Kaufland ponúka viac slovenských výrobkov než je priemer trhu
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 09. február 2017
Spoločnosť Kaufland je sklamaná z komunikácie Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory na tému podiel slovenských výrobkov v obchodných reťazcoch. Prevádzky spoločnosti Kaufland pritom dosiahli vyššie zastúpenie slovenských výrobkov na svojich pultoch.
Presnejšie až 2,2-násobok počtu, oproti priemeru trhu v 32 kategóriách potravinových produktov na pultoch obchodných reťazcov. To sú výsledky prieskumu agentúry GfK, ktorý realizovala v júni 2016. Podľa tohto prieskumu je na pultoch v priemere vystavených 39 % slovenských výrobkov.
Prieskum sledoval ako percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov, tak aj absolútne počty týchto produktov vystavených v prvej línii. Kaufland dlhodobo upozorňuje na to, že metodiky prieskumov môžu byť rozdielne a vyčísľovanie zastúpenia domácej produkcie cez percentuálny podiel zakrýva fakt, že v počte položiek niet väčšej ponuky domácich potravinárskych výrobkov, ako práve na plochách veľkoformátových predajní.
„Našim zámerom je podporovať domácich dodávateľov. Dôkazom je aj naša najnovšia aktivita zameraná na rozvoj spolupráce so slovenskými regionálnymi dodávateľmi, ktorú sme spustili koncom januára. Zákazníkom chceme ponúknuť čerstvosť a kvalitu od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy,“ uvádza Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika v. o. s. Ako dodáva, podiel slovenských výrobkov v obchodných reťazcoch ovplyvňuje veľa faktorov, napríklad aj neustále zvyšovanie položiek v sortimente, presun výroby slovenských dodávateľov do zahraničia, či preferencie zákazníkov, pre ktorých nie je „slovenskosť“ prioritou. Pri rozhodovaní o kúpe produktov zaváži v prvom rade cena, čerstvosť a kvalita jednotlivých tovarov.
Zdroj: redakcia