KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Heureka zaznamenáva zaujímavé trendy v oblasti e-commerce

Koronakríza je síce na ústupe, ale je dopady sa ešte stále odrážajú na poli e-commerce a ovplyvňujú naše spotrebiteľské návyky. Prinášame vám najnovšie informácie o aktuálnom dianí na poli e-commerce.


Online predaj v prvých mesiacoch roku 2020 rástol o nevídané percentá. Marcový predaj stúpol až o 54 % a aprílový o 49 %. Jedným z dôvodov tohto nevídaného rastu je aj koronakríza, ktorá spôsobila, že na internet sa presunuli nakupujúci aj predajcovia. Rozšíril sa aj okruh kategórií, ktoré Slováci tradične nakupujú na internete – od minulého mesiaca stúpol záujem o dámske šaty, karnevalové kostýmy či clip-in vlasy o desiatky percent.


Rastúci trend e-commerce sa držal aj v máji, ale už badať mierne spomalenie v porovnaní s marcom a aprílom. V máji dosiahol medziročný rast e-commerce 30 %, čo je stále veľmi dobrá hodnota. Spomalenie rastu môžeme pripísať uvoľňovaniu bezpečnostných opatrení, ktoré spôsobilo, že Slováci sa pomaly začali vracať k nákupom v kamenných obchodoch.


Bezpečnostné opatrenia, medzi ktoré patrilo aj uzavretie posilňovní, plaveckých bazénov a ďalších športovísk, spôsobili, že Slováci sa viac zamerali na outdoorové športy. Odrazilo sa to aj na predaji bežeckých tenisiek u online predajcov. Trendom mesiaca na Heureke ešte aj teraz vládnu bežecké tenisky – obsadili až 7 priečok z desiatich. Popularita vybraných modelov v máji rástla o stovky až tisíce percent.


E-shopy v uplynulých týždňoch zaznamenávajú zvýšený záujem o tovary, ktoré by Slovákom pomohli prežiť leto v pokoji a pohodlí. Zvýšenej popularite sa tešia napríklad ventilátory (nárast o 98 % oproti aprílu) a klimatizácie (nárast takmer o 460 % oproti minulému roku).


Nakoľko aj nad dovolenkami v zahraničí visí otáznik neistoty, Slováci si v online obchodoch zariaďujú svoje záhrady a pripravujú ich na leto. Nákupný radca Heureka registruje v posledných mesiacoch niekoľkonásobný nárast záujmu o záhradné lehátka (o 718 % za apríl), záhradné stoličky a kreslá (o 375 %) a záhradné hojdačky (o 260 %). O stovky percent rastie aj popularita záhradných bazénov, bazénových fólií a bazénového príslušenstva. Po minulé roky bolo trendom tieto nákupy vybavovať už v marci, ale situácia spojená s koronavírusom ich odsunula až na máj či dokonca jún.


Zdroj: Heureka Group

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk