CBRE: Online predaj rastie, stále však preferujeme nákupy v kamenných prevádzkach
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 11. január 2023
CBRE zverejnila svoj nový prieskum, v ktorom sa bližšie zamerala na potreby a požiadavky ľudí na svoje bývanie, prácu, ale aj nakupovanie. Aké sú zistenia pokiaľ ide o nakupovanie?
Pravdou je, že za posledné dva roky pomer internetového predaja narástol a nakupovali sme primárne cez internet. Z prieskumu však vyplýva, že aj naďalej preferujeme nákupy v kamenných prevádzkach, a to až pri 7 z 10 kategórií tovarov. Dôvody sú pritom jasné. Spotrebitelia si užívajú hlavne zážitok z nakupovania v kamenných prevádzkach a interakciu s produktom. Až 61 % Európanov uviedlo, že hlavnou pohnútkou k návšteve kamennej prevádzky je možnosť vidieť produkt, alebo si ho vyskúšať.
Odborníci z radov CBRE poukazujú aj na fakt, že kamenný obchod prináša maloobchodníkom viacero výhod, nielen predaj cez pokladnicu. Až 50 % spotrebiteľov si napríklad príde do obchodu produkt pozrieť, pričom až následne si ho kúpi cez internetový obchod. Dôležitým faktorom pri našich nákupoch je pritom aj možnosť a forma vrátenia tovaru. Celkom 43 % respondentov uprednostňuje vrátenie online objednávky priamo v predajni, čím sa vyhnú vráteniu tovaru prostredníctvom pošty.
Zároveň, vzhľadom na to, že náklady na elektronický obchod aj naďalej rastú, CBRE poukazuje na rastúci význam tzv. omnichannel stratégií v rámci maloobchodných, ale aj logistických nehnuteľností.
Prieskumu sa v rámci Európy zúčastnilo viac ako 20 000 respondentov rôznych vekových kategórií: od generácie Z (18 – 25 rokov), až po baby boomerov (58+).
Zdroj: CBRE