Slováci plánujú kúpiť lepší počítač a umývačku riadu
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 04. november 2020
Pandémia koronavírusu zmenila naše priority, ľudia prehodnotili svoje plány ohľadom väčších investícií, rekonštrukcie bývania či jeho zariadenia.
Zároveň však vznikli nové potreby aj v súvislosti s homeoffice či homeschooling. Slovenské domácnosti potrebujú najviac vymeniť práve notebook či počítač a doplniť umývačku riadu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vo forme omnibusu uskutočnila v prvej polovici októbra 2020 agentúra 2muse na vzorke 509 respondentov.
Málo výkonný alebo žiaden počítač
V prieskume sa konkrétne uvádza, že až tretina Slovákov by akútne potrebovala vymeniť svoj starý počítať za novší. Ak sa zameriame na mladých ľudí do 24 rokov, nový počítač by si ako vianočný darček želalo až 12 percent študentov. Tieto údaje potvrdzuje aj tretí najrýchlejší rast importu laptopov na Slovensko v EÚ.
„Výrazný rast počtu dovozených notebookov do krajín EÚ v apríli tohto roka je jednoznačne dôsledkom koronakrízy a uzavretia jednotlivých ekonomík. Množstvo ľudí zostalo z dôvodu vyššej bezpečnosti pracovať z domu. Okrem toho, doma zostali aj študenti, ktorých výučba prebiehala online, takže aj oni potrebovali notebooky,“ konštatuje Jana Glasová, analytička Poštovej banky.
V pláne je umývačka riadu
Ďalšími spotrebičmi, ktoré Slováci síce majú, ale akútne potrebujú ich výmenu, sú chladnička, práčka či sporák. „Z prieskumu sme ďalej zistili, že približne 60 percent domácností umývačku riadu nemá, a aj preto by si ju kúpili, ak by mohli. Na druhom mieste sa umiestnila sušička a na treťom robotický vysávač,“ konštatuje Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky.
Spokojnejší so svojím vybavením domácnosti sú pritom podľa tohto prieskumu viac muži ako ženy. Štvrtina mužov tvrdí, že majú všetko, čo potrebujú. Naproti tomu, len 13 percentám žien stačia spotrebiče, ktoré už doma majú.
Až štvrtina ľudí tvrdí, že na potrebnú výmenu spotrebičov by potrebovali viac ako tisíc eur. Iba päť percent si myslí, že by sa zmestili do stovky. Platí, že v časoch koronakrízy sa zvýšil podiel Slovákov, ktorí sa boja investovať do väčších nákupov ako sú napríklad drahšie domáce spotrebiče, nábytok či elektronika. Kým na začiatku roka predpokladalo nižšie investície do veľkých nákupov približne 30 percent domácností, teraz sa ich podiel zvýšil na 40 percent. Vyplýva to z analýzy Poštovej banky zo Spotrebiteľského barometra, ktorý zverejňuje Štatistický úrad.
redakcia
Zdroj: Poštová banka, 2muse
Ilustračné foto: Shutterstock.com