KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Intersport: V porovnaní s okolitými krajinami máme najpozitívnejší vzťah k športu

A zaujímavé je aj nákupné správanie našincov v segmente športových potrieb. Až 62 % opýtaných v prieskume, ktorý si dala zrealizovať spoločnosť Intersport, uprednostňuje nákup športových potrieb v kamenných predajniach a 38 % cez internet.

 

intersport prieskum v

 

Pre 63 % opýtaných je dôležitý parameter pomeru ceny a služby. 52 % si potrpí na kvalite tovaru a 49 % považuje za dôležitý kompetentný personál. „V priemere sme ochotní minúť za šport a športové potreby približne 365 € ročne na dospelého a asi 144 € na dieťa,“ hovorí Peter Andel, konateľ spoločnosti INTERSPORT SK s.r.o. „V najbližšom období si až 14 % opýtaných plánuje kúpiť bicykel, 13 % bežeckú obuv a 12 % turistickú obuv,“ dodáva P. Andel.

 


Obľúbená aktivita


Slováci majú najradšej turistiku. Ako športovú aktivitu ju preferuje viac ako 51 % opýtaných. Aj táto skutočnosť vyplýva z exkluzívneho prieskumu verejnej mienky, ktorý si dala vypracovať spoločnosť Intersport v lete 2018, na vzorke 1005 opýtaných vo veku od 14 do 69 rokov. Podobný prieskum prebehol aj v okolitých krajinách.


Až 76 % opýtaných uprednostňuje šport v prírode minimálne raz za týždeň. Okrem 17 % športových nadšencov, ktorí si bez športovej aktivity nevedia predstaviť ani deň, máme aj 20 % tzv. „peciválov“. Práve im chýba k športu vhodná motivácia či správny „parťák“.


Prekvapivé výsledky


Výsledky prieskumu sú v mnohých oblastiach prekvapivé. Až 62 % Slovákov si myslí, že šport posilňuje súdržnosť vzťahov a vzájomné rodinné spolužitie. Spomedzi okolitých krajín ako Rakúsko, Nemecko, Maďarsko či Česká republika majú našinci najpozitívnejší vzťah k športu.


V porovnaní s týmito krajinami najviac milujeme okrem turistiky aj cyklistiku (47 %) a plávanie (44 %). A práve v Česku, Rakúsku a Nemecku je športom číslo jeden plávanie. Iba Maďari majú inú preferenciu. Na prvú priečku sa u nich vyšplhala cyklistika. Cyklistika je číslom jeden aj v kategórii slovenských mužov. Slovenskí teenageri taktiež najradšej bicyklujú, ale aj plávajú a korčuľujú.


Deti a šport


„Report je v mnohých oblastiach celkom detailný a mapuje rôzne oblasti. Sledovali sme napríklad aj vzťah detí k športu. Až 62 % opýtaných si myslí, že naše deti by mali športovať viac a až 68 % považuje bicyklovanie za úplnú samozrejmosť,“ hovorí Zuzana Vyšinská, marketingová riaditeľka spoločnosti INTERSPORT SK s.r.o.

 

Slovákom veľmi záleží na pohybe ich detí. Šport neprispieva len k zdraviu jednotlivcov, ale aj k zdravým vzťahom v rodine. „Pozitívny vzťah k športu, ktorý sa vytvorí už počas detstva, sa môže stať celoživotnou láskou k pohybu a športu. Pozitívne skúsenosti s rôznorodými druhmi športu a spoločné rodinné zážitky by mali byť pre rodičov súčasťou trávenia voľného času s deťmi – a práve v tom chceme podporovať našich zákazníkov,“ vysvetľuje P. Andel.

 

Prečo, ako často a kedy športujeme?


Azda nie je prekvapením, že až 55 % Slovákov športuje najmä kvôli lepšiemu zdraviu, 48 % pre lepšiu fyzickú kondíciu a 45 % športuje len tak, pre radosť. Tri štvrtiny opýtaných považuje šport za súčasť života a 17 % Slovákov sa radí do kategórie športových nadšencov. Hýbeme sa však málo. Až 60 % Slovákov športuje minimálne raz do týždňa.

 

„Ak vychádzame z toho, že podľa odporúčaní by sme mali športovať aspoň 3 – 4 krát do týždňa minimálne 30 – 40 minút, toto číslo nemusí byť veľmi uspokojivé,“ dodáva Z. Vyšinská. Každý deň totiž športuje len 11 % opýtaných a len niečo viac ako štvrtina športuje niekoľkokrát do týždňa. Najradšej športujeme večer v rozpätí od 17.00 – 21. 00 hod. (60 %) a v prírode (76 %). Sú však aj takí, ktorí nemajú problém zacvičiť si aj o polnoci (2 %). Ráno medzi 5. a 9. hod. športuje 16 % Slovákov a popoludní medzi 14. a 17. hod. 39 %.

 

Pripravil: dk
Zdroj: Intersport, redakcia 

Foto: Intersport, zľava moderátor prezentácie Peter Varinský, konateľ spoločnosti INTERSPORT SK s.r.o. Peter Andel, marketingová manažérka Zuzana Vyšinská

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk