Sprite sa po novom predáva iba v čírej fľaši. Docieli tým širšie využitie v rámci recyklácie

Pôvodná zelená farba fľaše je minulosťou, Sprite sa tak pripojil k ďalším značkám Coca-Cola, ktoré sa už v čírych fľašiach predávajú – Coca-Cola, Coca-Cola Zero a Fanta. Dôvodom zmeny farby fľaše je skutočnosť, že číre fľaše majú v porovnaní s farebnými fľašami širšie využitie v rámci recyklácie.


Nealkoholický nápoj Sprite patrí medzi populárne značky sladených nápojov vo svete. Jeho milovníci ho oceňujú pre typickú chuť limetky a citrónu. Až donedávna bol nápoj spojený aj so zelenou farbou fľaše. Toto spojenie už ale neplatí a zelenú farbu nahradila farba číra, rovnako ako je to pri ostatných ikonických nápojoch od spoločnosti Coca-Cola. Dôvod tejto zmeny je úplne prozaický – zlepšenie recyklovateľnosti obalu.


„Tento krok je v súlade s našou dlhodobou stratégiou World Without Waste. Odobraním pôvodnej zelenej farby z plastového obalu zvyšujeme kvalitu recyklovateľného materiálu. Nové číre fľaše Sprite tak majú v rámci recyklácie univerzálnejšie použitie,“ vysvetľuje Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie, vzťahov s verejnosťou a udržateľnosti spoločnosti Coca-Cola ČR/SR.


Ďalšou novinkou, ktorú v priebehu tohto roka skupina Coca-Cola na slovenskom trhu zaviedla, je kartónový držiak plechoviek, tzv. Keelclip™, ktorý plnohodnotne nahrádza doteraz používané plastové fólie. Funguje na jednoduchom princípe skladacieho mechanizmu, pomocou ktorého je možné uchytiť 4 až 8 plechoviek naraz. Jednoduchšia je aj následná manipulácia pre zákazníka, ktorý môže veľmi ľahko odňať jednotlivé plechovky s nápojom z držiaka.


„Ročne táto inovácia ušetrí na českom a slovenskom trhu až 35 ton plastov. Kartónový držiak Keelclip™ v sebe spája množstvo výhod, ide o ekologický, praktický, úplne recyklovateľný a biorozložiteľný obal,“ dodáva Michal Dyttert, riaditeľ vonkajších vzťahov a udržateľnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

 

Keelclip™ bude fóliu na nápojoch v plechovkách nahrádzať postupne v priebehu tohto roka. Pôvodné balenie so zmršťovanou fóliou sa postupne prestane vyrábať. V tomto novom kartónovom obale mohli začať zákazníci nakupovať Coca-Colu a ďalej aj multipacky Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite a Kinley priebežne od apríla tohto roku.


Prechod na tento udržateľný obal je ďalšou črepinou v mozaike ambicióznej environmentálnej stratégie skupiny Coca-Cola „World Without Waste“. Jej súčasťou je dosiahnutie stopercentnej recyklovateľnosti svojich nápojových obalov, čo sa na slovenskom i európskom trhu spoločnosti Coca-Cola HBC už podarilo splniť.


Do roku 2025 plánuje skupina Coca-Cola v krajinách Európskej únie zvýšiť pomer recyklovaného PETu vo svojich fľašiach až na 50 %. Do roku 2030 chce skupina vytriediť a zrecyklovať rovnaké množstvo nápojových obalov, aké uvedie na trh. Dôležitým krokom k naplneniu tohto cieľa je zavedenie povinného zálohového systému na PET fľaše a plechovky, ktorý bol v tomto roku spustený na Slovensku, a spoločnosť Coca-Cola HBC podobný systém presadzuje aj v Česku. Sľubuje si od toho výrazné zvýšenie recyklácie nápojových obalov, primárne na výrobu nových PET fliaš a plechoviek.


„Chceme sa inšpirovať v iných krajinách, kde už zálohové systémy fungujú a dosahujú okolo 90 % zberu nápojových obalov. Zálohový systém na Slovensku výrazne podporuje cirkuláciu obalov. Výrobcovia môžu vyzbieraný materiál použiť na výrobu nových fliaš alebo plechoviek, čím sa ušetrí množstvo základných surovín, CO2 a energie,“ vysvetľuje M. Dyttert. Do roku 2040 plánuje mať skupina Coca-Cola uhlíkovo neutrálne podnikanie v celom svojom hodnotovom reťazci.


Zdroj: Coca - Cola

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk