiva vyhľadáva viac ako jedna tretina opýtaných (37 %). Viac ako polovica oslovených ľudí vianočku konzumuje pre jej tradičnú chuť, ale zhruba u každého desiateho opýtaného vyvoláva spomienky na detstvo. Viac ako dve pätiny oslovených (42 %) pritom uviedli, že preferencie v pečive majú teraz iné ako za detských čias.

 

„Opýtaní, ktorým sa postupom rokov zmenili chute, najčastejšie uviedli, že v súčasnosti konzumujú menej sladkého pečiva alebo jedia viac druhov pečiva. Takmer rovnako častou odpoveďou bola aj terajšia preferencia tmavších alebo zdravších druhov pečiva,“ dodáva K. Kirchnerová.

 

 

pecivo1

 

 

pecivo3

 

 

pecivo2

 

 

redakcia
Zdroj: BILLA/2muse

 

Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk