Pestovanie sladovníckeho jačmeňa je v ohrození. Vzniká projekt PRE JAČMEŇ

Tradícia pestovania sladovníckeho jačmeňa na Slovensku je primárne v dôsledku klimatickej zmeny v ohrození. Pestovatelia, ale aj pivovarníci, pre ktorých je jačmeň jednou zo základných surovín, bijú na poplach. Spoločne s odborníkmi na agrolesníctvo hľadajú riešenia, ktoré majú za cieľ eliminovať dopady zmeny klímy a oživiť tak vymierajúcu tradíciu.

Čítať ďalej...

Analytik: Tržby v maloobchode ďalej slabnú, inflácia okresáva spotrebu

Tržby slovenských maloobchodníkov v stálych cenách ďalej slabnú. Rekordne vysoká inflácia už od jari nahlodáva spotrebiteľskú dôveru i bežný dopyt domácnosti. Podľa údajov Štatistického úradu sa tržby v slovenskom maloobchode (v stálych cenách) v septembri znížili o ďalších 0,9% (sezónne očistené) a v medziročnom porovnaní sa ich pokles prehĺbil z 0,3% na 4,9%.

Čítať ďalej...

Regály vybraných predajní KRAJ a Terno doplnili kútiky Tchibo

Doplnkový tovar značky Tchibo so zameraním najmä na nepotravinový sortiment si môžu nakúpiť obyvatelia Komárna, Svätého Jura a bratislavskej Petržalky.

Čítať ďalej...

Počet online obchodov u nás stále pribúda. Ako zvládajú rastúcu infláciu?

Po pandemickom prudkom náraste online nakupovania prišla korekcia, ktorá sa navyše spojila s najvyššou infláciou za posledných 20 rokov. Zdá sa však, že na rozdiel od niektorých veľkých e-commerce hráčov sa malí a strední podnikatelia dobre prispôsobujú.

Čítať ďalej...

Knihovrátok priniesol čitateľom za rok viac ako 1 000 000 eur na nové knihy

Služba Knihovrátok, ktorú na slovenský trh prinieslo kníhkupectvo Martinus, oslavuje prvé výročie. Za rok svojho fungovania odkúpila od zákazníkov vyše 300-tisíc čítaných kníh a rozdala v poukážkach viac ako 1 000 000 € na nové knihy. Vďaka nej prináša Martinus na trh knihy, ktoré boli roky vypredané.

Čítať ďalej...

Zalando rozširuje svoju ponuku o adaptívnu módu, ktorá je prispôsobená potrebám zdravotne znevýhodnených ľudí

Zalando uvádza na trh svoju prvú kolekciu adaptívnej módy, ktorá pozostáva z viac ako 140 štýlov naprieč privátnymi značkami: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn a Even&Odd. Adaptívna móda je oblečenie, obuv a doplnky prispôsobené potrebám zdravotne znevýhodnených osôb , zámerne navrhnuté tak, aby bolo vhodné či už pri trvalých alebo dočasných zdravotných obmedzeniach.

Čítať ďalej...

Kaufland a Lidl spojili sily v projekte REmove pre čistejšiu planétu

Medzinárodným projektom REmove pomáha skupina Schwarz v rámci spoločnej stratégie trvalej udržateľnosti, ktorej súčasťou je aj Reset Plastic, zbavovať vodné toky a prostredie, v ktorom žijeme, voľne pohodeného odpadu. V rámci dobrovoľného čistenia tento rok priložilo ruku k dielu aj 550 zamestnancov reťazcov Kaufland a Lidl na Slovensku.

Čítať ďalej...

Halfprice otvára na Slovensku tretiu predajňu

Po jarnom debute prichádza HalfPrice s treťou predajňou módy, športových potrieb a vybavenia do domácnosti. Pribudla vo Zvolene.

Čítať ďalej...

Po kauzách s mäsom z cudziny rastie záujem Slovákov o to tuzemské. V BILLE pracujú len s overenými slovenskými dodávateľmi

Hoci kvalita potravín vyrobených v Európskej únii sa dlhodobo drží na vysokej úrovni, aj v tomto odvetví niekedy nastanú nepríjemné odhalenia. Najnovšie je to škandál s kuracím mäsom u nášho severného suseda.

Čítať ďalej...

Kaufland opäť realizuje projekt Darujte úsmev dvakrát

Kúpou adventného kalendára vo všetkých predajniach Kaufland na Slovensku zákazníci aj tento rok môžu podporiť aktivity neziskovej organizácie Spoločnosť priateľov detí z detských domovov Úsmev ako dar. Charitatívny projekt realizuje reťazec už po štvrtý raz.

Čítať ďalej...

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk