KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Reklamná kampaň projektového marketu Hornbach upozornila na problematiku zdravej biodiverzity v záhrade

Druhová rozmanitosť hmyzu v záhradách má priamy vplyv na kvalitu nášho života. Spoločnosť Hornbach sa zaujímala, aký postoj majú Slováci k ekológii a životnému prostrediu a zrealizovala prieskum.

 

Stonožka SK

 

 

Z prieskumu spoločnosti Hornbach Slovensko napríklad vyplynulo, že až 91 % Slovákov sa zaujíma o ekológiu a životné prostredie. Prieskum si dala spoločnosť vypracovať v rámci kampane podporujúcej biodiverzitu, ktorej cieľom je upozorniť na miznutie rastlinných a živočíšnych druhov v záhradách.


Podľa predstaviteľov spoločnosti Hornbach je nevyhnutné podporovať kroky na ochranu biodiverzity v mestách. „Veríme, že zmenu dosiahneme len vtedy, ak budeme všetci ťahať za rovnaký povraz. V prvom rade je potrebné vzdelávať verejnosť o problémoch spojených so znižovaním biodiverzity v našom okolí. Rapídny úhyn hmyzu má negatívny dopad na produkciu potravín, liečiv i ekonomiku. Našou filozofiou je zodpovedný prístup k prírode. Preto sa snažíme upozorňovať na dôležité témy a čo najviac rozširovať sortiment ekologických produktov,“ vysvetľuje Daniel Kolář, marketingový riaditeľ spoločnosti Hornbach pre Slovensko.


Projektový market Hornbach otvoril reklamnou kampaňou, ktorej hlavnú úlohu hrá šantiaci hmyz, diskusiu o správnom fungovanie biotopov v záhrade. Poškodzovanie pôdy používaním pesticídov, chemických postrekov či nadmerným používaním priemyselných hnojív vedie k ohrozeniu života v nej. Trvalo udržateľný hospodársky cyklus musí byť vyvážený. Na to je nevyhnutné, aby sme boli schopní využívať prirodzené procesy pri pestovaní, ako opeľovanie hmyzom a inými živočíchmi.


Spoločnosť Hornbach hodnotila aj skúsenosť Slovákov s úbytkom hmyzu v prírode. Z prieskumu vyplynulo, že až 90 % Slovákov si všimlo znížený počet hmyzu. Takýto stav je alarmujúci a je nevyhnutná pohotová reakcia.


Polovica z opýtaných Slovákov vo svojich záhradách používa šetrné alternatívy postrekov a hnojív, alebo do prírody vôbec nezasahuje chemickými prípravkami. Časť opýtaných, ktorá vo svojich záhradách stále využíva chemické prípravky tak robí z dôvodu nástupu rýchleho účinku alebo zo zvyku.


„Prieskum potvrdil, že naši zákazníci sa čoraz viac zaujímajú o zloženie hnojiva a tiež jeho dosah na životné prostredie. Používanie chemických postrekov je v posledných rokoch na ústupe. Už v roku 2016 sme z nášho sortimentu vylúčili všetky produkty obsahujúce nebezpečný glyfosát a nahradili ich šetrnými prostriedkami na biologickej báze. Teší nás, že naši zákazníci zdieľajú rovnaký cieľ a chcú fungovať v súlade s prírodou,“ vysvetľuje Daniel Brychta odborník z oddelenia záhrady v predajniach Hornbachu.


Z prieskumu tiež vyplynulo, že Slovákom nie je ľahostajná ochrana životného prostredia a sami sa do nej zapájajú. Podľa prieskumu takmer 94 % Slovákov aktívne prispieva k ochrane životného prostredia triedením odpadu. Ďalšími aktivitami, ktorými Slováci prispievajú k zlepšeniu životného prostredia sú: obmedzenie plastov v domácnosti a jednorazových produktov, obmedzovanie chemických postrekov, či zvýšený záujem o kompostovanie.

 

Zdroj: Hornbach

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk