KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Kaufland a Lidl spojili sily v projekte REmove pre čistejšiu planétu

Medzinárodným projektom REmove pomáha skupina Schwarz v rámci spoločnej stratégie trvalej udržateľnosti, ktorej súčasťou je aj Reset Plastic, zbavovať vodné toky a prostredie, v ktorom žijeme, voľne pohodeného odpadu. V rámci dobrovoľného čistenia tento rok priložilo ruku k dielu aj 550 zamestnancov reťazcov Kaufland a Lidl na Slovensku.

 

 Lidl Kaufland2022 remove

 

Oproti prvému ročníku sa účasť dobrovoľníkov takmer zdvojnásobila a do zbierania plastov sa vo viacerých mestách zapojili aj rodinní príslušníci. Vybavení vrecami na odpad, rukavicami a iným potrebným náradím, pomáhali s čistením životného prostredia vo vyše tridsiatich mestách po celom Slovensku. Spoločne sa tak Kauflandu a Lidlu podarilo vyzbierať viac ako 430 vriec odpadu (každé s objemom 120 litrov), a to najmä z okolia predajní, vodných tokov či priľahlých verejných miest.


„Po úspešnom prvom ročníku sme mali veľké očakávania, ktoré sa aj naplnili,“ hovorí Samuel Machajdík, vedúci úseku firemnej komunikácie a hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika. „Ako súčasť skupiny Schwarz sme sa počas septembra aktívne zapojili do upratovacej aktivity naprieč celým Slovenskom. Okrem vyzbieraného odpadu, čistejších miest, vodných tokov a iných plôch, sa nám v našich zamestnancoch podarilo prebudiť chuť na dobrovoľníctvo, a preto rozhodne plánujeme v podobných aktivitách pokračovať aj v budúcnosti,“ dodáva.


Podľa slov zúčastnených sa v okolí riek a na vonkajších plochách nachádzalo všeličo – od obalov z mliečnych produktov a čipsov až po plechovky, sklené fľaše, oblečenie či stavebný odpad. Napriek tomu, že vyzbierané vrecia sa plnili rýchlo a boli poriadne ťažké, zapojení dobrovoľníci referovali, že odpadu bolo tento rok o čosi menej, a to najmä toho plastového. Či ide o prvé dôkazy funkčnosti zálohovacieho systému u nás, sa bude dať presvedčivejšie tvrdiť zrejme až v ďalšom ročníku.


„Spoločnou víziou skupiny Schwarz a všetkých jej spoločností je premeniť odpad na recyklovateľné materiály a dať mu tak druhú šancu. Aj preto na globálnej, národnej a lokálnej úrovni neustále implementujeme veľké množstvo REmove aktivít. Čistejšie prostredie a menej odpadu je predsa záväzok, ktorý sa vypláca,“ vysvetľuje Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie v spoločnosti Lidl Slovenská republika.


Pod heslom „River Cleanup Collective @Danube, ktoré je súčasťou projektu REmove, sa do tejto aktivity zapojilo 15 národných spoločností z Kauflandu a Lidla, spolu s mimovládnymi organizáciami a tiež lokálnymi partnermi projektu.


Celkovo sa v deviatich krajinách zorganizovalo 55 akcií na vyčistenie brehov rieky Dunaj, ako aj iných vodných tokov a okolia jednotlivých predajní. Približne 3000 účastníkov od zamestnancov, školákov až po profesionálnych potápačov odstránilo zo životného prostredia takmer 20 ton odpadu.


Zdroj: Skupina Schwarz

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk