S vajcami z klietkového chovu končí prvá slovenská pekáreň

Na Slovensku pribudla prvá pekáreň so záväzkom používať výhradne vajcia z bezklietkového chovu. Podobne ako zahraniční výrobcovia či slovenské potravinárske reťazce týmto krokom pristúpila k lepšej ochrane zvierat vo svojej dodávateľskej sieti.


Výrobcovia a predajcovia potravín po celom svete sa klietkovému chovu sliepok čoraz častejšie obracajú chrbtom, argumentujúc životnými podmienkami zvierat a preferenciami zákazníkov pre produkty s vyššími etickými štandardmi. Tento trend najnovšie dorazil aj medzi slovenských výrobcov potravín. Pekáreň Paciga, ktorá zásobuje 20 vlastných predajní a viac než 130 odberateľov, zverejnila ako prvá slovenská pekáreň záväzok používať výhradne bezklietkové vajcia.


Na Slovensku dosiaľ zverejnili záväzky ukončiť predaj a používanie klietkových vajec takmer všetky veľké reťazce, ktoré spolu pokrývajú asi 75% maloobchodného trhu, veľkoobchodný reťazec Metro a niekoľko reštaurácií, a spoločnosť Paciga sa k nim zaradila ako prvý slovenský bezklietkový výrobca potravín. Podobný záväzok, ktorý sa však týka samotnej produkcie vajec, prijala začiatkom roka 2020 aj Únia hydinárov Slovenska. Aby pokryla narastajúci dopyt po bezklietkových vajciach, plánuje všetky svoje chovy prerobiť na bezklietkové najneskôr do roku 2030.


Podobný vývoj možno sledovať v zahraničí, kde ako súčasť svojej politiky spoločenskej zodpovednosti (CSR) zverejnili záväzok skončiť s klietkovými vajcami okrem stoviek menších firiem aj jedny z najvýznamnejších spoločností na trhu ako je Unilever, Nestlé, Mondelēz, Dr. Oetker, Burger King alebo Sodexo. Podiel klietkového chovu v Európskej únii aj vďaka tomu medziročne klesá.


Posledný krok k ukončeniu klietkového chovu sliepok už spravili viaceré krajiny vrátane Česka a Rakúska, ktoré ho postavili mimo zákon a zlepšili tak životné podmienky pre milióny zvierat ročne. Ochranárske združenie Humánny pokrok na Slovensku aktuálne s týmto cieľom vedie kampaň Zákaz klietok, ktorú podpisom petície podporilo za vyše mesiac viac ako 24 000 ľudí.


Zdroj: Humánny pokrok

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk