Všimli sme si

V tejto sekcii zverejňujeme zaujímavé, veselé, inšpiratívne a prekvapivé postrehy z oblasti obchodu na Slovensku a v zahraničí. Ak máte aj vy zaujímavé postrehy, podeľte sa s nimi na adrese: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Aj zdanlivo bariérový vstup do predajne môže byť razom bezbariérový. Predajný personál rakúskeho reťazca s dorgériovým tovarom BIPA je tu pre imobilných zákazníkov na zazvonenie.

V zhone predvianočných nákupov padne vhod zastaviť sa a jednoducho vychutnať si čaro okamihu. Inšpiratívne zastavenie čaká aj zákazníkov v bratislavskej predajni IKEA. V štýlovo zariadenom foto kútiku si môžu spraviť vianočnú pohľadnicu.

Podeľ sa a pomôž. Pri nákupe v spoločnosti Lidl osloví zákazníkov v regáli takáto výzva. Má pomôcť Slovákom na pokraji chudoby. Označenie uľahčuje výber produktov tým, ktorí chcú prispieť do potravinovej zbierky. Lidl takto upútava na 37 najviac potrebných produktov z kategórie trvanlivých potravín a kozmetiky.

Nakupovanie má byť o zážitku. A kde to má platiť viac, keď nie v hračkárstve? Veď už samotný názov nesie v sebe hru. Je škoda, že v slovenských hračkárstvach nájdete len regály s tovarom. Sparkys v susedných Čechách na to ide inak. Deťom robí jeho návšteva radosť, aj keď si nič nekúpia. A značke to pekne pomáha budovať „top of mind“ v situácii, keď je cieľom aj nákup.

Aj takto sa dá zapôsobiť. Príjemných posedení pred vstupom do predajne nájdete v Banskej Štiavnici hneď niekoľko. Uvítajú ich tí, ktorí čakajú na nakupujúcich, ale aj okoloidúci. Odpočinú si a zrak im iste zabrúsi aj do výkladu alebo na vystavenie tovaru vonku.

Aj takéto zeleninové obrazy v štýlovom drevenom ráme nájdu zákazníci rakúskej Billa Plus popri originálnom vystavení v oddelení ovocia a zeleniny. Milovníci paradajok, zemiakov či cesnaku sa na nich môžu inšpirovať rôznymi receptami či zaujímavými tipmi.

Plytvanie potravinami je vážny problém. Ako sa k nemu postavilo TESCO, vidno aj v predajniach. Na špeciálnych plagátoch sa tu zákazníci dočítajú aj to, aké využitie našli potraviny z danej prevádzky, ktoré by inak skončili na skládke.

Hľadáte knihu, no viete len, že mala ružovú obálku? V kníhkupectve Martinus pomáha zákazníkom aj takéto nápadité vystavenie tovaru.

Deti si zapamätajú, kde sa popri nákupoch zahrali. Prínosné to môže byť aj pre obchodníkov. Hoci detský kútik v potravinových predajniach nepatrí medzi štandard, Billa Bajkalská myslí aj na tých najmenších.