Technologicko-logistická spoločnosť DODO doručila v roku 2022 viac ako 5,8 milióna objednávok
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 01. február 2023
Spoločnosť dosiahla za minulý rok doposiaľ najvyšší obrat vo výške 1,3 miliardy korún. Slovenský trh sa na celkovom obrate spoločnosti podieľal 6 percentami. Pre DODO v minulom roku jazdilo 2 300 kuriérov a tisíc vozidiel v siedmich európskych krajinách, kde má firma nadnárodných aj lokálnych klientov v 13 segmentoch – od potravín cez hotové jedlo až po drogériu, drobnú elektroniku a športové náradie.
V roku 2022 sa spoločnosti DODO opäť podarilo prekonať čísla z minulého roka a aj napriek napätej ekonomickej situácii zaznamenala medziročný rast objednávok o 49 percent na 5,8 milión. Obrat vo výške 1,3 mld korún predstavuje medziročný rast o 39 %. Počas najrušnejšieho dňa DODO naprieč trhmi, kde pôsobí, rozviezlo celkovo 25 497 objednávok. O plynulý chod všetkých logistických procesov sa okrem viac ako 2-tisíc kuriérov staralo tiež 230 zamestnancov vo vývoji, financiách, marketingu a obchode.
DODO v minulom roku pôsobilo v 76 mestách a na siedmich európskych trhoch, pričom ku koncu roka 2022 firma operovala v trinástich rôznych segmentoch trhu od potravín cez elektroniku a drogériu až po liečivá. V máji ohlásila spoločnosť DODO investíciu od skupiny investorov na čele s dvojicou Daniel Křetinský a Patrik Tkáč vo výške 60 miliónov €. Medzi najznámejších klientov DODO na slovenskom trhu patria Tesco, Foodpanda či Sushi time.
„Počas minulého roka sme sa sústredili na nastavenie mechanizmov pre systematickú expanziu na veľké západné trhy a v roku 2023 chceme túto prípravu naplno využiť. Naďalej pracujeme na rozvoji našej vlastnej logistickej platformy, ktorá je pre našu prevádzku a expanziu kľúčová. Rovnako sa sústreďujeme na náš franšízový model, ktorý umožňuje efektívnu expanziu. Máme silné referencie, podporu investorov aj kapitál na budovanie lokálnych obchodných a prevádzkových tímov. Verím, že sa nám v nasledujúcich 12 mesiacoch podarí na poli expanzie výrazne pokročiť, predovšetkým v Nemecku, ktoré je pre nás kľúčové,“ uviedol CEO DODO Group Michal Menšík.
V roku 2022 najazdili kuriéri DODO viac ako 41 miliónov kilometrov. S pokračujúcim rastom tak DODO prirodzene kladie stále väčší dôraz na udržateľnosť. Spoločnosť používa vlastnú dátami poháňanú logistickú platformu GAIA, ktorá sa stará o precízne plánovanie trás s cieľom minimalizovať počet najazdených kilometrov a ďalej urýchľovať doručenie. DODO zároveň pravidelne testuje nové možnosti doručenia, ako napríklad využitie dronov na doručovanie v mestách, ktoré sa nedávno uskutočnilo v Budapešti.
„Chceli by sme byť jedným z troch najväčších hráčov v logistike poslednej míle v Európe, pokračovať v budovaní zdravého a odolného biznisu a zároveň nastavovať nové trhové štandardy v doručovaní naprieč všetkými segmentmi – či už ide o doručovanie v deň objednania, alebo doručenie v presnom časovom slote podľa preferencie zákazníka,“ sumarizuje plány na budúci rok M. Menšík.
Okrem rastu, nových posíl či prechodu na skupinové riadenie spoločnosti, v rámci ktorého prišiel do DODO Ivo Velíšek, ktorý pôsobí ako CEO pre slovenský a český trh, zvíťazila firma v roku 2022 v súťaži Franchisa roka a bola opätovne zaradená do rebríčka najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v regióne strednej Európy Deloitte Technology Fast 50.
Zdroj: DODO
(pp)