Generácia Z bude mať vyššiu kúpnu silu. Čo by ste mali o týchto zákazníkoch vedieť?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 30. júl 2018
Prečo sa vyplatí už teraz začať premýšľať nad tým, ako správne a efektívne zacieliť na postupne prichádzajúcu generáciu Z?
Nálada spotrebiteľov v Európe je mierne optimistická. Ako je to u nás?
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 27. apríl 2018
Počas prvého štvrťroku 2018 bola spotrebiteľská nálada v Európe pomerne stabilná. V marci sa však výsledky prieskumu GfK Consumer Climate za celú
európsku 28-ku znížili na hodnotu 20,6 bodu.
Porovnávať ceny pred nákupmi je bežné. Pre niekoho aj nevyhnutné
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 23. apríl 2018
Kúpiť tovar bez porovnania cien vo viacerých predajniach je pre väčšinu Slovákov nepredstaviteľné. Ceny tovarov u jednotlivých predajcov pravidelne porovnávajú pred nákupmi viac ako tri štvrtiny ľudí.
Spotrebiteľ míňa, ale aj za požičané
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 28. marec 2018
Pozitívne ekonomické ukazovatele ako zvyšujúca sa spotreba, zamestnanosť a platy obchodníkov tešia. Na druhej strane sú tu fenomény, ako miera zadlženia, spoločenská akceptácia zadlžovania a stúpajúci počet osobných bankrotov. Aký vplyv to bude mať na nákupné správanie?
Po čom siahnu v tomto roku zákazníci pred Veľkou nocou?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 27. marec 2018
Ako vyzerá veľkonočný stôl Slovákov v 21. storočí? Zrejme ste si mnohí túto otázku položili. Veľká noc, najvýznamnejší kresťanský sviatok sa stále teší všeobecnej obľube, ktorá navyše stúpa. Tradičné zvyky a jedálniček nachádzajú inšpirácie najmä v dedinskom prostredí, dopĺňajú sa však aj o moderné potraviny.
GDPR: Spotrebitelia budú silnejší
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 12. január 2018
K vlastným osobným údajom sa spotrebitelia dostanú jednoduchšie. Zároveň sa dozvedia, ak firmy či úrady o ich údaje prídu a mohlo by ich to ohroziť. Stop marketingovým ponukám bude jednoznačnejší. To je malá ukážka práv spotrebiteľov, ktoré rozširuje prísnejšia európska regulácia o ochrane osobných údajov GDPR (General Data Protection Regulation). Pozrite si výber, ktorý zostavili odborníci z TÜV SÜD Slovakia.
S predstihom alebo na poslednú chvíľu?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 13. december 2017
Ako nakupujú vianočné darčeky Slováci, Česi a Poliaci? Z aktuálneho prieskumu realizovaného firmou Westwing Home & Living vyplýva viacero zaujímavých skutočností.
Kde bude nakupovať generácia Z?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 05. september 2017
S veľkou pravdepodobnosťou všade tam, kde sa budú intenzívne využívať najnovšie digitálne nástroje a kanály. Maloobchodní predajcovia, ktorí sa usilujú získať vernosť ďalšej generácie spotrebiteľov – generácie Z tak budú musieť viac zaostriť na uplatnenie najnovších technológií.
Zmena nákupného správania pomôže eliminovať šedú ekonomiku
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 23. jún 2017
Spoločnosť Mastercard prináša výsledky nového prieskumu verejnej mienky o informovanosti a postojoch verejnosti k problematike šedej ekonomiky. Štúdia IPSOS, realizovaná na reprezentatívnej vzorke respondentov, ukázala, že až tri štvrtiny opýtaných Slovákov si myslia, že vláda by jednoznačne mala bojovať proti šedej ekonomike.
Pätina Slovákov platí kreditnými kartami aj v zahraničí
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 25. máj 2017
Dvaja z desiatich Slovákov aktívne využívajú kreditné karty v cudzine. Najčastejšie je to v susednej Českej republike, nasledujú Veľká Británia, Rakúsko, Maďarsko, a prvú päťku uzatvára Nemecko. Vyplýva to z interných štatistík spoločnosti Home Credit za uplynulé tri roky *.