Ingka Group oznámila rast tržieb o viac ako 6 %, online predaj tvoril takmer tretinu

Spoločnosť Ingka Group oznámila, že vo finančnom roku 2021 zaznamenala nárast maloobchodných tržieb vo výške 37,4 miliárd € , čo v porovnaní s minulým rokom (35,2 miliardy € vo finančnom roku 2020) predstavuje nárast o 6,3 %.


Napriek výzvam, ktoré so sebou priniesla pandémia, sa spoločnosti IKEA darí investovať do riešení, vďaka ktorým je pre zákazníkov ešte prístupnejšia (digitálne aj fyzicky), cenovo dostupnejšia a skutočne trvalo udržateľnejšia, aby mohla plniť potreby a sny svojich zákazníkov.


Obmedzeniami a zatvorenými prevádzkami pandémia značne ovplyvnila už tak dynamickú situáciu v maloobchode a urýchlila digitálnu transformáciu spoločnosti. Transformácia obchodných domov, ktoré slúžili aj ako centrá plnenia objednávok, či vylepšenie webovej stránky IKEA.com a následné spustenie aplikácie IKEA, viedli k zvýšeniu podielu online predaja z 18 % na 30 %.


Spoločnosť Ingka Group investovala do expanzie a inovácií, tým poskytuje zákazníkom viac možností kedy, kde a ako môžu nakupovať v IKEA. Spoločnosť otvorila aj svoj prvý obchodný dom v Slovinsku, ďalších 25 nových lokalít IKEA, vrátane inovatívnych zelených obchodných domov vo Viedni a Tokiu, či obchodný dom IKEA Décoration v Paríži, ktorý ako prvý na svete ponúka len doplnky a dekorácie. Vďaka inteligentným riešeniam v obchodných domoch a vylepšenému systému plnenia objednávok dokáže IKEA skrátiť čas vybavenia objednávok. Zároveň si zákazníci na mnohých trhoch teraz dokážu prostredníctvom aplikácie IKEA naskenovať výrobky, ktoré si vybrali, a zrýchliť tak proces platenia.


Minulý rok sa významne zmenil životný štýl, spôsob práce a stretávania sa. Zvýšila sa aj potreba multifunkčných a dobre usporiadaných domácností. Spoločnosť Ingka Group zaznamenala vysoký dopyt po pracovnom nábytku, nábytku do exteriéru a po úložných riešeniach.


Spoločnosť Ingka Group pokračuje vo svojich krokoch stať sa do 2030 klimaticky pozitívnou spoločnosťou. Vyčlenila ďalšie 4 miliardy € do projektov v oblasti obnoviteľných zdrojov energie, aby aj naďalej znižovala svoju klimatickú stopu a aby prispela k obmedzeniu globálneho otepľovania. Okrem toho je spolu so spoločnosťami H&M, Kingfisher a Walmart zakladajúcim členom kampane Race to Zero – Retail Campaign v rámci UNFCCC, ktorej cieľom je ešte viac bojovať v maloobchodnom priemysle proti klimatickým zmenám.


Spoločnosť Inter IKEA Systems B.V., ktorá je vlastníkom konceptu IKEA a celosvetovým poskytovateľom franšízy IKEA, tiež oznámila celkové maloobchodné tržby vo výške 41,9 miliardy € vo všetkých 12 skupinách licencovaných spoločností.


Zdroj: Ingka Group

Video

Retail Summit 2021 v 100 sekundách

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk