Slováci cez donáškovú službu uprednostňujú nákup tovarov od lokálnych výrobcov a podporujú slovenské značky

Okrem donášky jedla z reštaurácií slovenský zákazník čoraz viac využíva donášku nákupov rôzneho tovaru. Donáškové spoločnosti rozvážajú nákupy z vlastných marketov ako aj z rôznych partnerských prevádzok, s ktorými spolupracujú.

 

foodpanda sk

 

Z dát foodpandy napríklad vyplýva, že online nákupy bežných tovarov cez donáškovú službu narástli od vstupu značky na slovenský trh (september 2021) o 60 %. V prevažnej miere nakupujú potraviny.

 

Ján Gibala, Senior Category Manager, foodpanda hovorí: “Ak sú s touto formou nákupu spokojní, majú tendenciu nakupovať týmto spôsobom pravidelne. V spektre nakupujúcich má foodpanda väčšiu prevahu stálych zákazníkov ako tých občasných.” Svoj nákup realizujú zákazníci najintenzívnejšie v čase od 18 do 20 hodiny. Priemerne majú zákazníci foodpandy v nákupnom košíku 13 položiek. Cena je aj na tejto platforme rovnako dôležitá ako v kamennom obchode, preto zľavy vyhľadávajú rovnako aj tu. Najviac takto realizujú nákupy ľudia z Bratislavy. Ich podiel na nákupoch predstavuje 36 %. S rovnakým podielom, 11 %, nasledujú mestá Nitra, Banská Bystrica a Trnava.


Zákazníci cez foodpandu nakupujú najčastejšie čerstvé potraviny na dennú alebo krátkodobú spotrebu. Percentuálny podiel čerstvých potravín na celkových nákupoch je 43 %. Najviac do košíka vkladajú mliečne výrobky, ovocie, zeleninu a pečivo. Zvyknú si tiež týmto spôsobom zaobstarať nealko či alkoholické nápoje. J. Gibala vysvetľuje, že ide o logický trend v nákupoch - uľahčiť si život a ťažšie tovary zaobstarať donáškou. Nateraz je drogéria kategóriou, ktorú Slováci cez donáškovú službu nakupujú najmenej. Zaujímavosťou tiež je, že zákazníci viac do košíka vkladajú tovary lokálnych výrobcov a podporujú slovenské značky.


foodpanda v rámci svojich služieb ponúka Slovákom donášku jedla z reštaurácií, ale aj čoraz obľúbenejšiu donášku nákupu rôznych tovarov, a to z vlastných pandamarketov, ako aj zo siete partnerských prevádzok Tesco expres, Žabka, Hiva. K desiatim slovenským mestám, v ktorých foodpanda od začiatku funguje – Bratislava, Trnava, Trenčín, Nitra, Žilina, Martin, Banská Bystrica, Poprad, Prešov, Košice – pribudli nové lokácie na donášku jedla z reštaurácií. Ide o mestá Pezinok, Šamorín, Dunajská Streda a okolie, Malacky, Senec a okolie, Bardejov, Rožňava a Michalovce. Od začiatku tohto roka zaznamenala foodpanda 30-percentný nárast aktívnych reštaurácií.


Víziou foodpandy je zlepšovať svoje služby, ponúkať zákazníkom donášku jedla v lokalitách z kvalitných a atraktívnych reštaurácií, rozširovať ponuku tovarov na nákup domov, aby vďaka komplexnému servisu foodpandy šetrili čas a zjednodušovali si život. Značka takisto neustále pracuje na skracovaní času donášky. Vylepšuje tiež celý logistický systém – know-how materskej skupiny Delivery Hero – a jej cieľom je dostať čas doručenia pod 30 minút. Konečný nie je ani počet reštaurácií a obchodov, z ktorých je možné nechať si doručiť nákup až k dverám. Do rodiny prémiových reštauračných zariadení najnovšie pribudli reštaurácie UGO Freshbar v Bratislave a Košiciach, bratislavské reštaurácie Florista v Petržalskej tržnici a Smoke Burgers, Nimbu Indické bistro v Žiline, či TG Lounge Bar v Senci.


Zdroj: foodpanda

 

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk