Vianoce si nemožno predstaviť bez kníh

vianoce knihy mSlovensko má najviac „darovačov“ kníh, konkrétne 26,7% a tých, ktorí knihy prežívajú – vžívajú sa do ich deja a nechajú sa ním pohltiť je 23,6%. Naopak najmenej je „ukazovačov“ teda tých, ktorí sa s knihou radi ukazujú na verejnosti, aby pôsobili intelektuálne. Je ich len 12,5%.

Čítať ďalej...

Ako sa zmenilo nakupovanie od roku 1989?

nakupovanieNežnú revolúciu z roku 1989 si každoročne pripomíname v novembrových dňoch. Pre Slovákov priniesla výrazné zmeny v ekonomike – v spotrebe a nakupovaní nevynímajúc. Čo sa v prípade obchodu, nákupov ale i cien tovarov a služieb za vyše tri desaťročia zmenilo najviac?

Čítať ďalej...

Bratislavčania navštevujú nákupné centrá čoraz viac kvôli zážitkom

shopmallModerné obchodné centrá sú na Slovensku realitou už 21 rokov. Ich najväčšia koncentrácia je v Bratislavskom kraji s najväčšou kúpnou silou obyvateľstva. Bratislavčania pritom nenavštevujú nákupné centrá iba kvôli nákupom.

Čítať ďalej...

Najčastejšie sa vyhadzujú zvyšky vareného jedla a pečivo

potr stratyMedzinárodný deň povedomia o potravinových stratách a plytvaní potravinami (29.9.) každoročne upozorňuje na nadmerné vyhadzovanie potravín do odpadu. Štatistiky plytvania potravinami sú alarmujúce aj na Slovensku.

Čítať ďalej...

Aký je záujem o kozmetiku na opaľovanie?

kozmetikaLen dve pätiny Slovákov sa pravidelne natierajú ochrannými prípravkami proti slnku (SPF). Rovnaké percento kozmetiku s ochranným faktorom SPF používa len občas alebo výnimočne a 19 % tieto prípravky dokonca nepoužíva vôbec. 

Čítať ďalej...

Mliečne chute Slovákov sú špecifické

Mliečne chute SlovákovSpotreba mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku je takmer 174 kg na osobu a podľa údajov Štatistického úradu SR máme značný odstup za okolitými štátmi strednej Európy . Spotreba sa neblíži ani k 220 kg, ktoré odporúča Svetová zdravotnícka organizácia.

Čítať ďalej...

Bratislavčania sa vracajú do obchodov

bratislavcaniaDôležitou súčasťou ekonomiky je nakupovanie. Najviac návštev predajní sa realizuje v Bratislavskom kraji, ktorý sa vyznačuje najvyššou koncentráciou predajní či nákupných centier. Tento región sa zároveň vyznačuje najvyššou kúpnou silou obyvateľov.

Čítať ďalej...

Ako nakupujú Slováci čerstvé mäso?

maso21Podľa prieskumov GfK si niektorý z predávaných druhov čerstvého mäsa minimálne raz v rámci sledovaného obdobia kúpili takmer všetky slovenské domácnosti. Do nákupného košíka si tento tovar vložili približne 40x a celkovo naň minuli 264 €.

Čítať ďalej...

Mlieko zaznamenalo v spotrebe domácností výrazný rast

mlieko0521Mlieko patrí medzi potraviny, ktoré v sledovanom období od marca 2020 do februára 2021 nechýbali v nákupnom košíku takmer žiadnej slovenskej domácnosti. 

Čítať ďalej...

Až 54 percent domácností označuje plastový odpad za najväčšiu hrozbu

denzeme2021 mPlastový odpad vníma ako najväčšiu výzvu trvalej udržateľnosti 54 percent slovenských a 49 percent českých domácností. Druhou celosvetovo najzásadnejšou identifikovanou výzvou sú klimatické zmeny. Platí to pre 46 percent domácností na Slovensku.

Čítať ďalej...

Video

Atmosféra Retail Summitu 2023

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk