kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

Takmer polovica slovenských domácností si minulý rok zakúpila rastlinné alternatívy

Prvá slovenská správa, ktorá mapuje trh s rastlinnými potravinovými produktami, prináša aj unikátne dáta o spotrebiteľskom správaní na našom trhu.


Každý tretí človek na Slovensku znižuje svoju spotrebu živočíšnych produktov alebo zvažuje jej zníženie v budúcnosti. Aj toto zistenie prináša správa „Na vlne rastlinných potravín“, ktorú vydal program Jem pre Zem. Ide o prvú prácu tohto rozsahu na Slovensku, ktorá mapuje trh s rastlinnými potravinovými produktami doma aj v zahraničí. Dáta zverejnené v správe ukazujú, že počet ľudí, ktorí na Slovensku znižujú konzumáciu živočíšnych produktov, za posledné tri roky neustále rástol. Takmer polovica slovenských domácností (47,4 %) si za rok 2020 kúpila tradičné sójové produkty ako tofu a tempeh. Dve z piatich domácností si za toto obdobie kúpili rastlinné alternatívy mliek a jogurtov (44,8 %), mäsových produktov (41,5 %) či syrov (38,3 %).


„Väčšina nákupov rastlinných potravinových produktov na Slovensku nepochádza od ľudí stravujúcich sa vegánsky či vegetariánsky, ale od bežne sa stravujúcich ľudí. Preto je pre výrobcov a predajcov rastlinných alternatív výhodnejšie zamerať sa práve na týchto zákazníkov a zákazníčky. Dokážu tak osloviť 15- až 19-násobne väčšiu cieľovú skupinu, ktorá môže mať záujem o tieto produkty,“ vysvetľuje Marian Milec, manažér programu Jem pre Zem.


Správa sa ďalej zaoberá aktuálnou situáciou na trhu s rastlinnými potravinami vo svete a tiež očakávaným vývojom tohto trhu. Je určená odbornej verejnosti, ktorú informuje o príležitostiach v oblasti rastlinných potravinových produktov, no zároveň poukazuje aj na výzvy, ktoré je potrebné prekonať.


„Už dnes mnoho firiem prichádza s produktami a inovatívnymi riešeniami, vďaka ktorým pomáhajú budovať udržateľný potravinový systém. Na trh prinášajú produkty s chuťou, štruktúrou či spôsobom použitia, na ktoré sme zvyknutí, avšak ich výroba predstavuje oveľa menšiu záťaž pre životné prostredie,“ opisuje M. Milec prístup niektorých spoločností na Slovensku i v zahraničí.


Odborníci a odborníčky napríklad zistia, aká je hodnota predaja rastlinných potravinových produktov v maloobchodoch v jednotlivých geografických regiónoch sveta a aký ďalší vývoj sa očakáva. Správa tiež ponúka informácie o tom, ktoré faktory budú zohrávať najvýznamnejšiu úlohu pri zvyšovaní penetrácie trhu týmito produktami.


Kategória rastlinných potravinových produktov má, podľa správy, pred sebou stále niekoľko výziev. Medzi tie hlavné patria: zlepšenie senzorických vlastností produktov či cenové priblíženie sa svojim náprotivkom živočíšneho pôvodu. Napriek tomu sa podľa správy medziročný nárast hodnoty trhu s týmito potravinami pohybuje v dvojciferných číslach a prognózy sú tiež optimistické.


Celú správu „Na vlne rastlinných potravín“ si môžete bezplatne stiahnuť na adrese: https://jemprezem.sk/na-vlne-rastlinnych-potravin/


Zdroj: Jem pre Zem

 

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk