kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

Aký je záujem o kozmetiku na opaľovanie?

Len dve pätiny Slovákov sa pravidelne natierajú ochrannými prípravkami proti slnku (SPF). Rovnaké percento kozmetiku s ochranným faktorom SPF používa len občas alebo výnimočne a 19 % tieto prípravky dokonca nepoužíva vôbec. Pri tých, ktorí ju používajú, potom pri nákupe týchto prípravkov rozhoduje predovšetkým výška ochranného faktora a taktiež cena. Slováci najviac preferujú opaľovacie prostriedky vo forme spreja.

 

kozmetika


Prieskum na tému používania kozmetiky s SPF sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov z aktívnej internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.


Frekvencia používania


Napriek odporúčaniu odborníkov je na Slovensku len 10 % ľudí, ktorí používajú kozmetiku s ochranným faktorom proti slnku denne alebo aspoň niekoľkokrát týždenne bez ohľadu na to, či v ten deň plánujú pobyt na priamom slnku, alebo nie. Ženy tak odpovedali častejšie (14 %) než muži (6 %). Necelá tretina respondentov (31 %) potom použije kozmetiku s SPF vždy, keď plánujú pobyt na priamom slnku, a aj v tomto prípade tak robia viac ženy než muži. 19 % ďalej odpovedalo, že túto kozmetiku používajú občas, keď plánujú pobyt na slnku, a 21 % len výnimočne. 19 % Slovákov potom kozmetiku s SPF nepoužíva vôbec.


Na používanie kozmetiky s ochranným faktorom proti slnku má samozrejme vplyv taktiež fototyp pokožky človeka; čím tmavšia, tým sú jej sklony k spáleniu na slnku menšie a potreba kozmetickej ochrany nižšia. Výskum v tomto prípade potvrdil, že omnoho častejšie majú vo zvyku používať kozmetiku s ochranným faktorom ľudia s fototypom kože I a II, teda ľudia so svetlou pleťou s veľkým sklonom k spáleniu.


Obľúbená forma


Čo sa týka aplikácie, preferuje väčšina ľudí, ktorí používajú kozmetiku s SPF, sprejovú formu (46 %). Na druhom mieste je krém (38 %) a za ním mlieko (35 %), ktoré ale uprednostňujú viac ženy (40 % vs. 29 % muži).


Výber opaľovacích prípravkov a kozmetiky proti slnku pri nákupe najviac ovplyvňuje výška ochranného faktora (SPF) výrobku, podľa ktorého si produkt vyberá 57 % opýtaných. Cena je potom ako dôležitý faktor pre 47 % respondentov. Veľký vplyv má aj typ a konzistencia prípravku (34 %) a taktiež vlastná pozitívna skúsenosť s výrobkom (34 %), ktorá je vo väčšej miere dôležitá pre ženy a staršie vekové skupiny.


A keď už dôjde na obávané spálenie kože, siaha viac než polovica respondentov znovu po kozmetických prípravkoch – tentokrát ale tých špeciálnych na spálenú pokožku. 20 % spálení od slnka neriešia vôbec a jednoducho čaká, až sa kože zasa sama „uzdraví“. 16 % spáleniny kože ošetruje „po domácky“ studenými obkladmi, 15 % sa natiera šťavou z aloe vera a 14 % siahne do chladničky pre obklad z mliečnych výrobkov, ako je tvaroh, biely jogurt a podobne.


Zdroj: Nielsen Admosphere Slovakia
Ilustračné foto: Shutterstock

 

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk