Kaufland Moja malá záhradka

Kaufland Moja malá záhradka

Kaufland Moja malá záhradka

Traja z desiatich Slovákov uprednostnia platbu hotovosťou

Množstvo ľudí stále nevyužíva najmodernejšie platobné metódy a držia sa radšej zaužívaných spôsobov. Viac ako polovica Slovákov pri platení v kamenných predajniach uprednostňuje úhradu platobnou kartou so zadávaním PIN-u.

 sk hotovost v 

Z roka na rok však pribúda kupujúcich, ktorí platia mobilnými telefónmi, je ich približne 16 percent. Dvaja zo sto v súčasnosti platia hodinkami. Väčšina Slovákov je však opatrná v prípade nákupov na internete. Ako ukázal reprezentatívny prieskum pre spoločnosť Home Credit, tri štvrtiny opýtaných si zväčša overujú dôveryhodnosť e-shopu v prípade, že sa v ňom chystajú nakupovať prvýkrát. V takomto prípade si skoro polovica radšej nechá tovar poslať na dobierku.


Radšej hotovosť


Drvivá väčšina Slovákov v dnešnej dobe vlastní minimálne jednu platobnú kartu, či už debetnú alebo kreditnú, mnohí majú obe. Hojne ich využívajú aj pri platení v kamenných obchodoch. Najviac Slovákov - takmer 53 percent – v nich platí platobnou kartou a zároveň zadáva PIN. Predovšetkým mladšie generácie preferujú skôr bezkontaktné platobné techniky.


Úhrady pomocou Google Pay alebo Apple Pay v mobilnom telefóne využíva približne 16 percent a platenie hodinkami preferujú 2 percentá respondentov. Hoci čoraz menej ľudí pri pokladniciach v predajniach vyberá z peňaženky hotovosť, stále sa medzi nami nájde približne 30 percent takých, ktorí najviac veria práve plateniu fyzickými peniazmi. Podľa prieskumu takmer 40 percent ľudí bez maturity uprednostňuje práve platby v hotovosti.


Mobilom alebo hodinkami


Platiť mobilným zariadením, či už mobilom, tabletom alebo smart hodinkami je aj z pohľadu moderných spotrebiteľov veľmi jednoduché všade tam, kde je platobný terminál, napríklad za nákup v potravinách, tankovanie na čerpacej stanici či v obchode s oblečením. Takto jednoducho sa dajú vybaviť aj úhrady na samoobslužných termináloch umožňujúcich bezkontaktné platby. Samozrejmosťou sú aj nákupy cez internet u obchodníkov, ktorí akceptujú Google Pay a Apple Pay a tiež vyberanie hotovosti z bezkontaktných bankomatov.


„Zrejme najväčšiu výhodou platenia mobilom je jeho jednoduchý, bezpečný a hlavne komfortný spôsob. Takto vôbec so sebou netreba nosiť peňaženku či platobnú kartu alebo pri online nakupovaní si netreba sadať za počítač. Nosiť so sebou mobil takmer všade je pritom v dnešnej dobe úplnou samozrejmosťou. Karta digitalizovaná v mobile je pritom bezpečnejšia a viac chránená ako ktorákoľvek bežná platobná karta,“ hovorí vedúci oddelenia kreditných kariet Home Creditu Alessandro Villa.


Opatrnosť v e-shopoch


Aj vplyvom koronavírusu sa značná časť nakupovania presunula do online priestoru. Väčšina Slovákov je opatrná v prípade nákupov na internete, a to predovšetkým vtedy, pokiaľ s ním nemajú doterajšiu skúsenosť. Podľa reprezentatívneho prieskumu pre Home Credit si traja z desiatich opýtaných vždy overujú dôveryhodnosť e-shopu v prípade, že sa v ňom chystajú nakupovať prvýkrát, ďalších viac ako 40 percent ľudí si ho preveruje vo väčšine prípadov. Najviac pritom sledujú hodnotenia iných zákazníkov (58 %), do úvahy berú odporúčania od známych (34 %) alebo kontrolujú, či je na webovej adrese ikona zámku. Takmer polovica opýtaných si pri neznámom e-shope radšej nechá tovar poslať na dobierku.


* Reprezentatívny prieskum v decembri 2021 realizovala agentúra STEM/MARK exkluzívne pre Home Credit Slovakia, a.s.

 

redakcia
Zdroj: Home Credit Slovakia, a.s.


Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk