Slováci plánujú kúpiť lepší počítač a umývačku riadu

Pandémia koronavírusu zmenila naše priority, ľudia prehodnotili svoje plány ohľadom väčších investícií, rekonštrukcie bývania či jeho zariadenia.

 

nakupneplany v

 

 

Zároveň však vznikli nové potreby aj v súvislosti s homeoffice či homeschooling. Slovenské domácnosti potrebujú najviac vymeniť práve notebook či počítač a doplniť umývačku riadu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vo forme omnibusu uskutočnila v prvej polovici októbra 2020 agentúra 2muse na vzorke 509 respondentov.

 

Málo výkonný alebo žiaden počítač


V prieskume sa konkrétne uvádza, že až tretina Slovákov by akútne potrebovala vymeniť svoj starý počítať za novší. Ak sa zameriame na mladých ľudí do 24 rokov, nový počítač by si ako vianočný darček želalo až 12 percent študentov. Tieto údaje potvrdzuje aj tretí najrýchlejší rast importu laptopov na Slovensko v EÚ.


„Výrazný rast počtu dovozených notebookov do krajín EÚ v apríli tohto roka je jednoznačne dôsledkom koronakrízy a uzavretia jednotlivých ekonomík. Množstvo ľudí zostalo z dôvodu vyššej bezpečnosti pracovať z domu. Okrem toho, doma zostali aj študenti, ktorých výučba prebiehala online, takže aj oni potrebovali notebooky,“ konštatuje Jana Glasová, analytička Poštovej banky.

 

V pláne je umývačka riadu


Ďalšími spotrebičmi, ktoré Slováci síce majú, ale akútne potrebujú ich výmenu, sú chladnička, práčka či sporák. „Z prieskumu sme ďalej zistili, že približne 60 percent domácností umývačku riadu nemá, a aj preto by si ju kúpili, ak by mohli. Na druhom mieste sa umiestnila sušička a na treťom robotický vysávač,“ konštatuje Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky.

 

spotrebice vymena1


Spokojnejší so svojím vybavením domácnosti sú pritom podľa tohto prieskumu viac muži ako ženy. Štvrtina mužov tvrdí, že majú všetko, čo potrebujú. Naproti tomu, len 13 percentám žien stačia spotrebiče, ktoré už doma majú.

 

spotrebice chybaju2


Až štvrtina ľudí tvrdí, že na potrebnú výmenu spotrebičov by potrebovali viac ako tisíc eur. Iba päť percent si myslí, že by sa zmestili do stovky. Platí, že v časoch koronakrízy sa zvýšil podiel Slovákov, ktorí sa boja investovať do väčších nákupov ako sú napríklad drahšie domáce spotrebiče, nábytok či elektronika. Kým na začiatku roka predpokladalo nižšie investície do veľkých nákupov približne 30 percent domácností, teraz sa ich podiel zvýšil na 40 percent. Vyplýva to z analýzy Poštovej banky zo Spotrebiteľského barometra, ktorý zverejňuje Štatistický úrad.

 

redakcia

Zdroj: Poštová banka, 2muse

 

Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Hašlerky oslavujú 100 rokov

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW