kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

Ako nakupujú Slováci čerstvé mäso?

Podľa prieskumov GfK si niektorý z predávaných druhov čerstvého mäsa minimálne raz v rámci sledovaného obdobia kúpili takmer všetky slovenské domácnosti. Do nákupného košíka si tento tovar vložili približne 40x a celkovo naň minuli 264 €.

 

maso21 

Až 9 z 10 kupujúcich pri svojich nákupoch využilo akciovú cenu. Pokiaľ ide o preferované miesta nákupov, z hľadiska výdavkov dominovali v sledovanom období väčšie maloobchodné formáty s prevahou hypermarketov. Špecializovaným predajniam patrilo približne 17 % výdavkov slovenských domácností na čerstvé mäso.


Vedie hydina


Najviac domácností (94 %) si podľa našich prieskumov v sledovanom období aspoň raz zakúpilo hydinové mäso. Kupujúca domácnosť naň v priemere celkovo minula viac 110 € a z nákupov si ho priniesla 25x. Na jeden nákup domácnosť v priemere minula 4,5 € a domov si odniesla 1,6 kg. V prípade hydinového mäsa sa spotreba zvýšila a to v priemere o 7 %. Nekalibrované hydinové mäso bolo v sledovanom období zodpovedné za približne dve tretiny výdavkov a v počte kupujúcich dominovalo nad baleným mäsom. Vo výdavkoch na hydinové mäso, pokiaľ ide o miesta nákupov, prevládali supermarketové formáty.


Bravčové a hovädzie mäso


Tento druh mäsa si aspoň raz v sledovanom období kúpilo 9 z 10 slovenských domácností. Nekalibrovaný segment reprezentuje takmer 85 % celkových výdavkov na bravčové mäso. Kupujúca domácnosť minula priemerne 130 € a domov si toto mäso ho priniesla v priemere 20x. Aj v prípade bravčového si domácnosti v porovnaní s predošlým rokom domov doniesli viac kg mäsa, objem na kupujúcu domácnosť medziročne vzrástol priemerne až o 8 %. Domácnosti najviac minuli na bravčové mäso v hypermarketoch, kde si ho zároveň nakúpilo aj najviac domácností.


Hovädzie mäso si aspoň raz v sledovanom období zakúpilo 58 % slovenských domácností. Nekalibrovaný segment reprezentuje približne tri štvrtiny výdavkov na tento typ mäsa. Kupujúce domácnosti si hovädzie mäso celkovo domov priniesli približne 6x a celkovo na naň minuli takmer 40 €.

 

Pozn.: Údaje sú za obdobie Január 2020 – December 2020

 

Lucia Pientková , konzultantka
GfK, Consumer Panels & Services

 

Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk