Až 68% našincov sa spolieha na názory iných spotrebiteľov
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 10. júl 2017
Nachádzajú ich predovšetkým v internetovom prostredí. Tie potom uprednostňujú aj pred odporúčaniami predavačov v predajniach (52%). Menej ako 35 - roční Slováci sa dokonca spoliehajú na názory a vyjadrenia iných spotrebiteľov v online prostredí ešte o niečo viac (74%).
Tradície pri pečive prestávajú platiť
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 29. máj 2017
Chlieb a soľ sú naša národná klasika, no ak by sme sa riadili chuťovými preferenciami Slovákov, po novom by sme mali vítať zahraničných hostí celozrnným chlebom.
Stali sa z nás milovníci grilovania
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 22. máj 2017
Vyplynulo to aj z aktuálneho prieskumu spoločnosti Weber Stephen. Práve v roku 1952 jej zakladateľ George Stephen vyrobil prvý kotlový gril z bóje. Slováci nadšene nielen grilujú, ale aj nakupujú grily. Táto kategória v porovnaní s predošlým rokom zaznamenala nárast o takmer 20%, 37% ďalších nadšencov grilovania si záhradný gril plánuje v tomto roku kúpiť.
Slovensko: Nálada spotrebiteľov sa stále zlepšuje
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 04. máj 2017
Pozitívna nálada európskych spotrebiteľov sa preniesla aj do prvého štvrťroku 2017. Už na konci decembra 2016 dosiahla spotrebiteľská klíma európskej dvadsať osmičky najvyššie hodnoty od januára 2008.
Osem z desiatich Slovákov má finančné predsavzatia
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 20. apríl 2017
Väčšine Slovákov sa zatiaľ darí dodržiavať tohtoročné predsavzatia, ktoré sa týkajú ich financií. Až 55% z nich uviedlo, že napĺňajú ciele, ktoré si dali v tejto oblasti začiatkom roka 2017. Osem z desiatich Slovákov totiž doňho vstupovalo so zámerom urobiť si poriadok vo svojich financiách.
Dôležité je rýchlo zaplatiť. Aké možnosti sú obľúbené?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 10. apríl 2017
Okrem platieb bezkontaktnou kartou, ktorú pri nákupoch využíva 68 % Slovákov, sa stále populárnejšími stávajú aj ďalšie moderné spôsoby platieb.
Koľko Slovákov platí v predajni kartou?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 30. marec 2017
Ide tak o prevažnú väčšinu Slovákov, ktorá používa na platenie pri nákupoch platobnú kartu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard pri príležitosti vyhlásenia súťaže MasterCard Obchodník roka 2016.
Ako spotrebitelia vnímajú prémiovosť?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 16. marec 2017
Prémiové produkty sa tešia z nárastu predaja naprieč krajinami celého sveta. Predaje v tzv. prémiovej rade, ktorú charakterizuje Nielsen ako produkty s cenou vyššou minimálne o 20% oproti priemernej cene za kategóriu, rastú rapídnou rýchlosťou.
Letáky ovplyvňujú najviac zákazníkov z východu Slovenska
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 10. marec 2017
Až 76,5 % našincov letáky dostáva a prezerá si ich, 33% podľa nich aj nakupuje. Zistenia vyplývajú z aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2016/2017, ktorá monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.
Slováci sú ochotnejší sa kvôli šperkom na Valentína zadlžiť
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 13. február 2017
Sviatok zamilovaných je pre mužov ideálnou príležitosťou potešiť svoju partnerku krásnym šperkom. Podľa International Diamond Exchange patrí Valentín spolu s Vianocami a Dňom matiek medzi sviatky, v období ktorých majú klenotníctva najvyššie tržby.