Ako analyzovať návštevnosť predajne?

Motivovať zákazníka k návšteve konkrétnej predajne stojí majiteľa ročne veľké množstvo peňazí. Ak už navštívi vašu predajňu, nemal by odchádzať bez nákupu. Na zvýšenie tržieb vám pomôže aj monitoring, analýza návštevnosti predajne. Ako na to?

 

konica kamery

 

1.Dohľad na zle viditeľné miesta v predajni


Monitorovať celú plochu predajne je náročná úloha. Vo väčšine predajní zle viditeľné miesta, kde je zvýšené riziko krádeží. Eliminovať to môžete napríklad kamerovými systémami Mobotix s hemisférickým objektívom zo stropu. Kamera dokáže monitorovať až 180° plochu a vďaka mierne naklonenému krytu získate dokonalý prehľad o tom, čo sa deje v skrytých miestach vašej predajne.

 

2.Heat mapy

 

Tajomstvom úspešných predajní nie je len zaujímavá cenová ponuka. Je dôležité vedieť, aký tovar je najlepšie kde umiestniť. Správne rozmiestnený tovar je totiž tým správnym impulzom k nákupu. Podľa zverejnených štatistík, môže správne uložený tovar v najčastejšie navštevovaných zónach, zvýšiť predajnosť o 87 %. Inteligentné kamerové systémy Mobotix od Konica Minolta poskytujú prehľadné vizuálne farebné mapy predajne, kde sa najviac koncentrujú vaši zákazníci v predajni. Analýza pohybu je tak veľmi intuitívna a ľahká.

 

3.Počítanie návštevnosti

 

Ďalší parameter, ktorý je dnes štandardom vo väčšine predajní. Dnes túto službu zabezpečuje napríklad kamerový systém Mobotix. Kamera poskytuje detailné informácie o počte osôb, ktoré prejdú konkrétnymi miestami. Získate tak presné informácie kedy, v ktorý deň je návštevnosť predajne najvyššia. Na základe týchto informácii môžete lepšie plánovať pracovné zmeny, alebo optimalizovať otváracie hodiny.

 

4.Spoľahlivý a ucelený systém ochrany

 

Kamerový systém nie je jedinou súčasťou ochrany, zabezpečenia ako aj analýzy návštevnosti predajne. Dôležité sú aj ostatné aspekty. Napríklad kamerový systém Mobotix môže ukladať svoj záznam z kamier priamo do svojej vnútornej pamäti. Nie je tak nutné žiadne ďalšie externé úložisko. Rovnako je dôležité možnosť napojiť kamerové systémy na už vašu existujúcu infraštruktúru.

 

5.Oplatí sa investícia?

 

Mnohí majitelia predajní si povedia, že heat mapy, alebo bezchybný kamerový systém s hemisférickými kamerami je dobrý nápad, ale nemajú na to dostatok financií. Možno sa stretnúť s názorom, že sa investícia do týchto technológii neoplatí. Opak je však pravdou. Namodelovali sme pre vás názorný príklad predajne - drogérie s rozlohou 70 m².

 

Ročné tržby: 80 000 €
Percento straty spôsobené krádežami: 1,5 %
Vyčíslená strata ročne: 1 200 €
Strata za 3 roky: 3 600 €

 

Úspory prispôsobenia počtu zákazníkov:

Počet brigádnikov: 2
Hodinová mzda: 5,8 €
Denný počet odpracovaných hodín brigádnikov: 6
Mesačné náklady: 1 540 €
Počet hodín po úprave: 4
Mesačná úspora: 515 €

Ročná úspora: 6 180 €

 

Zdroj a foto: Konica Minolta

 

PR

Video

Pozvánka na Retail Summit 2021

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk