KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Kofola ukončila minulý rok nad očakávania

Aj napriek značným obmedzeniam na trhu v posledných mesiacoch roku z dôvodu koronavírusovej pandémie uzatvorila Skupina Kofola rok 2020 inak než očakávala. Hodnota ukazovateľa EBITDA za rok 2020 dosiahla podľa predbežných hospodárskych výsledkov 1,03 miliardy Kč (39 mil. €). Celoročné tržby klesli v porovnaní s minulým rokom o 3,7 %.


„Ešte pred koncom roku sme odhadovali výsledok ukazovateľa EBITDA v rozmedzí 950 miliónov až jedna miliarda korún (35.9 – 37.8 mil €). To, že sme rok uzatvorili lepšie, je výsledkom využitia krátkeho uvoľnenia na začiatku decembra, dobrej kondície pracovného kapitálu a našej veľkej nákladovej disciplíny na konci roku,” hodnotí úspech Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola.


Štvrtý kvartál znamenal pre Skupinu Kofola medziročne pokles tržieb o necelých 12 % a ukazovateľ EBITDA bol nižší o 140 miliónov korún (5.2 mil €). Celkové výsledky roku 2020 sú nad očakávania.


Za výsledkom stojí veľká flexibilita v riadení firmy v čase výrazného obmedzenia trhu z dôvodu koronavírusových opatrení, prispôsobenie marketingových a obchodných aktivít značiek danej situácii, aj zodpovedajúce nákladové opatrenia. Vlani tiež Kofola obohatila svoje portfólio o tradičné české minerálne vody Ondrášovku a Korunní, vďaka ktorým navýšila svoj podiel na retailovom trhu.


“Pandémia koronavírusu nám spôsobila stratu na úrovni EBITDA približne 280 miliónov korún (10.6 mil €), ktorú sa nám podarilo významne kompenzovať dobrým výsledkom v letných mesiacoch, a tiež výsledkom z Ondrášovky a Korunní. Celkovo sme tak v porovnaní s rokom 2019 stratili na ukazovateli EBITDA necelých 90 miliónov korún (3.4 mil €),” dopĺňa J. Samaras.


Z pohľadu jednotlivých oblastí podnikania sa vlaňajšie obmedzenia najviac dotkli segmentu gastronómie. Obmedzenie mobility a zatvorenie väčšiny prevádzok v nákupných centrách, čo znížilo ich návštevnosť, mali negatívny dopad na vývoj tržieb značky UGO. Naopak rast tržieb aj v období pandémie zaznamenal tradičný československý výrobca bylinných zmesí LEROS. Celkovo sa tak vlani ukázala sila portfólia značiek skupiny, ktorá v kombinácii s flexibilitou ich riadenia prispela k uspokojivému výsledku.


Pre rok 2021 má Kofola jednoznačný cieľ. Zvýšiť ukazovateľ EBITDA do rozmedzia 1 000 – 1 150 miliónov českých korún (39.0 – 43.5 mil €). „Očakávame, že rok 2021 bude rovnako ako rok 2020 plný obmedzení súvisiacich s pandémiou koronavírusu. Musíme byť preto opäť flexibilní. Na rozdiel od roku 2020 sme ale pripravení oveľa lepšie. Máme už skúsenosť s lockdownom, upravili sme štruktúru nákladov a očakávame synergie z integrácie Ondrášovky a Korunní. Znížime aj zadlženosť tým, že sa uskromníme v investíciách," uzatvára Martin Pisklák, finančný riaditeľ Skupiny Kofola.


Zverejnené údaje o hospodárení Skupiny Kofola sú upravené o jednorazové položky. Sú to predbežné výsledky konsolidácie, ktoré budú podliehať finančnému auditu a môžu sa meniť.


Zdroj: Kofola

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk