Online predajca Footshop sa otvára súkromným investorom
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 21. júl 2020
Footshop, ktorý patrí k významným online predajcom streetwear a lifestyle obuvi a oblečenia v strednej a východnej Európe plánuje ďalší rast. Uzavrel preto partnerstvo s česko-slovenskou platformou Crowdberry a v jej investičnej kampani chce na túto expanziu získať kapitál.
Obľúbená fashion-tech platforma, najmä u generácie Z, prináša do prémiového segmentu svetové trendy a digitálne inovácie, ktoré posúvajú zákaznícku skúsenosť v tomto regióne na novú úroveň. Rastový potenciál na miliardovom trhu streetwear módy predstavuje pre investorov z Crowdberry možnosť stať sa súčasťou budúcnosti internetového maloobchodu v strednej Európe.
Footshopu sa počas 8 rokov podarilo dostať do pozície významného hráča v stredoeurópskom regióne. Minulý rok dosiahol obrat 30 miliónov €, čo je dvojnásobný nárast v porovnaní s predchádzajúcimi dvoma rokmi. Fungujúci biznis model a schopnosť reagovať na rýchly presun zákazníkov do online prostredia mu pomohol udržať si stabilitu aj v kritickom období – a to najmä vďaka silnému online predaju. Ten tvorí až 85 % tržieb spoločnosti.
V ďalších rokoch tento obchodník plánuje dosiahnuť znásobenie tržieb a rozšíriť pôsobenie na 20 trhov. K realizácii tohto cieľa má Footshopu pomôcť rastový kapitál. V prvej fáze investičnej kampane získala firma dva milióny eur, cieľová suma predstavuje štyri milióny eur. Investori z platformy Crowdberry sa pripojili k investičnému fondu Enern, ktorý svojim kapitálom už v minulosti firme pomohol so stredoeurópskou expanziou.
Investíciu chce Footshop využiť na akvizície resp. otváranie nových flagship (kamenných) predajní a digitálne inovácie. Tie majú významnú pridanú hodnotu pre zákazníkov a subkultúry, ktoré firma oslovuje. Dôkazom toho je viac než 1,5 milióna sledovateľov na sociálnych sieťach. Okrem toho firma plánuje predovšetkým pomocou technologických inovácií rozširovať pôsobenie v luxusnom a limitovanom sortimente.
V retailovom odvetví predstavuje Footshop lovebrand s viac než miliónom zákazníkov. Má blízko k subkultúram a aktívne ich podporuje. Ťaží z vlny nastupujúcej generácie Z, ktorá žije prémiovými produktmi.
Streetwear už dávno nie je len módou ulice. Stáva sa atraktívnym aj pre luxusné značky, ktoré v ňom našli nový marketingový kanál a zdroj príjmov najmä vďaka obľúbenosti tohto životného štýlu u celebrít a influencerov. Odhaduje sa, že hodnota tohto trhu dosiahne v Amerike až 700 miliárd dolárov v roku 2022, v Európe sa očakáva rast na úrovni 133 miliárd dolárov. Firma riadená zo srdca Európy – Prahy – využíva možnosti lokality (geograficky výhodná poloha, nižšie náklady, lepšia ponuka špecialistov a profesionálov na pracovnom trhu atď.) a rastúcu kúpnu silu regiónu.
Zdroj: Footshop