KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Zalando rozširuje svoju ponuku o adaptívnu módu, ktorá je prispôsobená potrebám zdravotne znevýhodnených ľudí

Zalando uvádza na trh svoju prvú kolekciu adaptívnej módy, ktorá pozostáva z viac ako 140 štýlov naprieč privátnymi značkami: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn a Even&Odd. Adaptívna móda je oblečenie, obuv a doplnky prispôsobené potrebám zdravotne znevýhodnených osôb , zámerne navrhnuté tak, aby bolo vhodné či už pri trvalých alebo dočasných zdravotných obmedzeniach.


Kolekcia dostupná na všetkých trhoch, na ktorých Zalando pôsobí, zahŕňa dámske a pánske oblečenie aj obuv. Je súčasťou záväzku spoločnosti do roku 2025 poskytovať nedostatočne reprezentovaným skupinám skutočne inkluzívny sortiment a zážitok.


Podľa organizácie WHO žije každý piaty Európan s nejakou formou zdravotného znevýhodnenia. Predstavením adaptívnej módy Zalando robí prvý krok a oslovuje zdravotne znevýhodnené osoby, žijúce s rôznymi obmedzeniami, ako je oslabená schopnosť pohybu, znížená obratnosť či senzorická citlivosť. Zameriava sa aj na opatrovateľov detí so zdravotným postihnutím.


Štýly v prvých kolekciách zahŕňajú modely navrhnuté pre vozíčkarov a vhodné na dlhodobé sedenie, látky šetrné k pokožke a zmierňujúce zmyslovú stimuláciu, módne kúsky s jednoduchým zapínaním a štýly, ktoré sa prispôsobia protézam či obväzom. Pred uvedením týchto kolekcií vykonalo Zalando rozsiahly kvalitatívny a kvantitatívny prieskum medzi zákazníkmi naprieč niekoľkými trhmi, aby lepšie porozumelo skúsenostiam a potrebám telesne znevýhodnených zákazníkov.


„Našou víziou je byť prvým miestom, kam zákazníci mieria, keď pomyslia na módu - tzv. Starting Point for Fashion, ktoré je prívetivé ku všetkým. Vnímame medzeru na trhu s módou — hľadanie módneho adaptívneho oblečenia je pre zdravotne znevýhodnených ľudí na Slovensku stále problém. Dúfame, že uvedením týchto adaptívnych kolekcií pod privátnymi značkami Zalanda prispejeme k riešeniu tejto výzvy a ponúkneme našim zákazníkom pestrý výber štýlovej adaptívnej módy za dostupné ceny, naprieč všetkými veľkosťami a na jednom mieste. Chceme sa od zdravotne znevýhodnenej komunity učiť a inšpirovať našich partnerov, aby sme spolu mohli pokračovať v budovaní príjemných zážitkov pre zdravotne znevýhodnených zákazníkov Zalanda a urobiť tak módu ešte inkluzívnejšiu,” hovorí Daniel Rogiński, generálny riaditeľ Zalanda pro Slovensko a krajiny strednej a východnej Európy.


Pri navrhovaní a tvorbe kolekcie Private Labels spolupracovalo Zalando s kreatívnou agentúrou All is for All, ktorá sa špecializuje na pomoc značkám, aby sa stali skutočne inkluzívnymi a dostupnými pre zdravotne znevýhodnené osoby.
Aby pomohla ľuďom so zdravotným postihnutím objavovať, prezerať a nakupovať adaptívny módny sortiment Zalanda, spoločnosť predstavuje portál adaptívnej módy, špecializované stránky pre adaptívnu kolekciu a znak pre identifikáciu adaptívnych modelov. Aj v tomto prípade, a to v priebehu procesu vývoja zákazníckej skúsenosti a marketingovej aktivácie, Zalando podporila a radila mu agentúra All is for All. S cieľom zvýšiť povedomie o adaptívnej móde Zalando spúšťa špecializovanú marketingovú kampaň "Vyzdvihnite svoju jedinečnosť". Tá reprezentuje hlasy zdravotne znevýhodnenej komunity a predstavuje obsah vytvorený talentovanými jednotlivcami, ktorí sú jej súčasťou.


Do svojej ponuky na deviatich trhoch, a to v Dánsku, Francúzsku, Taliansku, Nemecku, Holandsku, Poľsku, Rakúsku a Švajčiarsku, Zalando súčasne pridáva aj kolekciu s názvom Adaptive od Tommy Hilfiger. Na Zalande tak bude k dispozícii viac než 130 štýlov pánskeho, dámskeho a detského oblečenia, pričom prvé produkty sú aktuálne už v predaji. Tommy Hilfiger je globálna lifestylová značka, ktorá od roku 2017 nepretržite investuje do adaptívnej módy a vyrába ju, a to z nej robí ideálnu značku pre doplnenie ponuky v dobe, kedy sa Zaladno vydáva na svoju vlastnú cestu za adaptivitou. Zalando Marketing Services (ZMS) vytvorilo pre kolekciu Adaptive od značky Tommy Hilfiger sprievodnú marketingovú kampaň.


Zdroj: Zalando

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk