Bratislavčania navštevujú nákupné centrá čoraz viac kvôli zážitkom
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 26. október 2021
Moderné obchodné centrá sú na Slovensku realitou už 21 rokov. Ich najväčšia koncentrácia je v Bratislavskom kraji s najväčšou kúpnou silou obyvateľstva. Bratislavčania pritom nenavštevujú nákupné centrá iba kvôli nákupom.
Najčastejšie sa vyhadzujú zvyšky vareného jedla a pečivo
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 30. september 2021
Medzinárodný deň povedomia o potravinových stratách a plytvaní potravinami (29.9.) každoročne upozorňuje na nadmerné vyhadzovanie potravín do odpadu. Štatistiky plytvania potravinami sú alarmujúce aj na Slovensku.
Aký je záujem o kozmetiku na opaľovanie?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 19. august 2021
Len dve pätiny Slovákov sa pravidelne natierajú ochrannými prípravkami proti slnku (SPF). Rovnaké percento kozmetiku s ochranným faktorom SPF používa len občas alebo výnimočne a 19 % tieto prípravky dokonca nepoužíva vôbec.
Mliečne chute Slovákov sú špecifické
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 11. august 2021
Spotreba mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku je takmer 174 kg na osobu a podľa údajov Štatistického úradu SR máme značný odstup za okolitými štátmi strednej Európy . Spotreba sa neblíži ani k 220 kg, ktoré odporúča Svetová zdravotnícka organizácia.
Bratislavčania sa vracajú do obchodov
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 10. jún 2021
Dôležitou súčasťou ekonomiky je nakupovanie. Najviac návštev predajní sa realizuje v Bratislavskom kraji, ktorý sa vyznačuje najvyššou koncentráciou predajní či nákupných centier. Tento región sa zároveň vyznačuje najvyššou kúpnou silou obyvateľov.
Ako nakupujú Slováci čerstvé mäso?
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 07. jún 2021
Podľa prieskumov GfK si niektorý z predávaných druhov čerstvého mäsa minimálne raz v rámci sledovaného obdobia kúpili takmer všetky slovenské domácnosti. Do nákupného košíka si tento tovar vložili približne 40x a celkovo naň minuli 264 €.
Mlieko zaznamenalo v spotrebe domácností výrazný rast
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 18. máj 2021
Mlieko patrí medzi potraviny, ktoré v sledovanom období od marca 2020 do februára 2021 nechýbali v nákupnom košíku takmer žiadnej slovenskej domácnosti.
Až 54 percent domácností označuje plastový odpad za najväčšiu hrozbu
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 22. apríl 2021
Plastový odpad vníma ako najväčšiu výzvu trvalej udržateľnosti 54 percent slovenských a 49 percent českých domácností. Druhou celosvetovo najzásadnejšou identifikovanou výzvou sú klimatické zmeny. Platí to pre 46 percent domácností na Slovensku.
Aký je postoj Slovákov k domácemu pečeniu?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 30. marec 2021
Aspoň raz za týždeň piekli v uplynulom roku dve z piatich domácností na Slovensku a v Čechách. Až 41 % českých a 48 % slovenských domácností sa dokonca nechalo inšpirovať novými trendmi v pečení.
Spôsobujú vegánske „mliečne“ výrobky medzi Slovákmi zmätok?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 20. január 2021
Európsky parlament odhlasoval v októbri minulého roka zmenu, ktorá môže výrazne zasiahnuť odvetvie rastlinných mliek, jogurtov, syrov či zmrzliny.