Úvod školského roka sa rodičom predraží
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 31. august 2022
Začiatok nového školského býva pre rodiny školopovinných detí finančne náročný. Tento rok to navyše podčiarkuje aj inflácia v dvojciferných číslach. Tá sa premietla do plošného zdražovania, vrátane zošitov aj učebníc a mnohí rodičia tak na výbave pre školákov budú musieť šetriť.
Prieskum GLAMI (Re)search odhalil (ne)vkus Slovákov
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 22. jún 2022
Trvácnosť módnych trendov často preverí čas. Mnohé zotrvávajú, či pravidelne slávia návrat na výslnie. Aktuálny prieskum Fashion (Re)search módneho vyhľadávača GLAMI priniesol zistenia, ako rozdielne vnímajú fenomén módy muži, a ženy.
Deti menej raňajkujú a viac desiatujú
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 03. jún 2022
Zdravá a vyvážená strava je základom pre správne fungovanie človeka. V detstve má navyše veľký vplyv na zdravý rast a celkový vývin, preto sú osvojenie si správnych stravovacích návykov a pozitívny vzťah k pohybu už v mladom veku veľmi dôležité. V spojitosti s narastajúcou obezitou si na stravovanie detí už po tretíkrát posvietil projekt zdravej výživy a voliteľný predmet „Viem, čo zjem“.
Zálohovanie sa na Slovensku rozbehlo dobre
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 27. máj 2022
Nový zálohový systém na plastové fľaše a plechovky od nápojov poznajú prakticky všetci dospelí obyvatelia Slovenska, veľká väčšina sa doň už zapojila a viac ako polovica je s ním bez väčších výhrad spokojná. Vyplýva to z prieskumu o zálohovaní, ktorý zrealizovala spoločnosť TOMRA počas marca 2022.
Ovplyvňujú inflácia a situácia na Ukrajine nákupy módy?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 18. máj 2022
Inflácia, zdražovanie a vojnový konflikt na Ukrajine majú vplyv aj na segment módnej e-commerce. Čo v tejto súvislosti odhalil aprílový prieskum Fashion (Re)Search?
O zálohovaní jednorazových fliaš vie väčšina Slovákov
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 22. apríl 2022
Na Slovensku je od 1. januára tohto roku povinnosť zálohovať všetky jednorazové plastové fľaše a plechovky od nápojov. Podľa prieskumu Nielsen Admosphere Slovakia túto novinku zaregistrovalo 97 % Slovákov aktívnych na internete.Využívať túto možnosť plánuje 95 % opýtaných.
Analytička: Veľkonočný nákup potravín vyjde Slovákov o 10 % viac ako vlani
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 05. apríl 2022
Prvýkrát po dvoch rokoch pandémie budú môcť Slováci nielen nakupovať, ale aj tráviť veľkonočné sviatky bez výraznejších opatrení. Nákupy ako aj tankovanie vyjdú spotrebiteľov podstatne drahšie ako počas uplynulých rokov.
Traja z desiatich Slovákov uprednostnia platbu hotovosťou
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 22. marec 2022
Množstvo ľudí stále nevyužíva najmodernejšie platobné metódy a držia sa radšej zaužívaných spôsobov. Viac ako polovica Slovákov pri platení v kamenných predajniach uprednostňuje úhradu platobnou kartou so zadávaním PIN-u.
Slováci pristúpili k zmenám vo svojich domácnostiach
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 08. marec 2022
Nový prieskum spoločnosti IKEA o živote v domácnosti odhalil dôležitú úlohu, ktorú domácnosti zohrávali počas minulého roka na Slovensku.
Spotrebiteľov motivujú k nakupovaniu silnejúce faktory
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 01. február 2022
Podľa štúdie Accenture už cena a kvalita nie sú pri nákupe tak rozhodujúce faktory ako boli kedysi. Väčšina spotrebiteľov zároveň prehodnocuje svoje nákupné správanie a do hry vstupujú nové impulzy.