Alza zakončila rok 2020 s obratom 1,4 miliárd €

Alza.cz a. s. zaznamenala vlani najrýchlejší rast za posledných 10 rokov a za rok spracovala 15,8 miliónov objednávok. Takmer polovica z nich bola zaplatená kartou online a v sezóne štvrtina doručená do AlzaBoxov.


Alza.cz dosiahla vlani podľa predbežných výsledkov obrat 1,4 miliardy € bez DPH. E-shop tak rástol o 28 % za rok. Počet unikátnych zákazníkov sa rozrástol na takmer 5 miliónov.


„O tom, že nám zákazníci v náročných časoch verili, svedčí rast vo všetkých krajinách, kde pôsobíme. V ČR sme rástli o 23 %, na Slovensku to bolo 36 % a v Maďarsku 27 %. Veľký úspech sme zaznamenali v Rakúsku a Nemecku, kde sme vyrástli o 250, resp. 236 %,“ uviedol Tomáš Havryluk, podpredseda predstavenstva Alza.cz.


Okrem expanzie investovala Alza do rozvoja svojich služieb a ponúkaného portfólia tovaru. „Zamerali sme sa na naše privátne značky, napríklad športové vybavenie Campgo či Stormred, orechy Bery Jones alebo príslušenstvo k smartfónom AlzaGuard a produkty AlzaPower či ekologická drogéria AlzaEco,“ okomentoval rastúcu šírku sortimentu Petr Bena, podpredseda predstavenstva a dodal: „Tiež obrat programu Alza Dropshipment medziročne vzrástol o 220 %, aj vďaka zapojeniu nových veľkých partnerov ako napríklad predajca módy Zoot alebo Alkohol.cz. Zároveň sme spustili program Alza Partner pre predaj darčekových poukazov tretích strán či program Zdieľaj a ušetri pre skupinové nakupovanie.“


Zásadným sa behom pandémie ukázalo rozhodnutie intenzívne budovať sieť samoobslužných výdajných schránok AlzaBoxov, ktoré umožňujú jedno z najbezpečnejších vyzdvihnutí objednávok. E-shop behom roku ich počet viac ako strojnásobil na 700.


„Rýchlosť a zároveň bezpečnosť doručenia sa stala jednou z hlavných potrieb zákazníkov. Preto sme rozšírili služby AlzaExpresu na 11 miest v Česku, západné Slovensko a Budapešť a spoluprácu s Liftagom do 20 miest. S ním sme vlani rozviezli cez 100 tisíc objednávok,“ zdôraznil T. Havryluk.


V roku 2020 pokorilo 15 špecializovaných segmentov miliardovú hranicu. „Medzi nové miliardové špeciálky sa zaradili beauty a drogéria, hobby a záhrada, hračky, nositeľná elektronika, služby, šport a tlačiarne a spotrebný materiál. Alza sa tak stala skutočným širokosortimentovým predajcom tovaru a služieb,“ uviedol Jan Sadílek, riaditeľ marketingu v Alza.cz. „Rekordným dňom bol 14. december s 119 715 objednávkami. To predstavuje v priemere 1,39 objednávky za sekundu,“ doplnil J. Sadílek.


Zmeny v správaní zákazníkov sa prejavili v preferencii bezhotovostných platobných metód. Takmer 70 % všetkých platieb bolo prevedených platobnou kartou. Na úkor predtým veľmi obľúbenej platby na dobierku alebo v hotovosti pri prevzatí tovaru sa zvýšil podiel online platieb kartou na 46 %. Pri dodávateľoch zase vďaka možnosti rýchlejšie financovať ich pohľadávky vzrástlo medziročne využitie služby Alza Invoice Financing o viac ako 440 percent.


Zdroj: Alza.cz

Video

Hašlerky oslavujú 100 rokov

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW