Grilovaniu sa Slováci venujú niekoľkokrát do roka
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 16. máj 2016
Opekačky sa postupne zmenili na grill party. Podľa prieskumu najviac Slováci grilujú mäso, nevyhýbajú sa ani zelenine a syrom. Za potraviny a pochutiny na grilovanie vynaloží väčšina do 5 €.
Ako chce nakupovať generácia X alebo Y?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 23. február 2016
Nároky nakupujúcich rastú. V online i offline prostredí rozhoduje každý detail. Kľúčom ako uspieť u mladej generácie sú pre obchodníkov moderné technológie, sociálne siete a poskytnutie zážitku.
Neznalosť a neochota k pozitívnemu vyriešeniu sú častým fenoménom
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 18. január 2016
O ochrane spotrebiteľa, reklamačných procesoch a najčastejších problémoch v tejto oblasti na strane obchodníka sme hovorili s Ing. Miroslavom Tulákom, výkonným riaditeľom Združenia slovenských spotrebiteľov.
Najvýhodnejšie nakupovanie ponúka našincom Poľsko
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 16. december 2015
Vianoce sa nezadržateľne blížia a obchody sa čoraz viac zapĺňajú nakupujúcimi zákazníkmi. Slovensko je malá krajina, a tak z väčšiny miest nie je ďaleko ani do blízkeho zahraničia. Pohyby mien okolitých krajín pritom často spôsobujú výkyvy v cenách v susedných krajinách v eurovom vyjadrení.
Slovenské domácnosti si priemerne z príjmov ušetria desatinu
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 24. november 2015
Výška príjmu je jedným z hlavných faktorov, ktoré určujú našu životnú úroveň, a teda aj to, čo si môžeme dovoliť. Na základe výsledkov 2. vlny zisťovania finančnej situácie a spotreby domácností [HFCS], ktoré v roku 2014 realizovala Národná banka Slovenska, sme sa pozreli na situáciu v slovenských domácnostiach.
Priemerný zárobok umožňuje nakúpiť viac než v roku 1989
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 16. november 2015
November sa u nás tradične nesie v duchu spomienok na udalosti z revolučného roka 1989. Aj tento rok sme sa rozhodli porovnať životnú úroveň v roku 1989 s tou súčasnou a pozreli sme sa na vývoj našich miezd a cien v maloobchode.
Konzumujeme menej mäsa a zemiakov
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 01. október 2015
Posledné dve dekády priniesli pre spoločnosť množstvo zmien. Zmeny sa netýkajú len ekonomiky, módy či technologických noviniek. Zmenili sa aj naše jedálničky. Ako sa Slovákom za posledných 10 či 20 rokov zmenili chuťové preferencie?
Diskusie na sociálnych sieťach: Chceme odmeny a platiť mobilom
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 07. september 2015
Spoločnosť MasterCard v spolupráci s PRIME Research zverejnila výsledky ročnej analýzy 1,6 miliónov príspevkov, ktoré boli publikované na sociálnych sieťach a týkali sa nakupovania a maloobchodu.
Slováci sú tradičnejší než Česi
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 29. júl 2015
S Jitkou Vysekalovou, prezidentkou Českej marketingovej spoločnosti, sme sa v exkluzívnom rozhovore pre RETAIL magazín.sk porozprávali o spotrebiteľoch, zmenách ich nákupného správania a špecifikách, ktorými môžu prekvapiť obchodníkov.
Kde Slováci nakupujú darčeky pre blízkych?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 29. jún 2015
Našinci s obľubou snívajú, no svoje sny si nedokážu splniť. Viac ako polovica z nich to odôvodňuje nedostatkom financií. Na druhej strane, ak môžu, svojim blízkym plnia sny častejšie ako sebe. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse realizovaného exkluzívne pre Poštovú banku.