Tesco ohlásilo novu stratégiu pre zdravšie a udržateľnejšie stravovanie

Nadväzuje tak na dôležité kroky, ktoré podnikalo napríklad smerom k znižovaniu obsahu cukru v produktoch pod značkou Tesco v posledných rokoch. V regáloch reťazca postupne pribudne ešte viac zdravších potravín vlastnej značky s upraveným zložením či rastlinné alternatívy mäsa.

 

tesco zdrave

 

 

Udržať sa v dobrej kondícii a zdraví je v súčasnom náročnom období dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Práve vyvážená diéta patrí k najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť. Tesco prichádza s trojicou záväzkov týkajúcou sa ešte intenzívnejšej podpory zdravých potravín v obchodoch aj prostredníctvom služby Tesco Online nákupy. Reťazec zároveň v čase pretrvávajúcej koronakrízy myslí na rodinné rozpočty domácností a pozerá sa na to, ako prinášať všetky potraviny a výrobky za čo najdostupnejšie ceny.

 

„Zákazníkom chceme čo najviac uľahčiť nakupovanie zdravších potravín. Nové záväzky urýchlia našu prácu na dostupnosti týchto produktov, ktoré sú dôležité pre mnohých zákazníkov. Zároveň ide o pokračovanie našich iniciatív, ktoré sme už podnikli, aby sme zvýšili predaj ovocia a zeleniny a ponúkli špecializované produkty, či už ide o rozšírenie sortimentu rastlinných produktov alebo produktového radu Free From. Tieto nové záväzky zabezpečia, že každý zákazník – nech už bude nakupovať kdekoľvek – bude mať ešte lepší prístup k cenovo dostupným, zdravým a udržateľným potravinám,“ hovorí Matt Simister, CEO Tesca pre strednú Európu.


Tri nové záväzky Tesca sú nasledovné:


1. Zvýšiť podiel predaja zdravých produktov na základe odmerania ich nutričnej hodnoty a stanoviť cieľ pre zdravé výrobky do konca roka 2022.


2. Zvýšiť predaj rastlinných alternatív mäsa do roku 2025 o 300 %.


3. Ponúkať zdravšie produkty vlastnej značky Tesco prostredníctvom zmeny receptúry vrátane odstránenia soli, tuku a cukru všade tam, kde je to možné bez zmeny chuti, a zvýšenia obsahu ovocia, zeleniny a vlákniny.


Tesco prihliada na to, ako si stanoviť a dosiahnuť čo najambicióznejšie ciele pri téme zdravšieho stravovania. Vyššie uvedené tri záväzky prenesie spoločnosť do svojho podnikania nielen na Slovensku, ale aj v Česku a Maďarsku, pričom v každej z týchto krajín zodpovedajú aj cieľom Tesca v Spojenom kráľovstve. Nadväzujúcim krokom Tesca – pred stanovením ďalších detailnejších cieľov – bude meranie existujúceho podielu predaja zdravých výrobkov.


Pozitívnou zmenou prešli vybrané produkty vlastnej značky Tesca už skôr. Reťazec znížil objem cukru v nealkoholických nápojoch vlastnej značky na menej ako 5 gramov, čo je – pre lepšiu ilustráciu – jedna čajová lyžička na každých 100 mililitrov. To znamená, že tieto výrobky obsahujú v priemere o 24 % kalórií menej. Výrobky testovali aj zákazníci, aby sa uistili, že nealkoholické nápoje Tesca stále výborne chutia, hoci obsahujú menej cukru.


Zákazníci sa môžu už teraz tešiť na ďalšie pozitívne správy: čoraz vyhľadávanejšie produkty založené na rastlinnej báze sa stanú dostupnejšími. Tesco zároveň upraví receptúry produktov vlastnej značky, vďaka čomu sa podarí odstrániť soľ, tuk a cukor všade tam, kde je to možné – a, naopak, do produktov pribudne napríklad ešte viac ovocia, zeleniny či vlákniny.


Do sortimentu Tesca ešte v minulom roku pribudlo zhruba 110 nových čerstvých výrobkov špeciálnej výživy, ktoré sú bezlaktózové, bio delaktózované, bezlepkové, vegánske či tvoria rastlinné alternatívy k živočíšnym produktom. Výhodou je, že aj takéto výrobky sú pre zákazníkov rýchlo a ľahko dostupné v predajniach Tesca. Reťazec ich umiestnil na jedno miesto v rámci svojich hypermarketov, v ktorých nájdu zákazníci vždy všetko potrebné pod jednou strechou.


Dokopy si zákazníci Tesca môžu vybrať spomedzi 234 alternatívnych výrobkov na rastlinnej báze a 251 produktov, ktoré sú bez gluténu, laktózy/mlieka či cukru.


Zdroj a foto: Tesco


(pp)

Video

Pozvánka na Retail Summit 2021

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk